Gå til innhold

Ung, og i ønonomisk uføre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt meg skikkelig fast. Etter at jeg ble skilt, ble det veldig tøft økonomisk. Jeg skaffet meg to kredittkort., og satt til slutt med en kredittgjeld på 40.000. Jeg har en del andre smålån, så jeg fikk et forbrukslån fra banken for å få slettet litt av gjelden. Jeg har nå kredittgjeld på rundt 9000,- Ellers har jeg et privat lån (fra familiemedlem) på 10.000,-

Jeg har sperret meg for å få nye kredittkort, så går ikke i den fella igjen, men sitter fortsatt med studielån, 9000,- i kredittlån, privatlånet og forbrukslånet (som jeg blir trekt 1500,- i mnd for). Til høsten skal jeg begynne å studere, å er veldig spent på hvordan det skal gå økonomisk. Med stipend å lån har man jo så vidt penger til husleie, og dersom jeg blir trekt 1500,- pr mnd for forbrukslånet mitt i tillegg, sliter jeg. Er det noen som vet om jeg kan få "fryst" forbrukslånet mitt mens jeg er student?

Råd anyone? Noen som vet hvordan man kan tjene penger, raskt?

Anonym poster: d712a808947379706d90424f2ec51e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok ikke fryst forbrukslånet fordi du er student, dessverre. Om du lar være å betale vil jo bare rentene løpe og det vil gå til inkasso.

Jeg ville forberedt meg på å jobbe mye under studiene og spart inn på alt jeg kunne for å betale ned raskest mulig. Kan du ta en ekstrajobb allerede nå kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke fryst et forbrukslån. Jobb mye nå og betal ned gjelden før du starter med studiene, det er en såpass liten sum at det bør gå helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å skyve studiestart frem til neste vår eller høst? Så kan du jobbe for fullt frem til da og få nedbetalt all gjeld. Kanskje til og med få spart litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider