Gå til innhold

Kan en 10-åring se Skyfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 10-årige gutt har så lyst til å se Skyfall på DVD. Er den ok for en 10-åring når han ser den med en voksen?

Anonym poster: 30c02f75ea2a78cbdb99343b738dd6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neivel :) For meg er det helt selvfølgelig, men mulig jeg og mine brødre ble oppdratt annerledes.

Vi så selvsagt ikke slike filmer helt alene.

Anonym poster: befc822f418cb7c14bd5a193075daa66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor sart 10-åringen er. Det er skyting og dreping og litt seksuelle hentydninger, ingenting spesielt grafisk. Som forelder kjenner du vel sønnen din best selv og vet hva han tåler. Denne siden kan være lur å bruke, da den forteller om sex, gørr, vold, skumle sener, bannskap osv i filmen : http://www.imdb.com/title/tt1074638/parentalguide?ref_=tt_stry_pg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

James Bond var hos oss alltid greit å se når vi var 10 år, til og med litt yngre - vi pleide å se den på familiekvelden :)

Anonym poster: fb7b60dc5cf555ce4af2e216ac3a8ee7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle James Bond-filmer er komedier i samme klasse som Olsenbanden når man sammenligner de med de tre nye, mørke James Bond-filmene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyfall er vel ikke det verste, men som andre har nevnt, det kommer an på hvor sart eller robust han er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet rett og slett ikke for å være ærlig.

Jeg begynte selv å se James Bond da jeg var 10. Først sammen med mamma og innen jeg var 11 så jeg alene. Og det hadde jeg nok sagt ja til også for mine barn.

Men de nye James Bond filmene, jeg vet ikke helt. De er liksom ikke helt som de andre. De er mer seriøs, litt mer brutal. Han bør i hvertfall klare å lese teksten synes jeg om han skal se.

Uansett, så tror jeg kanskje 10-åringen vil få mer ut av filmen når han er 13, da han vil forstå mer. Selv om en film ikke skulle være skadelig for en 10-åring, så kan den bli kjedelig og det kan ødelegge seeropplevelsen for ei god stund da førsteintrykket var dårlig.

Anonym poster: 808e849366650459560db1236275c6e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt

James bond beskriver tross alt bare kjærligheten mellom en hemmelig agent og hans partner, sjef, sjefens sekretær og sjefens kvartermester.

Anonym poster: 3af035aa1d55d911d3205b3ee7a7b785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en 10-åring er for ung, filmen har tross alt 15 års aldersgrense.

Anonym poster: 1e5ae02d4a0b677c269bd4c6389fb94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på 10-åringen. Det er enkelte elementer som kanskje kan være litt skumle, bortsett fra hvis han har sett Harry Potter eller Ringenes herre.

Anonym poster: 4bd5f121c95098edce876566e5d184f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Hvis dere skal se den, legg merke til den idiotiske og sterkt humoristiske barberingsscenen. Jeg lo godt.

Anonym poster: 4bd5f121c95098edce876566e5d184f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ville ikke jeg gjort. Det er vold, og ganske mye et barn ikk trenger å se eller oppleve med egene øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min er 10 og ville ikke fått se Skyfall. Selv om han har sett Harry Potter. Det er stor forskjell på stemningen i de to filmene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 10 og ville ikke fått se Skyfall. Selv om han har sett Harry Potter. Det er stor forskjell på stemningen i de to filmene.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...