AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Reiser til Dublin om en uke og vil gjerne ha tips til hva man kan finne på der! Er samboeren min og jeg som reiser så vil gjerne ha tips til noen romantiske ting å finne på. Vi skal være der i en uke! Jeg lurer også på om dere har noen shoppingtips? Har hørt at penneys er billig. Er dette det samme som Primark i London? Er det like mange folk der som i oxford street (for det er jo helt kaos)? Har også hørt om en butikk (?) som heter dunnes. Hvordan er den? Takk for svar Anonym poster: 0a5cb1e61f35281c0c030097f01864f4
pinar Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har ikke så mange romantiske tips, for har det meste bare vært ute på kveldene med venner når jeg har vært der. Men Dublin er kjempe kos! Mye mer behagelig enn London. De har butikker som Topshop, Office, American apparel etc. Og en del sånne second hand butikker.
MissStiles Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Ikke så veldig mange tips jeg heller. En veldig koselig by å bare gå rundt i og kikke. Ta med kamera - masse man kan ta bilde av. Morsomme barer og bygninger. Bra shopping.
Lady Lovelylocks Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Penneys og Primark er det samme. Mindre folk på Penneys, men fortsatt en del. Kommer vel an på når du er der God tur.
Taste of Slow Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Butikker har jeg ikke så mye oversikt over - men Dublin er en fin by å gå rundt i. Romantiske steder har jeg ingen anelse om, med det er fint på sørsiden av elven og i Temple Bar området. Det er også en pub som heter Bleeding Horse som er verdt et besøk (bruk google så finner du adresse og kart). Du kan shoppe både på nord- og sørsiden av elven, det er en lang handlegate der du finner de fleste av de store kjedene ihvertfall. En flott guide for Dublin:http://www.spottedbylocals.com/dublin/ Tips fra lokale om steder de liker i byen sin - gratis på nett og kan kjøpes som app til telefonene for noen euro
mariie Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Vi var innom Guinness, Jameson og Dublin Castle bland annet når vi var det. Synes alle 3 var ålrighte. Ellers var det en fin by med tanke at det gikk ann å gå alle steder (vi bodde sentralt)
Gjest Elissima Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Dunnes er en department store, som Sten & Strøm, men med mindre kjente merkevarer. De har likevel en del fint og billig der. Det er et whisky-museum hvis du er interessert i sånt. Penneys er som Primark ja, veldig billig. Ellers de samme butikkene som i UK, Topshop, River Island, A-Wear etc. Ted Baker-butikken er min favoritt! Ganske dyrt, men de har noen helt fantastiske antrekk. Den ligger på Grafton street som er selve handlegaten i Dublin: http://www.tedbaker.com/StoreLocator/details.aspx?shortcode=421 Hvis du har lyst å oppleve noe annet enn shopping og puber (utelivet er stort sett ved Temple bar, men her er det veldig mange folk og mye mas). så anbefaler jeg en tur til byen Howth litt utenfor Dublin. Der er det kjempekoselig, med mange kjendiser som har hus der (blant annet Bono fra U2). De har god fish & chips og ulike småbutikker, mye vintage. Ligger ved stranden så det er fint å gå tur der. Passer hvis du vil ha det litt romantisk Er dere interressert i sport er det nesten alltid en gaelic football match (ikke vanlig fotball, men en lokal irsk variant), men kan være vanskelig å få billetter. Også er det mange konserter og sånt hvis dere er interessert i det.
That yoke Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hvis dere liker overpriset øl og masse turister er Temple Bar flott. Hvis ikke finn puber andre steder som rundt Aungier st, William st South, og Capel st. For shopping sjekk ut Grafton st. og Henry st med shopping sentrene rundt, St. Stephens green og Westbury rundt Grafton st, Ilac og Jervis rundt Henry st.. Også Dundrum town center et stykke sør for sentrum, som er det største kjøpesenteret I Irland. Phoenix Park er også flott, og Dublin Zoo. Europas største bypark. Trinity College er også fint å vandre rundt i. Og helst hold dere unna området rundt Talbot st og Abbey st lower når det er mørkt. Kan være litt røft der. Endret 2. mars 2013 av That yoke
Gjest Badabing Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Nå husker jeg dessverre ikke hva handlegaten heter, men den er delt i to om jeg husker rett. Nederst, der The Spire er, ligger blant annet Penneys. Jeg synes den beste shoppingen er lenger opp i gata. Eller synes jeg biblioteket (Trinity College) er helt fantastisk. Temple Bar-distriktet er vel nesten et must, men det er overpriset og fullt av turister, så det holder å ta én pils der. Det finnes mange andre puber som er mye hyggeligere Hvis dere er glad i sightseeing, har de flere billige og bra Hop on-hop off busser som gjør at dere kan få sett en del i løpet av kort tid. Men ellers er Dublin en by som rett og slett bare er hyggelig å være i.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Få med dere feiringen av St. Patricks day, nasjonaldagen, 17. mars. Anonym poster: 3db9f4e84084448c7dfa6588327696a6
Edie Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Hvis dere vil finne på noe koselig en kveld sammen, dra på en riverdancekveld. Husker dessverre ikke navnet der vi var, men var en flott opplevelse. Var på en pub en halvtimes tid unna sentrum. Fikk servert nydelig, rustikk mat og riverdanceshow på scenen rett ved siden av spisebordene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå