Gjest Lise Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Hei! Jente på 19, som veier ca 62 kg og er 1.65 cm høy. Jeg har en helt normal kropp. Jeg har etter jul trent litt, men nå har jeg for alvor begynt å trene og spise sunt! Jeg ønsker å få litt mindre og fastere lår og mage, og da sier det selvsagt seg selv at jeg må ned i vekt. Jeg ønsker å gjøre dette på en sunn måte. Men vil gjerne høre litt ned noen drevne folk først. Jeg spiser mye grovt brød, knekkebrød, makrell i tomat, leverpostei, kalkun, havregryn, grønnsaker og frukt, kylling, fisk, ris, grov pasta, osv. Er dette et okay kosthold? Jeg har en fysisk krevende jobb på sykehjem, og prøver å trene 2 ganger i uken. (Sykler en del nå, men skal begynne å jogge til våren). Jeg vet med meg selv at jeg ikke orker, eller har tid til å trene så mye mer. Uansett: jeg pleier å ta en kosedag 1 gang i uka, hvor jeg spiser det jeg vil! Tror dere at det gjør noe? Og er treningen tilstrekkelig nok til at jeg kan miste noen kg og bli der? Takknemlig for svar!
pantora Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 ...du vet det er et eget "kosthold og trening"sunderforum?
Campanula Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Hei! Kostholdet ditt ser greit ut, du får dekket de fleste behov. Hvordan får du i deg nok kalsium? Det er vanskelig å få i seg nok kalsium uten meieriprodukter eller tilskudd. Prøv å spis mer protein og mindre brød. Det er lov å ha en kosedag i uken, men dersom du vil ned i vekt må du likevel passe litt på. Det nytter ikke å ha 200 kcal i underskudd på hverdagene hvis du får i deg mye mer enn du trenger på kosedagen. Det som er viktig er at det daglige energiunderskuddet ikke blir for stort. Dersom du får i deg alt for lite energi, vil du bli slapp og ubevisst mindre aktiv.
Version 2.0 Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Dersom du spiser mye karbohydrater (pasta, ris, knekkebrød, brød osv) hver dag, så bør du trene ganske godt og regelmessig for å redusere vekten. Dersom du kutter ut mye av karbohydratene og trener regelmessig, så vil du miste kroppsfettet raskere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå