Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Det er altfor mye fokus på hva som er feil og hva som kunne vært annerledes ved kvinnekroppen. Derfor skrev jeg dette innlegget http://myrevolution.no/s/kvinnekroppen-er-fantastisk/ Hva synes dere? 6
lygekryss Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Det må være en balanse i alt en gjør, å være slank er ikke nødvendigvis det samme som å være tynn. Det holder lenge at en kvinne tar vare på kroppen sin, er det så mye å forlange? 1
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2013 Wow, takk for hyggelige tilbakemeldinger! Er alltid litt nerver å skrive om det her som mann - litt vanskelig å vite hvordan ting oppleves for de som opplever det
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2013 Det må være en balanse i alt en gjør, å være slank er ikke nødvendigvis det samme som å være tynn. Det holder lenge at en kvinne tar vare på kroppen sin, er det så mye å forlange? Jeg er så enig. Det bildet på "sunnhet" som begynner å dominere handler langt mer om form enn funksjon. Det blir en polarisering - fedme er ikke sunt, så da må det motsatte være det. Den gyldne middelvei skjer det magi på.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Jeg syns det var en kjedelig innholdsløs klisje jeg har lest mange ganger før. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Nåja jeg syns nå kvinnekroppen har sine mangler jeg. Hvertfall det som sitter på toppen å styrer den. Men ja det er hvertfall ikke behagelig med blodsøl og tilgrising med kjedeveske og utflod. Ekte pupper er dessverre alt or ofte asymmetriske eller for små, pluss med dagens kost/livsstil er den ofte unødvendig pløsete og litt slapp/daff. Men enig i at den er pen når man ser den skikkelige versjonen av den i blader etc. Men alle kan jo ikke være modeller heller da :/ Anonym poster: 0e12587ea7c92e1f6a916b641729a1cc
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2013 Ærlig sak, det. Har du noen eksempler? De stedene jeg frekventerer er det dessverre ikke et så vanlig perspektiv.
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2013 Nåja jeg syns nå kvinnekroppen har sine mangler jeg. Hvertfall det som sitter på toppen å styrer den. Men ja det er hvertfall ikke behagelig med blodsøl og tilgrising med kjedeveske og utflod. Ekte pupper er dessverre alt or ofte asymmetriske eller for små, pluss med dagens kost/livsstil er den ofte unødvendig pløsete og litt slapp/daff. Men enig i at den er pen når man ser den skikkelige versjonen av den i blader etc. Men alle kan jo ikke være modeller heller da :/ Anonym poster: 0e12587ea7c92e1f6a916b641729a1cc Du mener altså at den retusjerte og kunstige versjonen er mer tiltalende enn den faktiske levende organismen som ikke behøver å leve opp til noens standard for å fungere og kunne frembringe liv. 3
Binta Ba Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Du kommer med gode poenger, men mange av oss har lest det før. Men, jeg synes heller ikke at det blir sagt nok. Så lenge man spiser sunt og er fysisk aktiv, og dermed har ett SUNT legeme, burde det være nok. Vi er alle skapt forskjellige, noen mer "pløsete" enn andre. Jeg orker ikke slite meg ut på ett treningsstudio for å leve opp til ANDRES forventninger om hva som er vakkert. Mennesker er generelt for strenge med seg selv. 1
Gjest avocadoen Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Jeg synes det var fint skrevet. Men jeg føler det er viktig å si at man bør trene og spise sunt og passe vekta litt på grunn av helsa. Det er ikke sunt å ha verken for mye eller for lite fett. Jeg ser at du skriver litt om dette, så det er fint 1
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2013 Du kommer med gode poenger, men mange av oss har lest det før. Men, jeg synes heller ikke at det blir sagt nok. Så lenge man spiser sunt og er fysisk aktiv, og dermed har ett SUNT legeme, burde det være nok. Vi er alle skapt forskjellige, noen mer "pløsete" enn andre. Jeg orker ikke slite meg ut på ett treningsstudio for å leve opp til ANDRES forventninger om hva som er vakkert. Mennesker er generelt for strenge med seg selv. Hehe , ja. Det ble skrevet som en liten motvekt til fitspoen og bloggpostene om bedre rumper, mager og diverse frem mot sommeren. Intet nytt under solen, og enda mindre på internett synes jeg. Ting går i bølger, resirkuleres og tas opp på ny. Dette er neppe nytt for alle som du sier, men dersom det får noen til å reflektere litt mer om hvilke prioriteringer de har er jeg fornøyd. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Fokuset bør være på at man skal bruke det her vidunderlige instrumentet som er ens kropp, mener jeg da. 2
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 25. februar 2013 Jeg synes det var fint skrevet. Men jeg føler det er viktig å si at man bør trene og spise sunt og passe vekta litt på grunn av helsa. Det er ikke sunt å ha verken for mye eller for lite fett. Jeg ser at du skriver litt om dette, så det er fint Ja, jeg har skrevet mye tidligere om hvordan en kan gjøre det om det er nødvendig, for eksempel her: http://myrevolution.no/s/mat-og-kalorier-hvor-mye-trenger-du/ Mange har behov for å spise bedre og bevege seg mer, andre for å spise mer og bevege seg mindre. Jeg vil ha litt fokus på at å spise bedre ikke bare innebærer vann, salat og en kyllingfilet, og at sunnhet ikke er ensbetydende med fornektelse og restriskjon for alle. Trivsel er enormt viktig for helse og livskvalitet (duh), så om en ikke er fornøyd dersom en ikke kunne hengt på en plakat et sted i undiken er jeg ikke særlig fan av det. 1
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 25. februar 2013 Fokuset bør være på at man skal bruke det her vidunderlige instrumentet som er ens kropp, mener jeg da. 100% enig! Kroppen er til for å nytes av en selv (og andre).
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 100% enig! Kroppen er til for å nytes av en selv (og andre). Sant. Håpet mitt er at de som trener kun for å ta seg ut, vil en gang komme dit at gleden over å være i god form overstiger gleden over hvor "bra klropp" de har og ikke minst hvor fascinerende det er at instrumentet svarer på de endringene som blir gjort ihht trening og kosthold. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Alle vet at sunn kost og trening er sunt for helsa, derfor er din lille artikkel et av de friske pustene. Det føles ut som om du mener alt du skriver, ikke pakker "men husk sunn mat og treningsstudioet" inn i skinnende rosa papir som en konklusjon. Anonym poster: 80475c7b1c0053cbdced9a745ca29ad5 4
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #19 Skrevet 25. februar 2013 Alle vet at sunn kost og trening er sunt for helsa, derfor er din lille artikkel et av de friske pustene. Det føles ut som om du mener alt du skriver, ikke pakker "men husk sunn mat og treningsstudioet" inn i skinnende rosa papir som en konklusjon. Anonym poster: 80475c7b1c0053cbdced9a745ca29ad5 Hehe, takk. Var litt nervøs for å legge ut den her. Vanligvis skriver jeg mye mer konkret og mindre personlig, men dette var et slags ektefølt hjertesukk. Da kan det fort slå begge veier og bli for kleint, klissete og lite konkret.
Asle Bøe Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 25. februar 2013 Alle vet at sunn kost og trening er sunt for helsa, derfor er din lille artikkel et av de friske pustene. Det føles ut som om du mener alt du skriver, ikke pakker "men husk sunn mat og treningsstudioet" inn i skinnende rosa papir som en konklusjon. Anonym poster: 80475c7b1c0053cbdced9a745ca29ad5 Det er lit fascinerende det der: Vi vet mer enn noengang, men hjelper det folk flest? All kunnskapen en trenger ligger et tastetrykk unna, men det er ikke der det ligger for folk flest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå