Gå til innhold

Lav hvilepuls = godt trent?


Gjest dfhdfhdfh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har også hørt at lav hvilkepuls henger sammen med hvor godt trent man er (kondisjon). Men har ikke lest noe forskning på det da! En jeg kjenner kan få pulsen ned i 40/pr min, og trener en del ski/løping.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen min synker når jeg er i god form ja. Maxpuls derimot er genetisk og sier ingenting om formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg alltid har trent lite eller ingenting, har pulsen min vert veldig lav når jeg har målt dette hos lege. Kostholdet er ikke noe å skryte av heller.

Er dette tilfeldig eller genetisk i så tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Lav hvilepuls er sunnest, så lenge den ikke er for lav selvsagt. Så folk som er godt trente har oftest lav hvilepuls. Men det kan være litt arv og, at man arver den gode helsa si fra foreldrene, så ikke alltid er lav hvilepuls at man er godt trent, men man bør ikke bli lat da, hehe. Men som regel har man lav hvilepuls fordi man er godt trent.

Anonym poster: e28807179b737787e6fbf3e5df1ecb6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hovedsak så er svaret ja, men det er andre faktorer som også spiller inn, feks hvor god man er til å slappe av når man hviler (og sjekker hvilepulsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste indikatoren er vel hvor for man klarer å gå fra høy treningspuls tilbake til normalpuls?

Anonym poster: 489d695637657dc3aa3b45d5ff086067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hvilepuls på 52-54 en dag. Det var ikke så lenge etter at jeg begynte å trene YOGA. Fikk litt hetta for føltes som den var FOR lav i forhold til hva den har pleid å være. Men jeg har hørt det skal være sunt med lav hvilepuls, så håper det er sant :D Men har derimot en max puls som er høyere enn det som er normalt for alderen min... 197 var det da jeg var på spinning med pulsbelte. Stod at det var for høyt (mer enn 100%) på skjermen:P Stor variasjon mellom hvilepuls og max puls syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...