AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Noen som har feriert der? Hvilke steder er fine for en småbarnsfamilie? Nice? St.tropez? Del erfaringer Anonym poster: 84948d86ca2ec60539cd773466e44a69
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hvor har du tenkt å fly til? Nice, Toulon eller Montpellier? Hvor små barn har du? Hva er budsjettet? Skal dere leie bil, eller bruke buss, tog, taxi? Ønsker dere best mulig strand? Stor by, liten landsby? Jeg har masse råd å komme med men trenger å vite litt mer først Anonym poster: 2a0f2e8fbe0cbdee6d45ba3bcb8a26bc
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Hvor har du tenkt å fly til? Nice, Toulon eller Montpellier? Hvor små barn har du? Hva er budsjettet? Skal dere leie bil, eller bruke buss, tog, taxi? Ønsker dere best mulig strand? Stor by, liten landsby? Jeg har masse råd å komme med men trenger å vite litt mer først Anonym poster: 2a0f2e8fbe0cbdee6d45ba3bcb8a26bc Flott at du vil hjelpe Takk! Vi flyr til Nice, 4 barn mellom 6 mnd og 8 år. Siden de er såpass små vil vi ha det så enkelt som mulig. Leie en villa f.eks (gjerne med basseng) i et fint område. Nær strand helst. Barnevennlig område hvor vi kan rusle litt rundt, ikke midt i travel storby. Orker ikke leie bil, bare taxi fra flyplass til dit vi skal være og taxi tilbake. Vil være litt late Tenker du noen områder som kan passe oss? Veldig takknemlig for hjelp! Anonym poster: 84948d86ca2ec60539cd773466e44a69
lillemeg90 Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Den granske rivieraen er nydelig:) har kun overnattet i nice, men var bla, innom eze og monaco. Virker som ab ovenfor her har god peiling på området:) J
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har vært på den franske rivieraen, og St. Tropez er kjempedyrt. Nesten dobbel pris i sammenlignet med resten av Frankrike. Er jo fint der da, med mange svære luksusyatcher, kommer ikke bort i fra at det er en del rike gamlinger i St. Tropez, er ikke hipt og moderne. Nice er en flott by, har hørt mye kjipt om Monaco og at det ikke er verdt å reise dit. Frankrike generelt er herlig, men pass deg for franskmenn. Jeg møtte en gammel franskmann som stolt fortalte meg dette ordrett: I am french and lazy, but not crazy". De har veldig fine veier der, hvis dere leier en bil kommer dere frem til hvor enn det skulle være. Er jo koselig å kjøre litt rundt og å se forskjellige sider av Frankrike. Pleier å være varmt og fint der rundt påsketider, men er jo mer ustabilt vær på det tidspunktet enn f. eks. i sommermånedene, dere er mao ikke garantert skyfri himmel. Anonym poster: a228bd32406bd47a6833be2b96480f29
Bernardette Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har vært i Cannes. Der er det sandstrand, mens i Nice er det småstein. Derfra tok vi tog til Monaco, og en dag tok vi båt til øya Sainte Marguerite eller hvordan det skrives, det var NYDELIG på den øya. Den er rett utenfor Cannes. Var der i juni.
Tabris Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har vært i Grasse. Nydelig sted, og med leiebil lommer man fort til både Nice og Cannes.
Miss Lucky Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Vi var i Nice i sommer.. skal vi tilbake til samme område velger vi heller å bo i Juan Les Pins for så å ta et par shoppingturer til Cannes eller Nice. Juan Les Pins er en mindre by med mer små koselige butikker fremfor de store kjøpesentrene. Det er en NYDELIG strand der.. og prisnivået er MYE lavere når det gjelder feks leie av solseng, drikke og frukt på stranden osv. Stranden i Nice er forferdelig.. store rullesteiner + at det er ganske bratt i vannkanten så det er vanskelig å komme seg uti.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 St. Tropez er veldig hyggelig, men de store kjente byene som Nice og St. Tropez er ofte litt overfylte og dyre i høysesongen. Jeg ville prøvd noen av de mindre byene lenger øst. Cassis og Bandol er for eksempel veldig sjarmernede byer. Guide til Provence med en del praktiske tips: http://www.ferieiprovence.no/ Anonym poster: 6cee894f5c6390e45bced0e9908b1bf2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå