Gå til innhold

Oversettelse til engelsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å beskrive en fysisk handling på engelsk i en historie jeg skriver på.

Når man slår en annen person i bakhodet med håndbaken ala "doh, du er sååå dum akkurat nå" - "doink". Men slaget er ikke hardt, dermed så blir det feil å skrive "slap in the back of the head" -føler jeg.

Noern andre som har noen gode forslag til hvordan dette kan beskrives godt på engelsk? Gjør ingenting om jeg bruker idiomer.

Anonym poster: 40456633f29875905c2c4c07843538b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! :)

mm, ja -nei, jeg får det liksom ikke til å passe inn i følelsen av teksten. Jeg skal fortelle det litt på mentalitetnivået til Homer, -i en Simpsons episode, om du (noen) skjønner den referansen? Litt sit-com feeling over det hele.

Anonym poster: 40456633f29875905c2c4c07843538b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bump*

Noen som har andre forslag? :)

Anonym poster: 40456633f29875905c2c4c07843538b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To slap kan absolutt være et ganske slapt, lite slag da, to hit or to strike ville jeg oppfattet som mye mer voldelig. Du kan jo bare slenge på et adverb som f.eks. lightly, for å nyansere det litt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slap in the back of the head eller smack in the back of the head

Anonym poster: d3124a77d92ac74f250f6a6335a66ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slap er vanligvis ikke særlig hardt eller voldelig, men du kan jo selvsagt beskrive det som lett for å mildne enda mer. Hit eller strike derimot er oftest voldelig, og kan f.eks. være handlinger som slår andre bevisstløse.

Anonym poster: 3ec222fa2cbfced27d8b24b48419d293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...