Gå til innhold

Baked cheese cake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd seg på det? Del gjerne erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Her er min variant, eg lagde den med rabarbrakompott, men det kan varierast med andre typar topping.

Eg syns bakt ostekake blir mektigare på ein måte, men også veldig godt. Ei ostekake med gele er lettare å gjere frisk, og du kan også bruke lettare produkt (kesam o.l.) enn i ei ostekake som skal bakast. Viss ein brukar for magre produkt i ei bakt ostekake vert den kornete, og ikkje så delikat.

Skrevet

Nei, men har lys å prøve. Denne lignet farlig mye på den Rachel og Chandler ikke klarte å ligge unna på Friends i går.

Anonym poster: 14d8b1df779688ad2c106c35d5261e05

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har fått tak i Aunegården i Tromsø sin oppskrift på stekt ostekake, og den er helt himmelsk! .

Dele? :)

Her er oppskriften jeg pleier å bruke. Synes den blir knallgod og beskrivelsen av fremgangsmåten er god og nøyaktig :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg syns absolutt at Baked Cheesecake er den ordentlige formen for ostekake, selv om at vanlig ostekake med gelelokk også er godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er golden caster sugar? Har prøvd å søke meg frem, men kun kommet frem til at det ikke er brunt sukker. Men hvis det ikke er brunt eller vanlig hvit sukker, hva er det da? :klo:

Anonym poster: d6cecbb3ec7a9c254c95402c11e61426

Skrevet

Hva er golden caster sugar? Har prøvd å søke meg frem, men kun kommet frem til at det ikke er brunt sukker. Men hvis det ikke er brunt eller vanlig hvit sukker, hva er det da? :klo:

Det er nesten det samme som brunsukker, bare uten den klissete konsistensen. Vanskelig å forklare. Tror ikke det selges i Norge?

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten det samme som brunsukker, bare uten den klissete konsistensen. Vanskelig å forklare. Tror ikke det selges i Norge?

Hmm, men hva bør jeg bruke da? Brunt eller hvit sukker?

Skrevet

Hmm, men hva bør jeg bruke da? Brunt eller hvit sukker?

Du, jeg er litt usikker. For smakens skyld er det kanskje best med brunt, men vet ikke hvordan det påvirker konsistensen?

AnonymBruker
Skrevet

Bruk hvitt.

Anonym poster: 93648bda334e66e7780dd21457c8a127

AnonymBruker
Skrevet

kan jo prøve det som heter demerasukker.fåes kjøpt i de fleste dagligvarebutikker :)

Anonym poster: c9fcdea0c8b61e9a0c4f5f68adb204a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid laget bakt ostekake, synes den andre typen smaker høgg i forhold.

Anonym poster: b1f88328083f68f4aaa5694803fd1b14

AnonymBruker
Skrevet

Denne er en innertier!

Baked raspberry cheesecake

Den er kjempegod! *spiser et stykke nå*

Anonym poster: 93648bda334e66e7780dd21457c8a127

• 11 måneder senere...
Skrevet

Er det mulighet for at du vil dele oppskriften på aunegårdens ostekake?

Jeg har fått tak i Aunegården i Tromsø sin oppskrift på stekt ostekake, og den er helt himmelsk! Jeg er ingen fan av vanlige, ustekte ostekake, så jeg var litt skeptisk til denne først, men herre min hatt for en deilig kake! Serverer med bringebærsaus. Apropos bringebær og ostekake, så er Hummingbird Bakery sin brownieostekake med bringebærkrem helt fantastisk. Ligger oppskrift på "alle" mat- og bakeblogger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...