Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Emma_
Skrevet

Er det noen andre som har vert plaget med luftsmerter tidlig i graviditeten?noen som vet hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er tidlig? Det er ikke livmorbåndene som strekker seg som du kjenner da?

Vel, tarmsystemet blir annerledes hos mange gravide. Noen får masse luft, andre får kjempehard avføring (hvilket kan resultere i hemoroider).

Prøv å endre kost. Mye fiber gir mye luft...

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv minifom (tror det er slik det skrives) som du får kjøpt på apoteket, helt ufarlig med veldig effektift mot luftsmerter

Gjest Emma_
Skrevet
Hva er tidlig?

Jeg er ca en mnd påvei....har vert plaget over en uke med luftplager nå...

Skrevet

Luftsmerter ja.. Det vet jeg alt om :( Jeg har hatt det hele graviditeten så langt og er nå i 17. uke. VELDIG artig :-(

Jeg har hatt forstoppelse i tillegg. Fikk anbefalt Duphalac. Det kan puttes i te eller annen drikke. Funker greit :) Og så er det ikke farlig for gravide.

Skrevet

Hei :-)

Da jeg var gravid hadde jeg nesten luftplager fra dag 1. Skikkelig mye og med ganske vonde smerter pga dette. IKKE noe gøy!

Lå mange ganger strak ut pga av dette. Men nå skal det sies at jeg er rimelig plaget alltid da. Magen blåser seg lett opp!

Da fødselen min startet litt over 3 uker før tiden var jeg sikker på at det bare var luftsmerter......helt til mannen min bekymret så på klkken sin og ymtet fram at han syntes den luften min kom noe vel regelmessig isåfall :ler:

5 timer senere hadde vi værdens vakreste lille gutt som nå snart er 6 år! Hjelpe meg som tiden flyr sukk!!!

Charmina :-)

Skrevet
Hei :-)  

Da fødselen min startet litt over 3 uker før tiden var jeg sikker på at det bare var luftsmerter......helt til mannen min bekymret så på klkken sin og ymtet fram at han syntes den luften min kom noe vel regelmessig isåfall  :ler:  

5 timer senere hadde vi værdens vakreste lille gutt som nå snart er 6 år! Hjelpe meg som tiden flyr sukk!!!

Charmina :-)

:hoho:

Skrevet

Har kronisk irritabel tarm til vanlig, og disse plagene har blitt forverret nå når jeg er gravid. Luftsmerter kan være skikkelig vonde!

Merker det mer nå som magen blir større og større - det er kanskje ikke så rart siden alt det andre der inne får dårligere plass...

Prøv å spis mye fiber og drikk mye vann. Og strekk deg ut når det blir ille.

Gjest Emma_
Skrevet

Tuuuusen takk for alle svar!!! :-) Det var til stor trøst å høre at det ikke er bare jeg som har det! :wink:

Tar med meg alle de gode rådene!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...