Gå til innhold

Slutta med Snus


supravect

Anbefalte innlegg

Regner med det ikke er så mange som kommer til å lese i denne dagboken, men det er ikke så farlig for skriver den mest for meg selv uansett.

Etter 4 år med snusing ( 1 boks porsjonssnus per dag) har jeg ikveld funnet ut at nok får jaggu være nok. Ikke nok med at 1 boks koster ca 80.kr - så jeg vil spare 2400kr i mnd! Bare i snuspenger! Men jeg har også lyst til å få tilbake kondisen min, og få lavere puls.

Så, fra imorgen av og en stund fremover vil jeg nok skrive en del her, både for å få ut evnt. frustrasjon/agrresjon og klage over abstinenser og hodepine - som mange andre som har slutta har fortalt meg at man får. Skulle det være noen som leser denne dagboka setter jeg stor pris på motiverende ord, gode argumenter osv :)

Supravect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg skulle ønske jeg hadde samme viljestyrken som deg... Er i gang på tredje året med snus nå. Ønsker å slutte, men blir helt fra meg og nesten på gråten bare av å tenke på et eventuelt "dette skal være min siste boks". Vet det høres helt dust ut, men sånn er det for meg. :blush: Du er virkelig flink! STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha begge to! Sånn har jeg også følt det hver gang jeg har tenkt på å slutte h0fta! Fått helt noia og springi inn på nærmeste butikk og handla en ny boks før jeg vet ordet av det. Men er så fast bestemt på dette her nå. Blir helt forferdelig rart og ikke få morgensnusen min før jeg drar på arbeid nå, og ingen på arbeid - til lunch osv - men jeg prøver å tenke positivt - helse,penger, helse, penger, bedre ånde! Blabla. Er så "nikotinert" at i hodet mitt er det liksom egentlig ingen "skikkelige" grunner for å slutte, men jeg SKAL enkelt og greit.. Huh, hardt å diskutere med seg sjøl slik på morgenkvisten:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første dag uten min trofaste følgesvenn snusen gikk overaskende bra ( igår altså) kjente suget veldig godt på morgenen, midt på dagen og spesielt før jeg skulle legge meg på kvelden, nesten så jeg kaldsvetta - men tok ikke en eneste snus! Og det er jeg stolt av, samboer snuser porsjon han og, og boksen hans lå tilgjengelig - men jeg tok ikke en eneste! God følelse. Gått ganske greit hittil idag og, men er ganske så mye mer irritabel en vanlig. Og kjenner hele kroppen skriker etter niktoin.. Men nei! Nok skal være nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra! Du er flink:)

Jeg sluttet selv med snus, skruf sterk white, 13 januar iår... var litt tøft de første ukene, men nå går det mye bedre:)

Det som funket for å holde suget unna for meg var/er;

Trene

Gå rask tur

Strikke (er egentlig ikke noen strikker, men til nå har jeg strikket 12 luer......)

Drikk et glass iskaldt vann

Pusse tennene

Ga meg selv belønning for hver uke jeg var snusfri:)

Hadde ei eske nikotintyggis på lur i skapet, i tilfelle det ble for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

Selv har jeg "sluttet" et par ganger, gått fint de to første gangene, men siste gangen var jeg så nedfor og trist de to første ukene at jeg ble til å starte igjen. Var ikke godt nok forberedt på å holde disiplinen oppe, og motivasjonen var ikke der.

Irriterende, første gang jeg sluttet så brukte jeg selv å snuse den ekstra sterke snusen, og sluttet på dagen. Var snusfri over 1 år, faktisk..

Vet ikke om de selger Onico fortsatt? Den nikotinfrie snusen hjalp meg på forsøk nr to, etter å bare ha snust i 2 uker så ville jeg slutte. Men dog så vanskelig når jeg allerede hadde sprukket på fest :P

Gode råd fra Maya, de skal jeg låne :)

Ønsker deg lykke til de neste dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips og råd! Veldig kjekt på vegen altså.. Ja, har benyttet meg av Onicoen litt nå, den har en dobbel virkning - man får noe under leppa, også smaker den så stygt at det ikke frister og ta mer.. Hehe:) Går overaskende greit egentlig, merker at jeg er mere trøtt en vanlig (hva faen liksom?) Er vel kroppen som venner seg på å ikke ta imot mer "dritt" kanskje, og er mer hormonell og emosjonell enn vanlig - men utover det går det igrunn ikke så verst=) Tenker at det er verdt det, det er så virkelig verdt det! Men dæven jeg er frista mange ganger iløpet av en dag og ja, til å stikke innom bensern og kjøpe meg en boks.. Men må man så må man..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå, da, supravect? :) Klart å holde deg til den nikotinfrie tilværelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er like målbevisst idag! :) Går det bra?

Blir litt inspirert selv, jeg da..

En av mine hovedgrunner er at da trenger jeg ikke være "redd" for å bli tatt bilde av mens jeg har en bul på leppen, ser utrolig harry ut :P Utover det er det jo masse grunner for å slutte, samt det eneste negative med å slutte er den første uken og den tredje uken etter slutt, samt den "gode" følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...