Gå til innhold

Skal skaffe meg hund!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du vurdert en kosete kattepus istedet for hund? 99% mindre jobb, og veldig mye hygge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert en kosete kattepus istedet for hund? 99% mindre jobb, og veldig mye hygge.

Type Maine Coon og Sibirkatt er jo kjent for å være litt "hunder" i oppførselen. Herlige katter med kjempefinepersonligheter. :)

Bedre enn en hund om man ikke har så mye tid til den.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp en basset. De er svært utsatt for øyeproblemer og får veldig lett både sopp og andre infeksjoner i huden under hudfoldene. Kan bli dyrt i lengden. Ser mange av disse hundene på klinikken...

Hvis du velger en seriøs oppdretter med hovedfokus på å få hundene friske er dette ikke noe problem. Det er mange oppdrettere som nå har fokus på at hundene skal ha mindre overflødig hud og ikke så mye hengeøyne, dette er noe man bør se etter ved kjøp av basset hound! Har selv en basset hound og aldri hatt noe problem med den. Er en veldig fin hunderase!

Anonym poster: 71457338d9cc0875c1039911f4a2fbaa

Skrevet

Vil anbefale basset hound!

En hund som ikke krever alt for mye tur, men som allikevel kan henge med på lengre turer også.

Er VELDIG koster og rolige inne.

Kjempe søte og snille hunder! :)

Anonym poster: 71457338d9cc0875c1039911f4a2fbaa

Her mener jeg du tar grundig feil. Basset Hound skal ha muligheten til en god del mosjon. Ikke bare fordi de elsker det, men fordi det er mye hund å ta vare på og ikke minst prøve å vedlikeholde i forhold til å bygge opp et godt skjelett osv. Rasen er veldig ødelagt pga menneskers ønske om en "morsom og søt" utstillingshund, men sannheten er at de får endel helseproblemer og har ALTFOR korte bein til å bære den store kroppen.

En Basset Hound er utrolig utholdende og bør så absolutt få gå i ulent terreng i skog og mark for best mulig vedlikehold av kropp og sinn.

Til TS høres det for meg ut som du kanskje bør vurdere et annet form for kjæledyr. Rett og slett fordi det for meg høres ut som du ikke har så lyst å ta hele pakka det vil si å ha hund.

Mye kan trenes bort, men husk at det meste er arv og medfødte egenskaper som hunder har for en grunn. En hund som ikke får lov å utfolde seg i skog og mark og ikke får bjeffe og bruke språket sitt, synes jeg veldig synd på. En hund er et levende vesen på godt og vondt, og det bør man være smertelig klar over før man går til anskaffelse av en.

Som sagt tidligere i tråden er også kjøpeprisen på valpen den minste kostnaden. Å holde hund koster penger. Enkelt og greit. Er du i tillegg borte en vanlig arbeidsdag bør du også være klar over at det i Norge jobbes med å få samme lover som i Sverige (heldigvis for hundene), nemlig at hunder kun kan være alene i max 6 timer. Derfor kan du ta med i regnestykket utgifter til hundeluft/hundepass også.

Skrevet

Type Maine Coon og Sibirkatt er jo kjent for å være litt "hunder" i oppførselen. Herlige katter med kjempefinepersonligheter. :)

Bedre enn en hund om man ikke har så mye tid til den.

Hvis man vil ha hundeaktige katter tror jeg orientaler er enda bedre. Men de er mye mer krevende enn en skogkatt feks. Har hatt siameser, og har sibirkatt nå. Siamesern var veldig "hund" og gjorde mye ut av seg. :) Sibiren er meget behagelig å ha i hus i forhold, og kosete. Men ikke like sosial liksom.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...