Gjest mari kontrari Skrevet 26. februar 2013 #21 Skrevet 26. februar 2013 Alle er vel egentlig allergiske mot alkohol. Men generelt tåler man mindre med alderen, det har de fleste jeg kjenner opplevd. I tillegg er det ikke så mye skal til for at søvnkvaliteten blir langt dårligere - for meg skal det ikke mange glassene vin til før jeg merker at jeg lett våkner flere ganger om natten og sover mer urolig. Og søvnmangel er jo også noe man i perioder tåler dårligere. Ellers er det jo selvsagt andre stoffer i ulike alkoholholdige drikker folk tåler i ulik grad. Jeg blir lettere dårlig av pils enn vin, det gjør meg i større grad dehydrert og uggen. Andre får f.eks. lett hodepine av noen typer vin. Ville førte litt dagbok over hva du drakk, om du var sent oppe eller merket at du sov dårlig, og om det utgjorde noe forskjell. Kanskje må du bare droppe å drikke alkohol i det hele tatt om du blir så dårlig, evt. hold deg til 1-2 glass (det er faktisk grensen min om jeg skal være helt fin på jobb dagen etter for tiden).
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #22 Skrevet 26. februar 2013 Alle er vel egentlig allergiske mot alkohol. Men generelt tåler man mindre med alderen, det har de fleste jeg kjenner opplevd. I tillegg er det ikke så mye skal til for at søvnkvaliteten blir langt dårligere - for meg skal det ikke mange glassene vin til før jeg merker at jeg lett våkner flere ganger om natten og sover mer urolig. Og søvnmangel er jo også noe man i perioder tåler dårligere. Ellers er det jo selvsagt andre stoffer i ulike alkoholholdige drikker folk tåler i ulik grad. Jeg blir lettere dårlig av pils enn vin, det gjør meg i større grad dehydrert og uggen. Andre får f.eks. lett hodepine av noen typer vin. Ville førte litt dagbok over hva du drakk, om du var sent oppe eller merket at du sov dårlig, og om det utgjorde noe forskjell. Kanskje må du bare droppe å drikke alkohol i det hele tatt om du blir så dårlig, evt. hold deg til 1-2 glass (det er faktisk grensen min om jeg skal være helt fin på jobb dagen etter for tiden). Veldig sant det du skriver om søvn. Jeg føler det som om jeg ikke har sovet i det hele tatt dagen derpå. Og får ikke sove noe særlig på dagen heller. Jeg kan ikke drikke noe hvis jeg skal på jobb dagen etter. Jeg kunne sikkert tatt et glass vin klokka 16, men å drikke noe som helst om kvelden går bare ikke. Men det er bare sånn det har blitt med årene. Anonym poster: fe1d19e5602abd997ba1364598fc89e0
up! Skrevet 26. februar 2013 #23 Skrevet 26. februar 2013 Jøss, så påståelig du er, da? Fått cøliaki på hjernen? Jeg blir like slått ut uansett hva slags alkohol jeg drikker,men jeg får aldri problemer med magen. Anonym poster: fe1d19e5602abd997ba1364598fc89e0 Ja, det har jeg. Man er ikke nødt til å ha problemer med magen for å ha cøliaki, og symtpomene du beskriver er text book cøliakiplager. Du er minst like påståelig, hvis du ikke har testet deg, hvorfor så skråsikker på at det ikke er cøliaki, når symptomene passer? Vil du heller ha en diagnose som er mer trendy og kul? Som fjortenåringene som tåler gluten i mat de liker, men ikke mat de ikke liker?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #24 Skrevet 26. februar 2013 Ja, det har jeg. Man er ikke nødt til å ha problemer med magen for å ha cøliaki, og symtpomene du beskriver er text book cøliakiplager. Du er minst like påståelig, hvis du ikke har testet deg, hvorfor så skråsikker på at det ikke er cøliaki, når symptomene passer? Vil du heller ha en diagnose som er mer trendy og kul? Som fjortenåringene som tåler gluten i mat de liker, men ikke mat de ikke liker? Nei, jeg trenger ingen diagnose, jeg kan bare la være å drikke mer enn to alkoholenheter. Anonym poster: fe1d19e5602abd997ba1364598fc89e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå