Gå til innhold

Vaske bil i vaskehall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å vaske bilen i vaskehall, men jeg har aldri gjort det før! Synes det er så kleint å spørre de ansatte om hvordan det gjøres. Jeg vet at man bare må sette bilen i fri, ta ned eventuelle antenner, men hva mener? Må speilene slås inn (aner ikke hvordan det gjøres)? Må man ta et trekk eller noe over vindusviskerne?

Åh, teit teit teeeit. Hjelp!

Anonym poster: 47259d1bc9367ab167fcffa01a253e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe vask inne på stasjonen eller du kan mange steder betale rett med kort i automaten. Bare ta ned antenner og kjør inn når porten åpnes. De er lyssignaler som viser hvor du skal stoppe. Kjør dit, skru av motoren og vent pent til bilen er ren og porten åpnes igjen.

Egentlig veldig enkelt, men husker jeg lurte veldig første gangen jeg også.

Hvorfor skal du ha bilen i fri? Pleier å sette på brekket jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du den i fri? Jeg parkerer den på giret, med handbrekk så den står stille inn i der.

Jeg vasker ALDRI med børster, har opplevd at det riper bilen min, jeg vasker kun børsteløst.

Har du en ny bil ville jeg brukt selvvask, en gang så datt tørkemaskina ned i mitt gamle vrak og laget saftige riper i taket, måtte tas på forsikringen da deres utstyr feilet grovt.

Vasker du børsteløst trenger du ikke å ta inn speilene, det glemmer jeg hele tiden, går veldig greit da. Du må ta av antenna ja, jeg skrur den bare av og legger i baksetet, får du den ikke av, hjelper de deg inne.

Så får du en kode sant.

Du parkerer bilen, kjør inn til de pilene, det er røde piler som peker opp liksom, de endrer seg til stop. Du skal ganske langt frem før de endrer seg til STOP, og da parkerer du og går ut.

Ute trykker du koden. Hos meg er det slik at fra jeg trykker koden til maskina begynner å gå, tar det MEGET kort tid, jeg tar ikke sjansen på å løpe inn igjen i bilen, så jeg står bare utenfor. Børsteløst uten polering tar vel en 10 min ca.

Jeg synes også det var veldig skummelt første gang jeg gjorde det, men det går bedre og bedre. :)

Anonym poster: 3d1faa1be9df27068d4f92327ab0b8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan slå inn speilene, så bør du gjøre det, men det er ikkje alle bilene det går på. Antenna må tas av eller dyttes ned, om mulig. Lukk alle vinduer. Vindusviskerene trenger du ikkje gjøre noe med. Husk håndbrekk :fnise:

Om du lurer på noe, så er det bare til å spørre de ansatte. Det er ikkje noe å være flau over, det er jo slik man lærer noe nytt! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automat, så kan vel ikke akkurat sette den i gir? Enten må jeg da sette den på parkering eller fri, og så med eller uten håndbrekk?

Antennen er en sånn lav dings, så den... kan ikke tas av. Men tror ikke den blir skadet heller.

Anonym poster: 47259d1bc9367ab167fcffa01a253e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter den i parkering, om du er ekstra paranoid så tar du på håndbrekken selv om jeg ikke ser at det skal være nødvendig.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Setter du den i fri? Jeg parkerer den på giret, med handbrekk så den står stille inn i der.

Du parkerer bilen, kjør inn til de pilene, det er røde piler som peker opp liksom, de endrer seg til stop. Du skal ganske langt frem før de endrer seg til STOP, og da parkerer du og går ut.

Ute trykker du koden. Hos meg er det slik at fra jeg trykker koden til maskina begynner å gå, tar det MEGET kort tid, jeg tar ikke sjansen på å løpe inn igjen i bilen, så jeg står bare utenfor. Børsteløst uten polering tar vel en 10 min ca.

Jeg synes også det var veldig skummelt første gang jeg gjorde det, men det går bedre og bedre. :)

Anonym poster: 3d1faa1be9df27068d4f92327ab0b8bb

Jeg trykker alltid koden før jeg kjører bilen inn, så sitter jeg i bilen og leser avisen eller noe til vaskingen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg gjorde det for første gang nylig. Der jeg var skulle motoren være i gang, bilen stå i fri og ingen bremsing eller håndbrekk. Jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vasket bilen i automat før og fikk veldig god hjelp.

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det for første gang nylig. Der jeg var skulle motoren være i gang, bilen stå i fri og ingen bremsing eller håndbrekk. Jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vasket bilen i automat før og fikk veldig god hjelp.

Jøss, det er virkelig forskjellig fra sted til sted ja :)

Anonym poster: 3d1faa1be9df27068d4f92327ab0b8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg gjorde det for første gang nylig. Der jeg var skulle motoren være i gang, bilen stå i fri og ingen bremsing eller håndbrekk. Jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vasket bilen i automat før og fikk veldig god hjelp.

Altså, hæ? Slura du på clutchen i 20 min? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg var skulle motoren være i gang,

Motoren i gang?? Hvorfor det? Hvor var dette?

Anonymous poster hash: fc8d6...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg gjorde det for første gang nylig. Der jeg var skulle motoren være i gang, bilen stå i fri og ingen bremsing eller håndbrekk. Jeg sa som sant var at jeg aldri hadde vasket bilen i automat før og fikk veldig god hjelp.

Dette høres merkelig. Det må da bero på en misforståelse. I absolutt alle vaskehaller jeg har vasket bilen min, står det oppslag om at motoren skal slås av.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slura på clutchen? Bilen sto i fri.

Sant nok :ler: Men hvordan stod bilen stille hvis den stod i fri og du ikke brukte brems eller håndbrekk? :P Røska godt i bilen min i dag da jeg var i vaskehall (derfor jeg fant dette innlegget) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I verdens største land, utlandet, finnes det vaskehaller der bilen flytter seg gjennom hallen, istedetfor at maskinen går frem og tilbake. Om det er svinger på veien gjennom bør tenningen eller motoren være på, slik at ikke rattlåsen slår inn. Det er jo ikke umulig at det finnes slike også her til lands etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

I verdens største land, utlandet, finnes det vaskehaller der bilen flytter seg gjennom hallen, istedetfor at maskinen går frem og tilbake. Om det er svinger på veien gjennom bør tenningen eller motoren være på, slik at ikke rattlåsen slår inn. Det er jo ikke umulig at det finnes slike også her til lands etterhvert.

Det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg svarte i denne tråden for et år siden. Jeg er ikke senil, så jeg er sikker på at motoren var i gang. Så vidt jeg husker ble bilen styrt av en slags bånd som den sto på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å vaske bilen i vaskehall, men jeg har aldri gjort det før! Synes det er så kleint å spørre de ansatte om hvordan det gjøres. Jeg vet at man bare må sette bilen i fri, ta ned eventuelle antenner, men hva mener? Må speilene slås inn (aner ikke hvordan det gjøres)? Må man ta et trekk eller noe over vindusviskerne?

Åh, teit teit teeeit. Hjelp!

Anonym poster: 47259d1bc9367ab167fcffa01a253e0f

De ansatte syns ikke det er teit. Vi er veldig vant til at folk spør :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...