Gå til innhold

Forventninger til et språkkurs?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Engelsk er morsmålet mitt og leker med ideen om å tilby engelsk språkkurs/leksehjelp til en billig pris.

Lurer på om hva dere ville likt og forventet av et slikt språkkurs? Lære språket ved å pugge grammatikk?

:)

Anonym poster: 7d278a10b04896f6af2beeafab093e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hva slag kurs det er. Skal du lære opp de som ikke kan engelsk i det hele tatt, gi oppfriskning til de som ikke bruker engelsk så ofte eller de som ikke har brukt engelsk på lenge, eller skal du heve nivået til de som allerede har grei engelsk?

Jeg studerer allerede engelsk, så jeg bruker tysk som eksempel. Jeg lærte tysk tre år på vgs for seks år siden og ville da hatt oppfrisking. Hvis jeg skulle gått på et kurs i dag ville jeg hatt minst fokus på grammatikk og mest på mening. Det er viktigere for meg å forstå og å kunne gjør meg forstått og å ha et stort ordforråd enn å kunne prate helt korrekt. De som hadde hatt tysk i fire år da jeg hadde hatt det i ett, kunne bøye verb og hele pakka, men kunne ikke si hva klokka var.

Skrevet

Det er noko heilt anna å forklare engelsk grammatikk enn å kunne språket flytande.

Eg hadde derfor forventa at du har høgare utdanning innan engelsk, helst i grammatikk og gjerne i litteratur. Men også pedagogikk er eit absolutt pluss.

Anonym poster: 9917d0dfceb716671b54a89b969b5a43

• Liker 2
Skrevet

Det spørs hva slag kurs det er. Skal du lære opp de som ikke kan engelsk i det hele tatt, gi oppfriskning til de som ikke bruker engelsk så ofte eller de som ikke har brukt engelsk på lenge, eller skal du heve nivået til de som allerede har grei engelsk?

Jeg studerer allerede engelsk, så jeg bruker tysk som eksempel. Jeg lærte tysk tre år på vgs for seks år siden og ville da hatt oppfrisking. Hvis jeg skulle gått på et kurs i dag ville jeg hatt minst fokus på grammatikk og mest på mening. Det er viktigere for meg å forstå og å kunne gjør meg forstått og å ha et stort ordforråd enn å kunne prate helt korrekt. De som hadde hatt tysk i fire år da jeg hadde hatt det i ett, kunne bøye verb og hele pakka, men kunne ikke si hva klokka var.

Jeg har tenkt til å hjelpe alle - enten de vil forbedre engelskspråket sitt eller de som ikke kan engelsk. Personlig ønsker jeg å fokusere på praktisk bruk av engelsk - å opparbeide kommunikasjons evner o.l.

Hadde Spansk på videregående og det var veldig tungvint å fokusere på grammatikk. Lærte mer av å lese nyhetene og skrive fritt uten å tenke på regler. Takk for svar!

:)

Skrevet

Det er noko heilt anna å forklare engelsk grammatikk enn å kunne språket flytande.

Eg hadde derfor forventa at du har høgare utdanning innan engelsk, helst i grammatikk og gjerne i litteratur. Men også pedagogikk er eit absolutt pluss.

Anonym poster: 9917d0dfceb716671b54a89b969b5a43

Vel, jeg skla jo nevne i annonsen at jeg ikke har noen utdanning innenfor engelsk. Det er da opp til hver og enkelt å bestemme om de vil melde seg på eller ikke. Men takk for synspunktet ditt :)

Skrevet

Jeg ville forventet at du ikke går i en av disse fellene

http://theoatmeal.co...ics/misspelling

Anonym poster: 471c7063af0bca6c0ab0a0ae9e401a5f

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...