Gå til innhold

Hodepine hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i lang tid nå hatt hodepine hver dag. Er det farlig? Har en kul i hodet som jeg sjekket hos legen for lenge siden, og det var ikke noe galt. Men hvorfor har jeg det da? Har dårlig syn og bruker ikke linser eller briller, sover lite noen ganger, er ganske sittestillende, osv... kan det være grunner? Det varierer hver dag hvor vondt jeg har, men våkner nesten alltid med hodepine. Hva skal jeg gjøre? Det er vel ikke farlig? :( Er 16 år.

Anonym poster: 86aea43d7a4d420c465b840c22371ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags kul har du hodet? En godartet svulst?

Om det er det så kan den, avhengig av hvor den ligger, gi deg hodepine ja.

Ellers så er lite sunn mat, lite drikke, lite søvn og lite frisk luft gi hodepine. Om du har dårlig syn så kan det også gi hodepine. Så her har du mange grunner ;)

Paracet,Ibux o.l medisiner som tas hver dag over lengre tid kan også gi hodepine.

Anonym poster: 5e459e3a91b4df751fbc31c64cce80dc

Skrevet

Det kan også være migrene, men siden ingen her inne kan stille diagnose på deg bør du gå til legen. Er hodepinen sterk eller mild?

Jeg hadde (moderat/sterk) hodepine nesten daglig i en periode men har nå fått medisiner for migrene som fungerer veldig bra. Men du er jo også inne på andre mulige årsaker selv.

Hva med å gå til en optiker og få deg briller hvis du ikke har? Eller bruke brillene/linsene hvis du allerede har. (Husk at synet forandrer seg, så det er lurt å sjekke på nytt ca. annenhvert år.)

Det er slett ikke sikkert at det er farlig, og hodepinen trenger ikke ha sammenheng med kulen. Men uansett bør du snakke med legen din for å få undersøkt det ordentlig og eventuelt få riktige medisiner.

Skrevet

Hva slags kul har du hodet? En godartet svulst?

Om det er det så kan den, avhengig av hvor den ligger, gi deg hodepine ja.

Ellers så er lite sunn mat, lite drikke, lite søvn og lite frisk luft gi hodepine. Om du har dårlig syn så kan det også gi hodepine. Så her har du mange grunner ;)

Paracet,Ibux o.l medisiner som tas hver dag over lengre tid kan også gi hodepine.

Anonym poster: 5e459e3a91b4df751fbc31c64cce80dc

Tok røntgen av kulen og det var ikke svulst.

Anonym poster: 86aea43d7a4d420c465b840c22371ff9

Skrevet

Hvis du har dårlig syn kan det være grunn til hodevondten, det samme med at du er sittestillende.

Reis til optiker og kom deg i aktivitet :-)

Anonym poster: 7e6d8500a3af4a98c05f59b7ec1703a5

Skrevet

jeg har kronisk hodepine (har det hver dag, hele tiden)...

har slete med dette i to år snart, og legene finner ikke ut grunnen -.- er sååå lei! så jeg vet hvordan du har det. er ikke kjekt i det hele tatt :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...