Gelica Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Har fått blærekatarr og det er som sikkert flere vet VONDT. Må tisse veldig ofte og det kommer blod ut på slutten når jeg tisser. Har hatt det før, men det er lenge siden nå. I morgen skal jeg sitte på et kurs hele dagen og jeg lurer på om noen har noen gode råd som hjelper raskt. Kan ikke fly på do hvert 10. minutt på kurset heller liksom....... Har lest at det kan hjelpe å drikke vann med masse sitron (noe jeg gjør nå og har tenk til å prøve å fortsette med ut dagen) Hjelper det eller kan det være andre ting som hjelper bedre? Takker for raske tilbakemeldinger og tips.
Gjest Skjæra Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Tranebærjuice funker når jeg har det, men det tar jo litt tid før det virker. God bedring!
Fim Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Drikk mye, så du må tisse mye og ofte. Jeg pleier å drikke rent vann, men om du vil prøve sitron eller tranebær kan det jo være verdt forsøket. Virkningen er ikke dokumentert, men det er mange som opplever at det fungerer. Mengden er viktigst! Da hjelper du kroppen å skylle ut bakteriene - de får ikke anledning til å stå lenge i blæra og formere seg, så det blir lettere for immunforsvaret å ta rotta på resten. Det gjør også mindre vondt hvis du tisser mye. Slapp av og hold deg varm. Hvis du ikke merker noen bedring i løpet av dagen anbefaler jeg å stikke på legevakten og få antibiotika. Det pleier å virke raskt, så da burde det bli litt lettere for deg å sitte på kurs i morgen.
Havbris Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Og vær i fremtiden nøye med å tømme blæren etter samleie! 1
nuggets Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Drikk mye! Drikker alltid tranbær eller ananas juice og spiser syrlig frukt. Prøver å tisse mye for å få ut infeksjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Lege og antibiotika. Når en UVI først har satt seg så godt som hos deg nå så er nok antibiotika nødvendig. Ellers så er det viktig å drikke mye. Tranebær har ingen dokumentert virkning, men du kan jo prøve. Anonym poster: 6ae49eb6a8714a99dfb67b6413bc2688
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå