AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har funnet ut at jeg har lyst å studere i Canada, og etter å ha kikket inn på litt diverse nettsider har jeg funnet ut at om man er fra Norge så trenger man ikke visum for å besøke / studere i Canada. Men hva betyr dette egentlig i praksis? Betyr det at nordmenn kan få oppholde seg (og arbeide) i Canada så lenge de vil, eller betyr det bare at vi ikke trenger å søke og ha med masse papirer? Noen som kan oppklare dette? Anonym poster: ed4799596f34e0ae57ddb57fafbd49ff
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Såvidt jeg har forstått trenger man visum om man skal oppholde seg der over 6 mnd. Google Anonym poster: 04f77a348329268c708584b0557c6347
JohnS Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har funnet ut at jeg har lyst å studere i Canada, og etter å ha kikket inn på litt diverse nettsider har jeg funnet ut at om man er fra Norge så trenger man ikke visum for å besøke / studere i Canada. Men hva betyr dette egentlig i praksis? Betyr det at nordmenn kan få oppholde seg (og arbeide) i Canada så lenge de vil, eller betyr det bare at vi ikke trenger å søke og ha med masse papirer? Noen som kan oppklare dette? Anonym poster: ed4799596f34e0ae57ddb57fafbd49ff Ingen av delene. Du har lov å besøke landet som turist i opptil 6 måneder. Du kan ikke oppholde deg mer enn 6 måneder uten oppholdstillatelse. Du har ikke lov å jobbe uten arbeidstillatelse. Skal du studere må du ha studietillatelse som gir deg rett til å oppholde deg der så lenge studietiden varer. Skal du jobbe under studietiden må du også ha studentarbeidstillatelse. Nordmenn trenger altså ikke visum, men må ha tillatelse for det de skal gjøre i landet utover turisme inntil 6 måneder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå