Gå til innhold

P-piller: Hvor ofte må du til legen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor ofte må du til legen for kontroll før du får fornyet resept på p-piller?

Jeg vet man ofte bare får skrevet ut ny resept uten legetime, men lurer på hvor ofte "folk flest" likevel må innom for kontroll? Eller: Hvor lenge kan man gå på p-piller uten å behøve å ta turen innom legekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg må aldri inn dit, var der kun første gang fordi jeg hadde byttet lege så da må man ha time for at legen skal vite litt om deg osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært til konsultasjon når jeg har byttet fastlege eller byttet p-piller, så jeg har bare fått legetime for p-pilleresept tre ganger på sytten år.

Sist jeg byttet lege fikk jeg også beskjed om at jeg kunne bestille ny resept på nettet, og hente den på kontoret når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik resept varer jo for det første i tre år, for det andre er det vel bare å ringe inn til legekontoret når den skal fornyes.

Anonym poster: 9f5b20b5a3a718fd74c78610be3d5061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært innom siden jeg først fikk de, for over seks år siden. Fornyer bare over telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt yngre enn resten her, men har ikke vært hos legen for p-piller, men på helsestasjon. Fått resept for 1 år nå. Så det varierer litt! :)

Anonym poster: a0579a5d352b9693c9ea24bac2124d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornyer på minside. Har ikke hatt noe legetime siden jeg fikk dem første gang som 16-åring, nesten 8 år siden.

Anonym poster: 641e3aa050f73dc3e1fe4209ce7c5347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får p-piller for 1,5 år om gangen.

Var innom legekontoret sist, for jeg hadde byttet fastlege. Utover det, så er det bare å ringe dem, og de sender resept elektronisk til apoteket. Så nå trenger man ikke lenger møte opp på legekontoret for å hente resepten lenger engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på p-piller i sju år, og har aldri hatt noen form for kontroll for å skrive ut p-pillene. Jeg tror de tok blodtrykket mitt da jeg fikk den første resepten, men etter det har ikke noe blitt gjort. Jeg har enten bestilt ny resept over nett/sms, eller bedt om resept når jeg har vært hos legen for andre ting.

Anonym poster: 348ba5f3b26a630bd9a73ab2b8f2cb93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare hos legen første gangen jeg begynte på dem. får resept for 3 år om gangen og bestiller ny på sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun første gangen og ellers når jeg har fått ny fastlege.

Fornyer resept via nettet for det meste eller hvis jeg er innom legen for noe annet gir jeg beskjed om jeg trenger å fornye en resept eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...