Gå til innhold

Tidlig overgangsalder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 41 år.

eg har noen ganger nå det siste halve året opplevd perioder hvor jeg plutselig får veJldige hetetokter. Svetten siler nedover både ansiktet, armer og bein samt blir rød i ansiktet. Dette kommer brått uten forvarsel og når det kommer så får jeg bare lyst til å kaste av meg alle klær... (har jeg skjerf og ei ekstra jakke på forsvinner iallefall dette veldig raskt)

Disse dagene kan jeg sitte på jobb og ta av og på jakke/skjerf sikkert 10 ganger og de andre må jo begynne å lure på meg.

Det mest frusterende er at det kommer så brått selv om jeg faktisk sitter helt stille og ikke gjør noe.

Andre ting jeg har opplevd i det siste er at jeg i det siste 1,5 året til dels har hatt uregelmessig menstruasjon. På det lengste så har det gått nesten 4 måneder mellom bløding, for så å være veldig stabilt lenge før det er noen måneder med uregelmessigheter igjen.

Nok en ting som jeg mer nå har opplevd tidligere er at jeg ved fysisk aktivitet, sykkel og løping har fått veldig høy puls. Under løp har jeg da målt puls i over 200, tror det høyeste var på 218, dette var riktignok under konkurranse. Har også fått det en gang da jeg syklet, men brukte ikke pulsbelte. Men jeg har presset så at det svertnet for meg og jeg falt av sykkelen.

Lurer på om dette er symptomer som henger sammen og om det kan ha noe med overgangsalderen å gjøre?

Hilsen frustert.

Anonym poster: 0f21f5d977d6fd59b0285cc558c97d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...