Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke om jeg er for sensitiv eller om det virkelig er mange menn der ute som ikke er bra?

Jeg er kanskje skadet, men jeg synes stadig vekk jeg legger merke til små tegn til de jeg dater om at jeg bør være på vakt. Jeg blir lett uvel hvis jeg merker tendenser til at de har rare fetisjer, er litt for "jeg er så deilig" ute på byen, har fastlåste meninger, ikke bryr seg om meg sånn egentlig, er egoistiske, fisker etter komplimenter, gir ingen komplimenter, tendenser til silent treatment-mønster, kontrollbehov, you name it. Noen sa en gang at det er en grad av sannhet i en hver spøk, og jeg henger meg ofte opp i det de gjentatte ganger spøker med.

Fra tidligere har jeg erfart at hvis jeg sier ifra eller viser at jeg ikke liker noe, sier de det jeg vil høre uten at noe egentlig er endret. Derfor sier jeg ikke ifra. Jeg bare ser det an, observerer og prøver å være så normal som mulig. På en side går jeg i håpet om at det bare er jeg som er overfølsom. Ved et par anledninger har denne uroen samlet seg opp i meg over noen måneder og så har jeg til slutt blitt så urolig at jeg ikke har greid å skjule det lenger. Jeg blir så redd... Prøver å åpne hjertet mitt for en person og så er det noe rart der som gjør at jeg føler meg utrygg.

"Menn er sånn" vil noen si, men finnes det virkelig ingen menn som er helt trygge og solide?

Anonym poster: 2dce100c7b1a5e313100bb2d29f71d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke at du skal forsette med å tie, og så observere hva som skjer videre. Hvem vinner på det?

Ikke du hvertfall, det du sitter igjen er vel begynnelsen på et magesår og frustrasjon opp til ørene.

Det er lett for meg å si at om du er rundt folk du ikke trives med, så finn deg noen andre.

"Menn er sånn" vil noen si, men finnes det virkelig ingen menn som er helt trygge og solide?

De finnes nok.

Skrevet

Jeg har hørt at menn med down's ofte kan være svært så elskverdige.

Skrevet

lol

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at du skal forsette med å tie, og så observere hva som skjer videre. Hvem vinner på det?

Ikke du hvertfall, det du sitter igjen er vel begynnelsen på et magesår og frustrasjon opp til ørene.

Det er lett for meg å si at om du er rundt folk du ikke trives med, så finn deg noen andre.

De finnes nok.

Jeg sa fra da jeg var yngre, men resultatet var at de bare skjulte den delen av seg som jeg reagerte på. De hadde de holdningene fremdeles, bare at de oppførte seg pent mot meg fordi de ville beholde meg. Jeg tapte stort på det, fordi jeg trodde de hadde skjerpet seg. Sidene kom frem til slutt hvis jeg tok dem i for eksempel utroskap, og jeg har aldri følt meg så lite verdt noen gang.

Problemet er at jeg trives godt med flere av de jeg har datet, men at det er noe der som uroer meg som kommer frem av og til. Så begynner jeg å analysere, og se for meg hva det kan føre til i fremtiden... "Indikerer .... at han er bortskjemt og vant til å få det som han vil? Da kan ........ lett skje". I alle mulige varianter!

AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier er at jeg håpe på noe urealistisk? Jeg må enten finne meg en med downs eller leve med det som gjør meg utrygg?

Skrevet

Jeg syns strategien til TS virker både smart og fornuftig.

Poenget er å bli kjent med hvordan den andre egentlig er så fort som overhodet mulig.

Og da er det som TS sier at folk undertrykker viss oppførsel hvis den blir kritisert.

Noe som dermed gir et feil inntrykk.

Skrevet

Så det du sier er at jeg håpe på noe urealistisk? Jeg må enten finne meg en med downs eller leve med det som gjør meg utrygg?

Føler du deg utrygg så er fyren feil for deg.

AnonymBruker
Skrevet

De ikke bare finnes, men det er fullt av dem. Da jeg ble singel etter mange år med en mann som ikke var "helt god" var jeg ganske desillusjonert og fikk faktisk sjokk over hvor mange fine menn det finnes der ute.

