Gå til innhold

P-plaster erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Har prøvd alle slags p-piller men sliter med mellomblødninger med alle, så jeg vil prøve noe nytt. Tenkte på p-plaster og lurte på om noen har erfaringer med det og mellomblødninger , og hvordan det er å hoppe over mensen 1-2måneder slik som på pillene uten å få mellomblødninger ?

Vil ikke ha spiral for vil ha kontroll på når jeg skal ha mensen, og heller ikke sprøyte eller p stav for jeg er j*vlig redd for sprøyter og ting som stikkes inn under huden. Har også prøvd p-ring men fikk det ikke til, datt ut hele tiden og kjæresten kjente den når vi hadde sex...

Anonym poster: caa05a2ac4269215daa6c3ad63cba837

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg brukte plasteret i et par år, og var relativt fornøyd med det. Så lenge jeg hadde plasterfri uke en gang i måneden, hadde jeg ingen mellomblødninger, det har jeg innimellom nå som jeg går på p-piller (men det er relativt sjelden). De gangene jeg utsatte mensen mer enn ei uke blødde jeg fra uke fire til ei uke etter plasteret ble tatt av. Men jeg kan heller ikke utsette med p-piller, så det er nok bare slik kroppen min er! Ellers reagerte jeg allergisk på limet på plasteret, og fikk blemmer og sår hud der plasteret satt...

Endret av Thorn
Skrevet

Det fungerte helt greit, men jeg synes det løsnet og ble stygt i kantene hele tiden.

Skrevet

Hoppet du ofte over mensen 2-3 måneder på de pillene du prøvde? Det er jo å be om mellomblødninger.. Jeg hopper over maks 2 ganger og da ender jeg som oftest opp med nettopp det.

Anonym poster: c245212a3eeb5681943d81a7c34905a6

Skrevet

Jeg hoppet over mensen tre ganger, likevel kom blødningen like presist som den tiden jeg gikk på vanlige p-piller uten å hoppe over, og varte omtrent like lenge. Jeg vurderer å droppe nye tre ganger, for den blødningen jeg hadde sist var nesten en vits. Truseinnlegg var nok, selv de minste tampongene tok lang tid å blø fulle. Er neppe gravid heller, siden jeg tester ca hver mnd, og har hittil testet negativt. (Gammel vane siden jeg "vanligvis" går på Cerazette og da nesten aldri har blødninger). Jeg syns de er greie, men de blir fort stygge. Mye lo som legger seg under kantene, og jeg har følt meg litt usikker et par ganger på om det sitter godt nok. Man skal jo skifte med en gang det løsner, men da må jeg jo skifte hver fjerde dag for å være helt sikker på at all limen har hudkontakt. -.-

Skrevet

Jeg besvimte nesten etter 5 min etter å ha satt på plasteret første gangen. Var svimmel og uvel og jævlig ustabil i humøret, type veldig premenstruell, hver dag. Dessuten så det lite pent ut med et digert plaster på magen eller hvor jeg nå hadde det.

Gikk ikke på det lenge, så jeg kan ikke svare på det med mellomblødninger og virkning.over tid.

Skrevet

Jeg har gode erfaringer med p-plaster, var det beste valget da jeg ikke kunne ta p-piller og har bare fortsatt med det. Eneste er at det er laget i et totalt uelastisk materiale, noe som ikke er helt optimalt når det skal sitte på kroppen. Beste plassen jeg har funnet for det er litt høyt oppe på rumpa ;)

Har aldri vært plaget med mellomblødninger, men det var jeg heller ikke da jeg brukte p-piller. Det kan løsne litt i kantene og har fallt av et par ganger, men har da klistra det på igjen uten at det har påvirket effekten.

Anonym poster: 3497b7cb0b7d5cba5958d3545c0b3492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...