Gå til innhold

Kraniebrudd. Hjelp?


Cupcake92

Anbefalte innlegg

Jeg falt med hodet først ned en steintrapp på lørdag. Jeg var ikke full, men gikk med en vennine som mistet balansen. Prøvde å hindre henne i å falle, det endte med at hun på en eller annen måte landet oppå meg. Jeg vet ikke hvordan. Var bevisstløs hele tiden og ble hentet med ambulanse. Slapp ut fra sykehuset idag. Har fått kraniebrudd over øyet, lineært (eller hva det heter).

Nå har det seg sånn at jeg bor i Spania og legene snakker ikke engelsk. Så jeg har bare fått med en lapp som jeg til en viss grad har klart å tyde. Masse tabletter fremover, bare slappe av, sjekk hos lege om en uke.

Så mitt spørsmål er, har noen noe erfaring med kraniebrudd? Hvor lenge er det til jeg kan være tilbake på jobb? Hva burde jeg ikke gjøre? Kan jeg ta meg en røyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, gå og legg deg! Nei, du kan ikke røyke, benytt sjansen til å slutte! Du har garantert hjernerystelse og å sitte på data og lese/ skrive = kronisk hodepine resten av livet. Legg deg i et mørkt rom og ligg der til du ikke har vondt lenger! Få venninnen din til å søke opp en engelsktalende lege, du har vel reiseforsikring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! Kom som sagt hjem idag. Har ligget på sykehuset og slappet av siden lørdag. Kommer noe familie idag. Har bare fått beskjed om å hvile. Gjør ikke spesielt vondt nå heller. Jeg skjønner jo at jeg burde slappe av. Men jeg har ligget stille i tre dager, så er litt rastløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg! Dette høres ikke bra ut. Kan du ikke finne en lege som kan engelsk? Jeg blir helt stressa for deg.

Anonym poster: 9c73ef7e06e6784e50acc24ad38bd2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er rastløs, men hvil likevel! Vet om flere som har gitt etter for rastløsheten og ikke hvilt nok etter hodeskader. De er uføre i dag. Just sayin'! Bedre å være rastløs i sengen i et halvt år enn å være ufør med smerter resten av livet!

Vel, nok pekefinger, nå er du advart :) God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok bli liggende her. Kjenner bare at jeg blir litt lei meg. Er skikkelig kjipt dette :-( skal ikke akkurat ut og løpe denne uken her nei. Hvorfor kan jeg ikke ta meg en røyk?

Tenker å ringe legen min i Norge å høre hva hun sier imorgen. Takk for alle advarsler altså, jeg skal nok bli liggende i sengen :-) fikk lov til å sitte oppreist på sykehuset ihvertfall ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du er lei deg! :kose:

I forhold til røyking er det leger har sagt til meg når jeg har vært skadet, at det er bra jeg ikke røyker, for det trekker sammen blodårene og svekker kroppens evne til å lege seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...