De aller fleste menn er trygge, smarte, flotte fyrer. Nå skal det sies at jeg ikke frekventerte typiske sjekkesteder, så det kan jo hende at det finnes en overvekt av typer som ikke er så bra akkurat der. Det er ikke så usannsynlig, faktisk.

Anonym poster: aa411ef5e84d8fd6bb5ecfc680515f77

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns strategien til TS virker både smart og fornuftig.

Poenget er å bli kjent med hvordan den andre egentlig er så fort som overhodet mulig.

Og da er det som TS sier at folk undertrykker viss oppførsel hvis den blir kritisert.

Noe som dermed gir et feil inntrykk.

Jeg e faktisk enig med Steinar om dette. Mange lever i forhold i mange år med mennesker som sier det personen vil høre og gjør noe helt annet egentig, bare fordi de har fått "krav" om hvordan de skal oppføre seg hvis de skal være med personen.

Til deg TS så vil jeg si at du er god på å følge magefølelsen din og at du har vært uheldig med de du har truffet. Selvfølgelig vil ingen være perfekte, men de tingene du vet du fortjener og trenger hos en mann det finnes det en mann der ute som representerer.

Når det kommer til kjærligheten handler det om å være ekte og tro mot seg selv samtidig som man finner noen man passer sammen med som man er. Man skal ikke akseptere ting som gjør en utrygg, bare fordi helheten er så bra.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Finnes mange menn som er helt trygge og solide. Men det virker som om du er ei av de jentene som konsekvent faller for menn i den andre kategorien.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange menn som er helt trygge og solide. Men det virker som om du er ei av de jentene som konsekvent faller for menn i den andre kategorien.

Hvorfor tror du det? De fleste har da virket trygge og solide til å begynne med.

De jeg nesten har best erfaring med er de "populære" mennene som alle vil ha. Verst erfaring med de "mindre populære", de som er ganske uerfarne. Virker som om det er mye bitterhet blant en del av dem, og en tanke om at alle jentene bare vil ha drittsekkene... så ser de ikke at de er like store drittsekker selv, når alt kommer til alt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg utrygg så er fyren feil for deg.

Hvordan vet jeg at det ikke dreier seg om misforståelser?

AnonymBruker
Skrevet

De ikke bare finnes, men det er fullt av dem. Da jeg ble singel etter mange år med en mann som ikke var "helt god" var jeg ganske desillusjonert og fikk faktisk sjokk over hvor mange fine menn det finnes der ute.

De aller fleste menn er trygge, smarte, flotte fyrer. Nå skal det sies at jeg ikke frekventerte typiske sjekkesteder, så det kan jo hende at det finnes en overvekt av typer som ikke er så bra akkurat der. Det er ikke så usannsynlig, faktisk.

Anonym poster: aa411ef5e84d8fd6bb5ecfc680515f77

Jeg går heller ikke på typiske sjekkesteder. De jeg har datet har jeg møtt i andre sammenhenger. Felles venner, pub, skole og jobb. Jeg har ikke fått sjokk over hvor mange bra menn som finnes. De fleste er supre når de vil ha noe, og når de glemmer å anstrenge seg eller ikke gidder å anstrenge seg så kommer dritten frem.

AnonymBruker
Skrevet

Til deg TS så vil jeg si at du er god på å følge magefølelsen din og at du har vært uheldig med de du har truffet. Selvfølgelig vil ingen være perfekte, men de tingene du vet du fortjener og trenger hos en mann det finnes det en mann der ute som representerer.

Når det kommer til kjærligheten handler det om å være ekte og tro mot seg selv samtidig som man finner noen man passer sammen med som man er. Man skal ikke akseptere ting som gjør en utrygg, bare fordi helheten er så bra.

Jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere om jeg overreagerer og ser spøkelser på høylys dag, eller om jeg har grunn til å bli utrygg. Vet ikke om det fyren sier gjenspeiler hans faktiske holdninger, eller om han bare er litt umoden og ikke tenker seg om før han snakker. Kanskje han er usikker og prøver å teste meg, Slike ting lurer jeg på...

