Gå til innhold

Vi normenn.....

1 stemme

1. 1. Mener du at vi begynner i Norge begynner å bli naive siden vi skal godta alt?

2. 2. Er det riktig at et samfunn skal mene, si og ikke minst gjøre det samme pga alle andre mener det?

3. 3. Føler du deg presset til å mene det samme som alle andre selv om du ikke mener det ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en ting som jeg lurer på som jeg ikke har fått noe fornuftig svar på.

Kansje du har svar på dette og hvorfor det er slik:

Saken er at samme hvor vi beveger oss så får vi høre at vi skal være demokratiske, lyttende og ikke minst ta avstand fra. Vi skal ha et samfunn som skal ikke tollere ditt, men vi skal tollere datt. Vi skal ha ytringsfrihet, men enklte ting får en ikke lov til å si eller gjøre i det offentlige rom.

Spørsmålet mitt er da:

Hvor går grensen for at vi som mennesker/ normenn ikke blir en haug med idioter som skal mene og si det samme? For det må være farlig for samfunnet at vi alle skal til slutt mene, si og gjøre det samme. Jeg tror at da blir det ikke noe samfunn lengere siden vi alle skal si, mene og ikke minst gjøre det samme.

Jeg ønsker en ærlig og seriøs debatt rundt disse tingene. For jeg er redd for at dette kan kommer til å gå gal vei dersom vi ikke følger med i timen.

Anonym poster: 2a67c614df90a826497e30f917c7a154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du nordmenn?

• Liker 1
Skrevet

TS: Hvorfor er det så stille rundt dette temaet? Det må bare bety at vi skal finne i oss og ikke minst godta alt. Jeg har lagt merke til at folk blir veldig angasjerte når det er et tema som kommer opp og som sier litt i mot, men denne ballen her er det ingen som vil ta opp. Det må bety bare en ting at vi er blitt rett og slett feige som ikke vil snakke/skrive om dette her.

Anonym poster: 2a67c614df90a826497e30f917c7a154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...