Gå til innhold

Yngre gutter - frekke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har over en viss tid bygget meg opp en oppfatning av at dagens ungdommer er relativt frekke overfor sine medmennesker. Jeg snakker da om gutter i en alder av... tja... begynnelsen av tjueårene og nedover.

Jeg har observert drittslenging og "tallkaraktersetting" på mennesker de tilsynelatende ikke kjenner og ikke har møtt før (midt på lyse dagen, uten alkohol eller annen rus i bildet).

Og nå sist helg var jeg vitne til at en ung mann slengte en stygg kommentar til en jente som passerte han på gaten. Hun snudde seg, og tok seg tydeligvis nær av det han sa (utifra det jeg kunne lese av det såre blikket hennes).

Jeg konfronterte gutten med dette, og han holdt da et beklagende foredrag jeg ikke klarte å bli klok på. Det kokte vel ned i at han prøvde å tøffe seg for sine kompiser, og at jeg ikke måtte dømme karakteren hans utifra hendelsen (vel, vel).

Er det virkelig sånn at gutter i dag må rakke ned på andre for å bli anerkjent av kompisene sine? Jeg merker at jeg blir direkte provosert av disse drittungene, og de får alt annet enn anerkjennelse herfra i hvert fall. Det virker som om de ikke forstår at deres ord og handlinger påvirker andre, fullstending blottet for empati.

Noen andre som har gjort seg de samme tankene?

Anonym poster: dac948bd5e5b273650969c680fc03fb8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verken jeg eller mine kompiser driver på med dette. Har heller ikke opplevd at andre har gjort det..

Skrevet

Det fantes pøbler da jeg var tenåring også.

Kan nesten ikke uttale meg om det har blitt verre eller ikke siden jeg har lite med dagens tenåringer å gjøre. Men det å klage på den yngre generasjon og å dra alle over en kam er vel mer klassisk.

Anonym poster: a6a6d0f3130f8d438b5876418b2de43c

Skrevet

Jeg oppfatter ikke dette som en tendens spesielt hos unge, men hos drittsekker.

...og det gjelder absolutt begge kjønn.

Anonym poster: d6ca09aed8f3e2811f548c4e0d757f82

Skrevet

Gutta tar vel bare etter jentene. Naturlig det. Liker dere ikke ærlige menn?

Anonym poster: e9fa52c5fd682b9e77751c3a0d8f1c68

Skrevet

Jeg leste et lite notis i en avis for ikke så lenge siden, journalisten hadde noen av de samme inntrykkene som det du ts har, og det er ikke så rart når jeg leste hva slags inntrykk hun hadde fått på en vanlig dag til jobben

"Jeg tar bussen til jobb hver dag, vanligvis hører jeg på musikk, leser avisen eller sender meldinger jeg burde svart på for mange timer siden.

fredag forrige uke fikk jeg skvist meg ned ved siden av tre gutter. De ser ut som de går i første eller andre klasse på videregående. de snakker høyt, hele bussen hører deres usensurerte samtale:

-Du skal vi kjøpe heroin? helvete så vittig det hadde vært, lættis, haa haa.

-Tor pulte en mor i helgen. 17 år, jævla bra, på byen. hun var så jævlig fjærn, sikkert sniffet heroin.

Flere reagerer, en velkledd pen frue med sorte skinnhansker reiser seg og flytter seg lengre frem, en eldre herre prøver å lese en bok, han er på side 24 hele veien fra jeg kommer på til jeg går av. Neste stopp, og en ung jente venter på bussen.

-Å sjekk nesen til hun dærre jenten der da. Fy faen så stor.

- Drit i nesen da, jeg hadde glatt pult henne, du vet hva stor nese betyr sant?

-Nei

-Løs fitte haa haa haa

Er det mulig tenker jeg, snakker gutter sånn? Er de normale? Jeg tror ikke det, de har sikkert aldri sett en naken jente engang.

-En skikkelig toppdame

-Au drit i det da

Han ene slår kompisen sin flere ganger i hodet, glir knoklene godt inn i det gelestive håret.

-Ta bilde av meg nå da for faen..

-med det håret, som den homsen

-se der da, han må jo være gay. Få se bildene dine da! sier han mens han slurper i seg resten av colaen.

-Æsj har du hatt flasken i ræven eller?

Flere høye raper sjokkerer passasjerene. en tommflaske kastes fremover i bussen.

En av guttene får en sms

-Fra kjæresten din? Har hun fått pult i dag

-Nei hun har dildo

-Hva faen feiler det deg, du ser ut som en mongo. Gi meg snus da.

-Nei du kan heller stikke bæsj ned i børsene til Røde Kors

På neste bussstopp skal jeg av, bussen kjører videre med dagens ungdom.

Men er det mulig? Kan det bli menn av slike gutter"

Nå skal det vel sies at jenter ikke er så mye bedre, vertfall når jeg får oppdateringer fra en kompis som kjører drosje, mye er drøyt.

Men jeg tror at i den fasen så er det mye "tøffing" blant guttekompisene, men alene så skjelver de i buksene og er alt annet enn dritt unger, men det tar gjerne litt tid før gutter blir menn frem til den tid er det lett å bli oppgitt av guttevalper

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ingen på bussen som sa i fra? Tror jeg hadde bedt hver og en holde kjeft etter et par av de glosene der.

Helt uhørt.

Kan det bli menn av de? Ja det vil jeg tro er mulig, men sannsynligheten for at disse finner på kriminelle handlinger er vel større?

Endret av Charmander
  • Liker 2
Skrevet

Ja, men som regel er de en del yngre enn hva du beskriver. Typ 13-16 år.

Skrevet

De er like forskjellige som oss jenter. De fleste er heldigvis bare søte og snille, og det er ikke denne oppfatningen jeg har av gjevngamle gutter typ.(18-20) Men guttene var slik du beskriver da vi var i 13-15 års alderen. Men det ble mennesker av disse også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...