Gå til innhold

Hvordan få mareritt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er det man kan få mareritt? Er det noe man kan spise som lettere gir deg mareritt? Har hørt at å spise før man legger seg gir mareritt, men det virker ikke på meg.

Ja, det høres kanskje bare teit ut, men jeg liker egentlig å ha mereritt. Blir som å se en skrekkfilm, bare at man selv deltar, også er slipper man å oppleve det på ordentlig.

Anonym poster: 6dec49d785bd4c27fa42866fa6d6cb9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke det å komme når man har en dårlig periode i livet? Også er marerittet som regel rett før man våkner, eller tar jeg feil nå?

Mareritt kan være veldig interessant, drømmer generelt egentlig.

Skrevet

hjelper å oppleve fæle ting.

Anonym poster: bb5feffca08e7cf2a1a47f142836ae8f

Skrevet

se filmene "IT" før du legger deg

Anonym poster: 96ee7f307b09bfa937435c276740a10c

Skrevet

Jeg husker sjelden mine drømmer når jeg våkner, med unntak av de gangene jeg sovner forran tv-apparatet med snus innabords - de gangene det har skjedd drømmer jeg tydeligvis mye kraftigere. Det trenger ikke å være mareritt, kan gjerne være en god drøm... poenger er st med snus under leppa, du verden hvor mye sterkere drømmen blir da.

Ellers elsker jeg som deg mareritt, blir nesten skuffet de gangene jeg våkner trygt opp fra den. Mer enn noe vil jeg da bare sovne og fortsette drømmen, er jo uansett trygg så det er jo ikke farlig å oppleve hvor intenst det føles.

Skrevet

Om du liker å ha mareritt og at føler deg som du er med i en skrekkfilm, så har du nok aldri hatt mareritt... For det er neimen ikke mye underholdende!

Anonym poster: 8e0675225e9348299a3ca7949e26aa0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skille mellom snåle drømmer og mareritt (og andre ting). I snåle drømmer kan rare/skumle ting skje men jeg føler lite. Jeg tenker mer "hva kommer til å skje nå?" og jeg er skikkelig med - men jeg er ikke redd. Slike drømmer liker jeg. Jeg har ytterst sjeldent mareritt, men når jeg har de føler jeg ordentlig frykt/tristhet og det føles lenge etter jeg har våknet. Det er ikke noe gøy.

Jeg har ikke noen tips for oftere mareritt. Men jeg drømmer som oftest på morgenen/formiddagen (fra rundt 8-11) når jeg er trøtt men ikke utslitt. Tips for å lettere huske drømmer er å tenke på de med en gang man våkner/skrive dem ned. Hvis man fokuserer på det i en stund vil man lettere huske flere og flere drømmer (og til og med etterhvert starte å kjenne igjen drømmer og ta kontroll). Jeg, som så vidt husker hva jeg hadde til frokost igår, husker mange mange drømmer - fra flere år tilbake så kan skrive under på at det fungerer.

• Liker 1
Skrevet

Se dead silence og kvinnen i svart original og ny versjon og tilslutt den japanske versjonen av The grudge og jeg garanterer mareitt!

Skrevet

Hvis du har sovet veldig lite over en periode så får du lett mareritt.

Anonym poster: db5b49fee231dd03cb3c952b2abfc4ae

• Liker 1
Gjest Skogmann
Skrevet

God tips, som alltid gir meg mareritt (selv om JEG ikke ønsker det).

VARME.

Pakk deg jævlig godt inn, sett gjerne på panelovnen og steng vinduet. Dette vil gjøre deg alt for varm, og gi deg en midlertidig febertilstand. Feber gir stort sett alltid mareritt, eller marerittlignende drømmer. I hvert fall vil det gi deg masse drømmer. Risikoen er at du kanskje vil bli forkjøla etterhvert, så jeg anbefaler ikke å gjøre det hver eneste kveld.

Gjest Morteno
Skrevet

Hvorfor ha mareritt når du drømmer? Du kan jo ha det mens du er våken.

Skjør fra Drammen til Oslo i rushen på morgenen. Mareritt!

Gå på et handlesenter på en lørdag. Mareritt!

Bli gift..? Har hørt det er et mareritt.

Det finnes nok flere ting.

Skrevet

Som Skogmann sier, jeg får og lett mareritt om det er for varmt under dyna. Å sove på ryggen er også en garanti for mareritt :(

Gjest molecules
Skrevet

Hvordan er det man kan få mareritt? Er det noe man kan spise som lettere gir deg mareritt? Har hørt at å spise før man legger seg gir mareritt, men det virker ikke på meg.

Ja, det høres kanskje bare teit ut, men jeg liker egentlig å ha mereritt. Blir som å se en skrekkfilm, bare at man selv deltar, også er slipper man å oppleve det på ordentlig.

Anonym poster: 6dec49d785bd4c27fa42866fa6d6cb9d

:fnise:

Ja. Vet om en metode, men kan ikke fortelle deg siden jeg ikke vil at du skal misbruke tabletter (siden du er så glad i å få mareritt)

MEN du kan jo alltid se på skrekkfilmer før du legger deg? Kanskje det vil hjelpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...