AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Skal ned i vekt/størrelse. Er 160 og veier ca 73kg. Har tidligere gått ned 10kg, så vet jo at det går an - da trente jeg ikke. Bare var "nazi" med kalorier. Jeg klarer virkelig virkelig ikke å ligge i så stort kaloriunderskudd- jeg spiser sunt og fornuftig - tror jeg, men sliter med å holde meg under 2000, da blir jeg så sulten at jeg ikke får sove, får vondt i hodet, alle tegnene på sult. Det jeg spiser på en typisk dag er: frokost; to egg og en dobbel 0%yoghurt. Har litt havregryn og et par rosiner i. lunsj: enten et par knekkebrød med f.eks skinke og en halv avokado, og litt cottage cheese. EVT et par egg, cottage cheese, banan, pære og litt kesam middag: ofte kyllingfilet; en halv blomkål (most med melk og krydder), en potet eller salat. ofte litt saus eller kesam på. EVt spiser jeg storfekjøtt istedet for kyllingfilet. kvelds: cottage cheese med banan, et par knekkebrød med noe, ELLER pære, naturell yoghurt med havregryn/rosiner. Spiser lite godteri og snacks; vil jeg ha snacks kutter jeg opp grønnsaker og lager dip av kesam og en sånn pose. Sjokolademessig; på en dårlig uke kan jeg kanskje spise en sånn 60g-melkesjokolade i løpet av hele uka. Drikker så og si ikke alkohol - en enhet i måneden kanskje. "Skeier ut med noe taco/pizza-aktig kanskje en til to ganger i måneden" Evt mister jeg jo litt oversikt hvis jeg en sjelden gang er på middag hos noen andre, eller spiser ute. Men det skjer jo kanskje et par-tre ganger i mnd. Jeg synes jo at dette er et fornuftig kosthold - mye proteiner og MÅ da være rom for såpass lite utskeeing som jeg har. Jeg drikker kaffe og te, men uten noe som helst oppi, drikker stort sett vann, evt farris og sånn. Hvis jeg drikker juice så er det snakk om maks et glass om dagen. Aktivitetsnivået mitt tilsvarer ca en og enhalv time gange hver eneste dag, men ca tre av dagene så jogger jeg 30-40 minutter. HVA er det som er feil med dette? I følge mine overslag (det blir jo ca uansett) så burde det være et par hundre kcal i underskudd per dag, dvs at jeg burde gå ned innmari sakte. Men likevel - har holdt på med dette siden begynnelsen av januar nå. Følte at det funka ganske bra, gikk ikke ned noe på vekta, men følte at kroppen ble bedre. men så ble jeg så sykt oppblåst plutselig (spiste pizza i helga, og måtte spise noe sjokolade og sånn fordi jeg var i en bursdag, + pms?), og ja, det er jo tydelig at den slags ikke er lurt, men det var snakk om to dager - og synes det er rart hvis det skal ødelegge ALT. nå har jeg vært 5 cm større rundt midja siden søndag, enn jeg var på fredag Går ikke over. Og det gjør meg så motløs! Det virker som det skal så innmari lite til før alt bare går tilbake slik det var før. Er det 1. mulig at de "resultatene" jeg så langt hadde sett (1-2 cm ned på midja, mindre pløsete, blubbete osv) kun var et resultat av mindre vann pga trening og et kosthold som ikke gjorde meg slik jeg er nå? Eller er det 2. Rett og slett sånn at jeg bare går ned innmari sakte slik som var planen min ( ca mellom en halv og en hel kg i måneden) og at jeg derfor ikke har sett noe nevneverdig på vekta enda, og at det som nå har skjedd med at jeg har est ut plutsleig bare er et resultat av at jeg har spist ting fordøyelsen min ikke takler (pizza, godteri? Vil gjerne ha en tilbakemedling på kost og aktivitet! Har planer om å begynne med mer styrketrening snart. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
Løvetanten Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Mer fett, mindre korn og frukt. Det har liten hensikt å trene masse kondis når du skal ned i vekt. Det har marginal effekt på vektnedgangen, men det gir deg jo forøvrig bedre helse. Styrketrening former kroppen og gjør deg strammere, men du blir ikke sterk og stram uten skikkelig mat. Noen anbefaler derfor å først gå ned i vekt for deretter å bygge deg opp med tung styrke og et kalorioverskudd. Min erfaring med vekt og kost er at lavkalori gjør deg sulten og slapp og får deg til å miste muskelmasse. Kutter du drastisk i karbomengen, inkludert grove brødprodukter, vil du sannsynligvis oppleve en bedre vektnedgang. Du må forøvrig ikke kutte ut fettet fra kostholdet ditt. Fett er bra, du legger ikke på deg av det, Det som lagrer fett i kroppen er for mye karbohydrater. Endret 27. februar 2013 av Løvetanten 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg spiser jo ekstremt lite korn? To knekkebrød og noen gram havregryn om dagen er da ikke mye? Spiser jo mye mer proteiner enn karbs. Og de karbohydratene jeg spiser er jo den bra typen karbohydrater? Blir så "sløv" i hodet når jeg ikke får litt av det gjennom f.eks frukt. Frukten hjelper meg også til å regulere søtsuget. Spiser ikke brød i det hele tatt. Det har jeg ikke gjort på flere år. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er ikke enig i at jeg skal SLUTTE å trene fordi jeg vil bli mindre. Det gir ingen mening? Å trene gir meg det nødvendige overskuddet i hverdagen, og det kan da neppe skade å øke ut-mengden med 500kcal om dagen. Jeg ligger jo som sagt ikke i spesielt stort underskudd uansett. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd 1
Version 2.0 Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Spis så godt som null melprodukter og melkeprodukter, og ligg langt unna sukker. Hørt om ketolyse? Verdt å sjekke ut om det er nor for deg.
Version 2.0 Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Dersom du spiser lite korn, men mye proteiner, så vil ikke forbrenningen din nødvendigvis gi deg vektnedgang. Dersom du heller spiser ca 15-20 gram karboydrater om dagen, en del proteiner og mye fett, så vil kroppen din gå i underskudd på glukose som den bruker under forbrenningen. I stedet for å benytte glukose som brennstoff, vil kroppen gå direkte løs på fettet. Da er du i såkalt ketose. Denne dietten er veldig effektiv, men det er viktig at du leser godt før du starter fordi det er en del forhåndsregler å ta, som f.eks dersom du har noen sykdommer som gjør deg uegnet for ketolyse. Det er også viktig å vite at dette ikke er en livsstil, men en periode-diett som vil sørge for at du mister kilo hver eneste uke dersom du holder deg i ketose (ikke spiser mer enn 20 gram carbs per døgn). For å sjekke om du er i ketose, kan du bruke stix På ketolyse kan du spise MASSE, så du blir faktisk veldig mett. Blodsukkeret blir stabilt og du føler ikke den plutselige sultfølelsen mange får på vanlig høykarbo. 1
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Dersom du ligg lite i underskot (sei eit par hundre kcal om dagen) så kan du fint øydeleggje underskotet ditt ved å skeie ut i helgene, i tillegg til at drittmat ofte gjer ein oppblåst. Hugs at det er nedgang over tid som tel, du må rekne med at både vekt og målebånd går litt opp og ned!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 SKjønner ikke den ekstreme nedprioriteringen av trening og aktivitet i disse svarene.. Det eneste som omtrent alle er enige i er at trening ikke er NEGATIVT. Men her er det visst mange som mener det Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
Version 2.0 Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 (endret) SKjønner ikke den ekstreme nedprioriteringen av trening og aktivitet i disse svarene.. Det eneste som omtrent alle er enige i er at trening ikke er NEGATIVT. Men her er det visst mange som mener det Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd Svarene mine ble gitt i den forstand at jeg går ut i fra at det er helt selvsagt at du trener. Endret 27. februar 2013 av Version 2.0
Løvetanten Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 SKjønner ikke den ekstreme nedprioriteringen av trening og aktivitet i disse svarene.. Det eneste som omtrent alle er enige i er at trening ikke er NEGATIVT. Men her er det visst mange som mener det Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd Ser ingen som mener det. Trening er absolutt positivt for helsa, men det har liten effekt på vektnedgang. Å trene for å miste vekt synes ikke å være særlig effektiv, men man kan trene for å stramme opp kroppen og få de andre helsefordelene. Studier gjennom flere år har vist at effekten av trening ved vektnedgang er marginal (gidder ikke google kilder. Det kan de som er interessert gjøre selv). Alfa omega når du skal ned i vekt er kosthold, kosthold, kosthold. Mange kutter også i maten sånn at de nærmest bare spiser proteiner og karbohydrater, og det blir helt feil. Uten fett blir du sliten og går hele tiden med en gnagende sultfølelse. Det er vist at det ikke er fettet som du blir feit av men et overskudd av karbohydrater. Mauler du karbo hver 3.time så dytter du hele tiden ny kjapp næring inn i kroppen og den har aldeles ikke behov for å brenne det verdifulle fettet sitt. Og kroppen vil også spise opp muskelvev før fettvev, for muskelvev koster mer å vedlikeholde enn fett. Så man blir tynnere, men det er ikke sikkert det er så mye fett som forsvinner. Ofte er det vann, glykogen og muskelmasse. Og tenk deg videre- du vil slanke deg og bygge muskler samtidig. Det er jo egentlig en selvmotsigelse. For å bygge noe må kroppen ha et overskudd, men slanker du deg på lavkalorimetoden så ligger du i underskudd. Jo mer energi du brenner på å trene, jo mer underskudd, mer sult og jo mer sliten og passiv vil du bli. Du kan ikke få begge deler. Sannsynligvis kan du ikke legge på deg om du lever på lavkarbo der mesteparten av det du spiser er proteiner og fett. Jeg tror ikke det er gjort større studier på det (sannsynligvis ikke), men ting tyder på det. Jeg har venner som er så flinke at de nesten sliter seg ut. Ei jeg kjenner er ei staut jente, men hun trener 4 dager i uka. Er i knallform. Spiser "riktig", men går aldri ned i vekt. Hun føler seg mislykket. En annen venn gjorde akkurat det samme, men begynte på lchf etter nyttår og har allerede gått ned 5 kilo og spiser like mye som han alltid har gjort. Bare annerledes. Om du prøver og prøver men ikke får til så er det lurt å revurdere planen. Jeg ser ut fra det du skriver at du bare spiser magert protein og karbohydrater. Det kan umulig føles ok i lengden. Du ma ha fett og ordentlig mat! Kan ikke leve og ha det bra bare på cottage cheese og sponplater. 2
Gjest *Maja* Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Har du sjekket nøyaktig hvor mange kalorier du får i deg hver dag? Begynn med å legge det inn på diett.no eller noe og få skikkelig oversikt. Noen gram her og der gjør det vanskelig å Bergen hvor mange kalorier du får i deg. Når du vet nøyaktig hvor mange kalorier du får i deg så kan en beregne ut hva du skal ha både de dagene du har fri og når du trener og hvor mye du kan unne deg ekstra i helgene.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Ser ingen som mener det. Trening er absolutt positivt for helsa, men det har liten effekt på vektnedgang. Å trene for å miste vekt synes ikke å være særlig effektiv, men man kan trene for å stramme opp kroppen og få de andre helsefordelene. Studier gjennom flere år har vist at effekten av trening ved vektnedgang er marginal (gidder ikke google kilder. Det kan de som er interessert gjøre selv). Alfa omega når du skal ned i vekt er kosthold, kosthold, kosthold. Mange kutter også i maten sånn at de nærmest bare spiser proteiner og karbohydrater, og det blir helt feil. Uten fett blir du sliten og går hele tiden med en gnagende sultfølelse. Det er vist at det ikke er fettet som du blir feit av men et overskudd av karbohydrater. Mauler du karbo hver 3.time så dytter du hele tiden ny kjapp næring inn i kroppen og den har aldeles ikke behov for å brenne det verdifulle fettet sitt. Og kroppen vil også spise opp muskelvev før fettvev, for muskelvev koster mer å vedlikeholde enn fett. Så man blir tynnere, men det er ikke sikkert det er så mye fett som forsvinner. Ofte er det vann, glykogen og muskelmasse. Og tenk deg videre- du vil slanke deg og bygge muskler samtidig. Det er jo egentlig en selvmotsigelse. For å bygge noe må kroppen ha et overskudd, men slanker du deg på lavkalorimetoden så ligger du i underskudd. Jo mer energi du brenner på å trene, jo mer underskudd, mer sult og jo mer sliten og passiv vil du bli. Du kan ikke få begge deler. Sannsynligvis kan du ikke legge på deg om du lever på lavkarbo der mesteparten av det du spiser er proteiner og fett. Jeg tror ikke det er gjort større studier på det (sannsynligvis ikke), men ting tyder på det. Jeg har venner som er så flinke at de nesten sliter seg ut. Ei jeg kjenner er ei staut jente, men hun trener 4 dager i uka. Er i knallform. Spiser "riktig", men går aldri ned i vekt. Hun føler seg mislykket. En annen venn gjorde akkurat det samme, men begynte på lchf etter nyttår og har allerede gått ned 5 kilo og spiser like mye som han alltid har gjort. Bare annerledes. Om du prøver og prøver men ikke får til så er det lurt å revurdere planen. Jeg ser ut fra det du skriver at du bare spiser magert protein og karbohydrater. Det kan umulig føles ok i lengden. Du ma ha fett og ordentlig mat! Kan ikke leve og ha det bra bare på cottage cheese og sponplater. For det første, er ikke egg, kjøtt, kylling, ost, frukt, grønnsaker ordentlig mat? Og hva slags fett er det du mener jeg skal drive å trøkke i meg? Spiser en del avokado, det er jo rimelig fett, det er jo fett i kesam, fett i ost, i saus? Har lest ganske mye om at proteinrik kost er lurt både fordi det er kalorifattig med mye energi. Jeg spiser jo ikke så mye karbo - det er karbo havregryn, men det er jo ikke mye jeg spiser av det, også i frukt. Trodde det var karbs av den typen som er i brød, boller, kaker osv som var "farlig", og dette spiser jeg jo ALDRI. Problemet med å spise så masse fett er jo at da går jeg fort i overskudd kalorimessig, noe som da tydeligvis er problematisk. Og jeg har aldri sagt at jeg vil gå ned i vekt og bygge muskler. Jeg vil bli mindre, strammere og få vekk overskuddsfettet mitt. Hvordan skulle det kunne ødelegge å trene styrke og f.eks jogging samtidig? Har nemlig hørt at kombinasjon kardio og styrke er velegnet pga fettforbrenning. Dessuten har jeg et indre behov for å få ut energi via begge de delene med trening. Kan vanskelig skjønne at jeg ved å trene mer vil bli tjukkere. Det er ikke tallet på vekta som spiller så stor rolle, men jeg vil bli mindre! Er klar over at trening i seg selv ikke slanker, men hvis det da er snakk om å gå i underskudd, så hjelper det meg meget mye å gå/løpe/trene såpass mye hver dag at jeg kan plusse på 500kcal i ut-budsjettet. Det gjør det lettere å bikke over i et lite underskudd. Har klart å gå ned ti kg før kun ved å telle kalorier, så jeg vet at det funker. Tror egentlig bare at jeg skrev dette innlegget når jeg var ekstremt fortvila over at jeg sannsynligvis hadde fått i meg noe fordøyelsen min ikke takla ved et engangstilfelle og jeg este ut. Nå er jeg litt mer normal iigjen. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
Geparden Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 Det der, Løvetanten, gjentas av en del lavkarboevangelister i det evinnelige. Det blir ikke sant av det. Jeg skal absolutt ikke si at det ikke stemmer for deg og for en del andre. Jeg kjenner folk som har hatt suksess med lavkarbo og sett det med egne øyne. De har prøvd forskjellige metoder, og lavkarbo var det som endelig virket. Men det betyr ikke at det er riktig for alle, eller det eneste rette svaret. Jeg går ned i vekt med kardiotrening, og opp i vekt uten. Jeg har lettere for å spise passe mengde mat med trening enn uten. Jeg går sakte ned i vekt mens jeg blir sterkere. Jeg økte fettforbrenningen dramatisk av langturer med sportsdrikk med karbo. Det var jeg faktisk pent nødt til å drikke, ellers ville jeg gått tom. Jeg spiste pasta av hvitt mel da jeg kom hjem. Etter noen år er altså fettforbrenningen mye høyere helt uten å ha gått på lavkarbo, og nå slipper jeg den klissete sportsdrikken. Jeg er blitt i mye bedre form, og noen kilo lettere, ved å gjøre det du sier er umulig. Og jeg er ikke alene om det. Det betyr ikke at min vei er løsningen for alle, og det sier jeg ikke heller. Det er forskjeller på folk. Men å si at lavkarbo er eneste vei til lavere vekt og sunnere liv, det er rett og slett feil. Jeg er helt enig i at for de fleste vil kostholdet være helt nødvendig å gjøre noe med. Det ene er å kutte ned mengden søtsaker, sjokolade, is, brus, søtt bakverk og slikt. Det gjaldt i hvert fall meg, og jeg vet om mange andre. Det må man ikke spise for mye av. Raffinert sukker er djevelens verk, og dessverre omtrent like fristende. Det andre er å venne seg til å slutte å spise enten når man ikke er sulten lenger, eller i hvert fall når man er mett. Ikke spise helt til man ikke klarer spise mer. Og generelt spise sunn mat. Men det behøver ikke være lavkarbo for det. 3
Gjest *Maja* Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Ser ingen som mener det. Trening er absolutt positivt for helsa, men det har liten effekt på vektnedgang. Å trene for å miste vekt synes ikke å være særlig effektiv, men man kan trene for å stramme opp kroppen og få de andre helsefordelene. Studier gjennom flere år har vist at effekten av trening ved vektnedgang er marginal (gidder ikke google kilder. Det kan de som er interessert gjøre selv). Alfa omega når du skal ned i vekt er kosthold, kosthold, kosthold. Mange kutter også i maten sånn at de nærmest bare spiser proteiner og karbohydrater, og det blir helt feil. Uten fett blir du sliten og går hele tiden med en gnagende sultfølelse. Det er vist at det ikke er fettet som du blir feit av men et overskudd av karbohydrater. Mauler du karbo hver 3.time så dytter du hele tiden ny kjapp næring inn i kroppen og den har aldeles ikke behov for å brenne det verdifulle fettet sitt. Og kroppen vil også spise opp muskelvev før fettvev, for muskelvev koster mer å vedlikeholde enn fett. Så man blir tynnere, men det er ikke sikkert det er så mye fett som forsvinner. Ofte er det vann, glykogen og muskelmasse. Og tenk deg videre- du vil slanke deg og bygge muskler samtidig. Det er jo egentlig en selvmotsigelse. For å bygge noe må kroppen ha et overskudd, men slanker du deg på lavkalorimetoden så ligger du i underskudd. Jo mer energi du brenner på å trene, jo mer underskudd, mer sult og jo mer sliten og passiv vil du bli. Du kan ikke få begge deler. Sannsynligvis kan du ikke legge på deg om du lever på lavkarbo der mesteparten av det du spiser er proteiner og fett. Jeg tror ikke det er gjort større studier på det (sannsynligvis ikke), men ting tyder på det. Jeg har venner som er så flinke at de nesten sliter seg ut. Ei jeg kjenner er ei staut jente, men hun trener 4 dager i uka. Er i knallform. Spiser "riktig", men går aldri ned i vekt. Hun føler seg mislykket. En annen venn gjorde akkurat det samme, men begynte på lchf etter nyttår og har allerede gått ned 5 kilo og spiser like mye som han alltid har gjort. Bare annerledes. Om du prøver og prøver men ikke får til så er det lurt å revurdere planen. Jeg ser ut fra det du skriver at du bare spiser magert protein og karbohydrater. Det kan umulig føles ok i lengden. Du ma ha fett og ordentlig mat! Kan ikke leve og ha det bra bare på cottage cheese og sponplater. Selv om noe er rett for deg så er det ikke rett for andre. Jeg spiser ris hver dag og har ikk et gram med overskuddsfett på kroppen. At trening ikke gjør noe for vektnedgang er et tåpelig utsagn, da trening gjør at du forbrenner mer kalorier enn uten trening så du faktisk kan spise mer mat. Etter at jeg startet å jogge så har vekta mi ligget stabil som en klokke og jeg er godt definert. Da jeg i tillegg startet med boksing og styrke så ble fettforenningen min enda høyere. Jeg spiser både sushi, lasagna og godteri og det har ikke påvirket vekten i det hele tatt. 1
Version 2.0 Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 For det første, er ikke egg, kjøtt, kylling, ost, frukt, grønnsaker ordentlig mat? Og hva slags fett er det du mener jeg skal drive å trøkke i meg? Spiser en del avokado, det er jo rimelig fett, det er jo fett i kesam, fett i ost, i saus? Har lest ganske mye om at proteinrik kost er lurt både fordi det er kalorifattig med mye energi. Jeg spiser jo ikke så mye karbo - det er karbo havregryn, men det er jo ikke mye jeg spiser av det, også i frukt. Trodde det var karbs av den typen som er i brød, boller, kaker osv som var "farlig", og dette spiser jeg jo ALDRI. Problemet med å spise så masse fett er jo at da går jeg fort i overskudd kalorimessig, noe som da tydeligvis er problematisk. Og jeg har aldri sagt at jeg vil gå ned i vekt og bygge muskler. Jeg vil bli mindre, strammere og få vekk overskuddsfettet mitt. Hvordan skulle det kunne ødelegge å trene styrke og f.eks jogging samtidig? Har nemlig hørt at kombinasjon kardio og styrke er velegnet pga fettforbrenning. Dessuten har jeg et indre behov for å få ut energi via begge de delene med trening. Kan vanskelig skjønne at jeg ved å trene mer vil bli tjukkere. Det er ikke tallet på vekta som spiller så stor rolle, men jeg vil bli mindre! Er klar over at trening i seg selv ikke slanker, men hvis det da er snakk om å gå i underskudd, så hjelper det meg meget mye å gå/løpe/trene såpass mye hver dag at jeg kan plusse på 500kcal i ut-budsjettet. Det gjør det lettere å bikke over i et lite underskudd. Har klart å gå ned ti kg før kun ved å telle kalorier, så jeg vet at det funker. Tror egentlig bare at jeg skrev dette innlegget når jeg var ekstremt fortvila over at jeg sannsynligvis hadde fått i meg noe fordøyelsen min ikke takla ved et engangstilfelle og jeg este ut. Nå er jeg litt mer normal iigjen. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd Tror nok bare du kan slette tråden da, siden du føler deg bedre nå. Det er jo ingen poenger i å gi deg råd dersom du ikke vil ha de. Tell kalorier du, dersom du mener at det er den beste metoden. Gudd luck! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 Tror nok bare du kan slette tråden da, siden du føler deg bedre nå. Det er jo ingen poenger i å gi deg råd dersom du ikke vil ha de. Tell kalorier du, dersom du mener at det er den beste metoden. Gudd luck! Du kan jo heller svare på spørsmålene mine. For jeg spør fordi jeg lurer. Tar ikke til meg tips ukritisk. Jeg skjønner det ikke, fordi det du sier virker motsigene for meg. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
Version 2.0 Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Du kan jo heller svare på spørsmålene mine. For jeg spør fordi jeg lurer. Tar ikke til meg tips ukritisk. Jeg skjønner det ikke, fordi det du sier virker motsigene for meg. Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd Hva er det som er motsigende nøyaktig?
Løvetanten Skrevet 28. februar 2013 #18 Skrevet 28. februar 2013 Tror nok bare du kan slette tråden da, siden du føler deg bedre nå. Det er jo ingen poenger i å gi deg råd dersom du ikke vil ha de. Tell kalorier du, dersom du mener at det er den beste metoden. Gudd luck! Ja, jeg er enig med deg. Spør om råd for deretter å bli pissy når rådene ikke stemmer med det hun vil gjøre... Anyway; jeg er ikke "lavkarboevangelist"- har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. Men forskning som kommer ut og som har vært publisert i flere tiår (lavkarbo er ikke noe nytt) viser at et kosthold med lite eller ingen tilførte karbohydrater balanserer kroppssammensetningen. Det er ikke noe jeg har funnet på. Klart- vil folk sulte seg så værsågod. No skin of my ass. Jeg deler de rådene jeg mener er de beste. Andre deler det de mener er best, men å si at noen tar feil eller misjonerer blir litt teit iogmed at vi alle kommer fra forskjellig sted. 1
Gjest Ciegus Skrevet 28. februar 2013 #19 Skrevet 28. februar 2013 Jeg vil anbefale deg å registrere deg på fitnessbloggen.no og spørre der. Der er det mange med peiling på kosthold og styrketrening, så kan du få tips tilpasset dine mål. Men jeg synes også du bør telle alt, nøyaktig, over en periode, f.eks en helt vanlig uke. Vei alt du spiser og skriv det ned, men ikke regn på kaloriene før uka er over (så du ikke ubevisst tilpasser mengden første dagen du har telt). Se om du har et betydelig underskudd eller ei. Synes ikke TS bør få pes for å ikke svelge alle råd rått, uten å stille spørsmål!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #20 Skrevet 28. februar 2013 Ja, jeg er enig med deg. Spør om råd for deretter å bli pissy når rådene ikke stemmer med det hun vil gjøre... Anyway; jeg er ikke "lavkarboevangelist"- har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. Men forskning som kommer ut og som har vært publisert i flere tiår (lavkarbo er ikke noe nytt) viser at et kosthold med lite eller ingen tilførte karbohydrater balanserer kroppssammensetningen. Det er ikke noe jeg har funnet på. Klart- vil folk sulte seg så værsågod. No skin of my ass. Jeg deler de rådene jeg mener er de beste. Andre deler det de mener er best, men å si at noen tar feil eller misjonerer blir litt teit iogmed at vi alle kommer fra forskjellig sted. Har da ikke blitt pissy? har bare stilt spørsmål, fordi jeg oppriktig lurer og fordi det høres rart ut for meg, spesielt dette med at trening kan man likegjerne bare drite i. Derfor spør jeg. Det er jo dere som tolker en spørrende holdning som kritikk på deres perspektiv. Når dere ikke klarer å svare på spørsmålene på en saklig måte så gjør jo det at jeg blir skeptisk til rådene. Liker å få kunnskap og vite og se f.eks dette med lavkarboteorien opp mot andre måter å gjøre det på. Da må man stille spørsmål om hva dere f.eks tenker om det jeg spurte om. Det er bare for å kunne gjøre seg opp en personlig mening, da kan man ikke bare ta alt alle andre foreslår som god fisk uten å sette seg ordentlig inn i det Anonym poster: e0199bfed7157a1dbc2ac7aa475fc9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå