Gå til innhold

kan man utsette mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal etterhvert på ferie og det er nok sannsynelig at det er akkurat den uka jeg får mensen...

Kan man få tabletter av legen for å utsette/ikke få mensen akkurat da? Medfølger bivirkninger?

Anonym poster: 0aaf0b1b5963992a84b3a0a4dd5870c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan få resept på det hos legen. Og jeg gjetter ja, du kan få bivirkninger, som man kan få av alt av legemidler man putter i kroppen. Men all informasjon får du hos legen og på apoteket.

Anonym poster: bbbbb7f2185848e93fbdcbb998086895

Skrevet

Dra til legen så får du resept på en eller annen pille som jeg ikke husker navnet på. Fikk de selv, men valgte å ikke ta dem så de ligger fortsatt hjemme i skapet. Tror det var legen som sa at man kan risikere å legge på seg opp til 2,5 kg av dem. Det er så klart bare vannvekt/pga hormoner, men en av grunnene til at jeg droppet å ta dem. Om du googler "utsette mens pille" så finner du ut hva den heter og så kan du google navnet og sjekke hva andre sier om dem.

Anonym poster: 9b0ae118d1d0b178a230d1c4dff50b54

Skrevet

Hvis du bruker p-piller, kan du antagelig bruke dem til å utsette. Hvis du ikke bruker, kan du få resept på Primolut, som utsetter mens og brukes fra et gitt antall dager før forventet mens og stoppes når det er greit å få mensen, eller en vanlig p-pille med jevnt hormonnivå, som du bruker sammenhengende til det er greit å få mensen, i stedet for å ta en pause etter 3 uker for å få blødningen.

Noen får vektforandringer, humørsvingninger, småblødninger, lystproblemer osv av hormoner, og noen får det ikke.

Skrevet

Går du på p-piller begynner du bare på et nytt brett uten pause.

Går du ikke på p-piller så kan du få legen til å skrive ut en resept på primlout. Den har bivirkninger ja, men det er individuelt hva man opplever. Dy kan jo google primlout + bivirkninger.

Anonym poster: 7b3884c15b26a84e860327c099cb5a3a

Skrevet

Ja du kan utsette den med nesten opp til 2 uker :) du kan ringe legen din og spørre etter Primolutt NOR.

Du får den på resept, koster litt over 70kr :)

Du skal ta 2 tabletter per dag, begynne ca 2-3 dager før forventet mens, så videre med 2 tabl hver dag til det er slutt på tabl.

Mensen kommer 1-2 dager etter pilleslutt :)

Har selv prøvd de tabl, og de har funket hver gang, de klarer til og med å stoppe mensen om du skulle være uheldig å få den noen dager før.

Selv opplevde jeg ingen bivirkninger, og jeg har tatt de maange ganger! Det står vel noe i vedlegget som kanskje hodepine, små blødninger osv, men de må skrive sånne ting for å helgradere seg, så du ikke saksøker de :D

Du skal ikke være redd, om du er frisk og rask :) ( tror forresten ikke du kan ta de OM du AMMER )

God tur da du!

Skrevet

Går du ikke på p-piller så kan du få legen til å skrive ut en resept på primlout. Den har bivirkninger ja, men det er individuelt hva man opplever. Dy kan jo google primlout + bivirkninger.

Jeg ble kvalm og oppblåst forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...