Gå til innhold

Hvem har vikeplikt her?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tegnet et bilde, hvem har vikeplikt når rød bil skal til venstre og rød bil er på vei over veien til venstre?

Har blå bil vikeplikt fra høyre og vikeplikt for den røde bilen? Jobber ved dette krysset, og har sett så mye rart at jeg er forvirret selv..

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

post-37809-0-15802200-1362077914_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det jeg trodde, men ofte stopper de røde bilene og bare venter på de blå... Og av og til fyker den blå ut mens den røde er på vei, så blir det ilter tuting før alle kan kjøre til sitt .

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er mange på veien som surrer til vikeplikt-reglene. Vært borti det flere ganger og det er både irriterende og kan vekke farlige situasjoner så disse burde ta teoriprøven om igjen altså. :snurt: Synes alle burde ta teoriprøven hvert 5. år eller noe sånt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er mange på veien som surrer til vikeplikt-reglene. Vært borti det flere ganger og det er både irriterende og kan vekke farlige situasjoner så disse burde ta teoriprøven om igjen altså. :snurt: Synes alle burde ta teoriprøven hvert 5. år eller noe sånt..

Haha, da hadde det blitt mange færre idioter på veiene ja :ler:

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, da hadde det blitt mange færre idioter på veiene ja :ler:

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Det trengs!!! Er ikke lenge siden jeg ble rygget inn i heller hvor reaksjonen på personen som rygget i meg var "SÅ DU IKKE AT JEG RYGGET ELLER? ER DU STOKK DUM?!?!"

GRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs!!! Er ikke lenge siden jeg ble rygget inn i heller hvor reaksjonen på personen som rygget i meg var "SÅ DU IKKE AT JEG RYGGET ELLER? ER DU STOKK DUM?!?!"

GRRR

Å herregud................ trodde det var virkelig allmennkunnskap at det er ALLTID den som rygger som har vikeplikt, alltid!

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge blå ikke har noe form for forkjørsrettskilt har den vikeplikt for rød :)

Neida, det er utkjøring til en forkjørsvei :)

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud................ trodde det var virkelig allmennkunnskap at det er ALLTID den som rygger som har vikeplikt, alltid!

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Ja, det trodde jeg og. :( Heldigvis ble det en veldig svær regning forsikringsselskapet hennes måtte ta seg av. :) Leiebil trengte jeg også siden det ikke går kollektivtransport fra meg til skolen min! Så synd for henne det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trodde jeg og. :( Heldigvis ble det en veldig svær regning forsikringsselskapet hennes måtte ta seg av. :) Leiebil trengte jeg også siden det ikke går kollektivtransport fra meg til skolen min! Så synd for henne det. :P

Min venninne ble også rygget i, hun kjørte mellom parkeringsplasser, altså det var parkeringsplasser på begge sider av veien mellom butikker, plutselig rygger det en kar i full fart bakover og ødelegger hele passasjersiden hennes bak. Det var også en del "så du meg ikke?? DET ER IKKE MIN FEIL". Men jo det var det, og det ble steike dyrt for ham også.

Håper folk lærer hehe.

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne ble også rygget i, hun kjørte mellom parkeringsplasser, altså det var parkeringsplasser på begge sider av veien mellom butikker, plutselig rygger det en kar i full fart bakover og ødelegger hele passasjersiden hennes bak. Det var også en del "så du meg ikke?? DET ER IKKE MIN FEIL". Men jo det var det, og det ble steike dyrt for ham også.

Håper folk lærer hehe.

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Hehe ja var sånn parkeringsplass jeg også var i. Ganske trang, også kom det en bil imot meg i tillegg så jeg stod liksom fast. Og brått så rygger den ene bilen jeg hadde stoppet ved siden av i meg. Heldigvis for meg kom det vitner bort som hadde notert ned reg nr. hennes og alt, for jeg var for opptatt med å krangle med ho når hun ikke ville påta seg skyld. :hoho:

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja var sånn parkeringsplass jeg også var i. Ganske trang, også kom det en bil imot meg i tillegg så jeg stod liksom fast. Og brått så rygger den ene bilen jeg hadde stoppet ved siden av i meg. Heldigvis for meg kom det vitner bort som hadde notert ned reg nr. hennes og alt, for jeg var for opptatt med å krangle med ho når hun ikke ville påta seg skyld. :hoho:

Jeg ligger helt unna slike parkeringsplasser om jeg kan, nettopp av den grunnen der, vil ikke ha bil i siden :ler:

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Neida, det er utkjøring til en forkjørsvei :)

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Kan hende at de på forkjørsveien slipper ut de fra sideveien for å være snille da.

Ofte jeg egebtlig har forkjørsrett, men likevel slipper ut biler før meg fordi jeg ser at de har en luke på å komme seg ut hvor de ellers måtte ha ventet en stund før de kommer seg ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger helt unna slike parkeringsplasser om jeg kan, nettopp av den grunnen der, vil ikke ha bil i siden :ler:

Anonym poster: fbf5537a79cbf8cef58b6fb9b106c356

Ja, jeg prøver å holde meg unna de jeg og men ikke alltid det er mulig desverre! Heldigvis blir det ikke vår regning når slikt skjer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...