Gå til innhold

Katt som skal ut, hvordan?


Frk.Tyttebær

Anbefalte innlegg

Til tross for at jeg har hatt katt mange ganger har jeg nå glemt hvordan jeg skal gjøre det for at katten skal huske seg igjen og komme hjem igjen når jeg nå skal slippe han ut....

Jeg har tatt han med ut i bånd ett par ganger, men holder det? kan jeg slippe han ut alene? eller bør jeg være rundt han ett par uker til? Katten er ca 7 mnd og vi har hatt han i 1 mnd nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til tross for at jeg har hatt katt mange ganger har jeg nå glemt hvordan jeg skal gjøre det for at katten skal huske seg igjen og komme hjem igjen når jeg nå skal slippe han ut....

Jeg har tatt han med ut i bånd ett par ganger, men holder det? kan jeg slippe han ut alene? eller bør jeg være rundt han ett par uker til? Katten er ca 7 mnd og vi har hatt han i 1 mnd nå :)

Jeg hadde nok vært ute sammen med den noen ganger til , uten bånd.

Ha gjerne med noe godis som du kan lokke med om den går for langt unna. Da vil den også forbinde "lokkingen" din med mat og det kan bli enklere for deg å å rope den hjem senere. De trekker også tilbake til dit de vet de får mat, så kan være lurt å gi litt mat i forbindelse med utesituasjonen.

Anonym poster: dbec1963c5658f05232ec9509678a4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg har lest et eller annet sted at de ikke har så god retningssans før de er 10 mnd, så ville ventet til sommeren. Og ukene før den slippes ut lufte den i bånd :)

De første dagene, kan du gjerne være mye ute med den. Og det er gjerne deiligst å være ute om sommeren og.

OG.. den er kastrert regner jeg med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...