Flere ganger har jeg sagt etter en stund at det ikke funker, og da har de blitt helt fra seg. "Hva er det som ikke funker? Hva kan jeg gjøre annerledes?" Jeg har så prøvd å lire av meg noen generelle fraser, men til slutt har de dratt ut av meg hva som er problemet. Da sier de: "Jeg er egentlig ikke sånn! Jeg sier det bare for å tøffe meg! Egentlig er jeg bare redd, jeg har aldri følt noe sånn før!" Så blir jeg usikker på om jeg kan ha misforstått dem. Det har hendt at jeg da har gitt dem en ny sjanse, og da vet jeg fremdeles ikke hvor jeg egentlig har dem... hva som er et resultat av at de ikke vil miste meg, og hva som er den egentlige dem. En gang gikk det virkelig ille (drøyt utroskap), og da sa han bare etterpå at han følte ikke det rette for meg, ferdig med det. Jeg blir ikke klok på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det? De fleste har da virket trygge og solide til å begynne med.

De jeg nesten har best erfaring med er de "populære" mennene som alle vil ha. Verst erfaring med de "mindre populære", de som er ganske uerfarne. Virker som om det er mye bitterhet blant en del av dem, og en tanke om at alle jentene bare vil ha drittsekkene... så ser de ikke at de er like store drittsekker selv, når alt kommer til alt.

Her har jeg samme erfaring som deg! Når man kommer i en viss alder (over 30) har ofte de stygge guttene kjørt seg fast i at damer er onde og de behandler oss deretter. Mens de normalt godt utseende, gjerne er rett så hyggelig.

De godt utseende playerne er unntaket, men selv de synes jeg faktisk behandler damer bedre enn de bitre, stygge gutta.

Nå skal det sies at det finnes masse hyggelige stygge gutter. Men de som har opptrådt aller frekkest med meg, har likevel vært de bitre og stygge. :)

Anonym poster: c704e9326e075930c49f10e390fa4ef6

Gjest Lincoln
Skrevet

Her har jeg samme erfaring som deg! Når man kommer i en viss alder (over 30) har ofte de stygge guttene kjørt seg fast i at damer er onde og de behandler oss deretter.

Hm, hvordan kan de ha fått det inntrykket mon tro.

Men interessant poeng!

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg samme erfaring som deg! Når man kommer i en viss alder (over 30) har ofte de stygge guttene kjørt seg fast i at damer er onde og de behandler oss deretter. Mens de normalt godt utseende, gjerne er rett så hyggelig.

De godt utseende playerne er unntaket, men selv de synes jeg faktisk behandler damer bedre enn de bitre, stygge gutta.

Nå skal det sies at det finnes masse hyggelige stygge gutter. Men de som har opptrådt aller frekkest med meg, har likevel vært de bitre og stygge. :)

Anonym poster: c704e9326e075930c49f10e390fa4ef6

Den siste bitre og stygge min er 35 og drømmer fremdeles om å møte en vakker jente i tidlig 20-årene. Alle andre blir dumpet i tur og orden. Det er noen dater og så sier han at han ikke føler det rette, de er liksom ikke bra nok for han. Særlig hvis dama er litt tilbakeholden.

Synes også playerne ofte behandler en bedre. De har i det minste sosial intelligens, og har ikke det samme behovet for å trykke damer ned og spy opp alle sine negative meninger til dama må på antidepressiva.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet jeg at det ikke dreier seg om misforståelser?

Innen rimelig tid så vil en eventuell misforståelse bli oppklart.

Når det ikke skjer så er det ingen misforståelse.

AnonymBruker
Skrevet

Innen rimelig tid så vil en eventuell misforståelse bli oppklart.

Når det ikke skjer så er det ingen misforståelse.

Men hvordan skal jeg skille de to tingene fra hverandre?

Hvis jeg sier noe, så sier han at "det er en misforståelse, han er egentlig ikke sånn, han er bare redd".

Hvis jeg ikke sier noe, så fortsetter det helt eller delvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...