Gå til innhold

Vondt i korsryggen etter jogging


AloeVera

Anbefalte innlegg

På mandagen løp jeg en lengere tur og da jeg kom hjem kjente jeg at jeg hadde vondt i korsryggen. Var som om det var en stor blåflekk, men det var ingen farge eller noe. Og hadde jo ikke slått meg heller.

Tok en joggetur i dag igjen og etter ca 7 km så kom smerten igjen. Kjennes fortsatt ut som at jeg har en svær blåflekk. Når jeg sitter i sofaen er det vondt når jeg lener meg tilbake (slik at ryggen kommer borti puten)... Litt nummen smertefølelse..

Hva kommer dette av? Bør jeg bekymre meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskelsmerter, mest sannsynlig. Helt naturlig når man rører på seg.

Anonym poster: a1cb6066f0519cd9e05965dedc3ac6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke vondt i noen andre muskler, og har vært sår i muskler før og det kjenens annerledes ut. Har kun vondt i korsryggen nå. Både når jeg går og sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, løper du på asfalt?

Anonym poster: 2d77827b65fb0ca00aeade72bfa6f8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er skoene. Har du skikkelig sko som er tilpasset dine føtter og tråkket ditt? Tror det vil bli bedre med sko med hjelp fra Løplabbet og at du er flink å tøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er skoene. Har du skikkelig sko som er tilpasset dine føtter og tråkket ditt? Tror det vil bli bedre med sko med hjelp fra Løplabbet og at du er flink å tøye.

Det tenkte jeg også på, skoene, og hvis hun jogger på asfalt. Jeg sluttet fort å løpe rundt på veien da jeg fikk all slags merkelige strekker og smerter og sårhet, løper kun på grus, stier, og tredemølle, med gode sko, aldri merket noe annet enn flott form :)

Anonym poster: 2d77827b65fb0ca00aeade72bfa6f8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asfalt i dag ja. Men har splitter nye joggesko med superduper god demping. Kun brukt på to joggeturer.

Fikk også testet føttene mine og fikk anbefalt joggesko deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke oppfunnet demping som demper skader løping på asfalt gir, sorry...

Anonym poster: 2d77827b65fb0ca00aeade72bfa6f8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men ikke løp på asfalt, det er IKKE bra, det merker du på ryggen og.

Anonym poster: 2d77827b65fb0ca00aeade72bfa6f8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei okei!

Noen som vet om noen steder der det er grus som det går an å løpe i Trondheim på denne tiden av året da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe anlegg som feks fotballstadion med løpebane rundt eller noe? Her jeg bor har vi et kommunehus med fotballbane utenfor, og rundt den går det løpespor som de holder fri for is i starten og slutten av vinteren, som feks nå for tida. Men kanskje du skal opprette en ny tråd om dette så folk får det mer med seg og kan svare :) bra du velger å ikke løpe på asfalt, det er ikke bra i det hele tatt.

Anonym poster: c564a10f9d3a05b8ee047edf93532470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men ikke løp på asfalt, det er IKKE bra, det merker du på ryggen og.

Anonym poster: 2d77827b65fb0ca00aeade72bfa6f8a7

Jeg har jiogget på asfalt i mange år og har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...