Gå til innhold

Kaster opp gult

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lenge slitt med vond mage og hender seg jeg kaster opp gult og har veldig halsbran og føler det brenner i hele kroppen. Sakt fra til lege men sier det er normalt? At det ikke er noe farlig. Men når det brenner og har vondt i området der mage sekken ligger og av og til gjør det veldig vondt, spiller ingen rolle om jeg spiser eller ikke. Noen som har hat noe lignende? kan ikke være bra i lengden? Stikker og ja vet liksom ikke helt hvordan jeg skal beskrive smertene, men føler det ikke er helt normalt i grun.

Anonym poster: 022571d5b3cef8b9ad23badb9c4a75ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spyr til magesekken er tom så kan det gule være galle.

Anonym poster: 54858f8e1d8a359751992b1583dcfa29

Skrevet (endret)

Provosert oppkast eller kommer det av seg selv?

Du kan evt prøve syrenøytraliserende. Feks drikke litt melk neste gang du får halsbrann, det kan lindre :) Evt. høre med legen om syredempende, tror og det går an å få på apotek.

God bedring :)

Spm: hvordan lukter det?

Endret av isbjørnungen
Skrevet

Lenge slitt med vond mage og hender seg jeg kaster opp gult og har veldig halsbran og føler det brenner i hele kroppen. Sakt fra til lege men sier det er normalt? At det ikke er noe farlig. Men når det brenner og har vondt i området der mage sekken ligger og av og til gjør det veldig vondt, spiller ingen rolle om jeg spiser eller ikke. Noen som har hat noe lignende? kan ikke være bra i lengden? Stikker og ja vet liksom ikke helt hvordan jeg skal beskrive smertene, men føler det ikke er helt normalt i grun.

Magesår er det første som slår meg. Overproduksjon av magesyre pga. stress.

Anonym poster: ceece8496287671099de6e796d504912

Skrevet

Høres ut som magesyre.

Har legen din sendt deg videre til undersøkelser, som gastroskopi?

Skrevet

Det kommer av seg selv, og av og til gulper jeg smaker og lufter vondt. Men det som er det rare at det hender seg det bare kommer syre el hva det en er etter at det har gått en stund etter måltid. ikke noe mat el noe. Magen er av og til veldig hard og mye luft i magen. og får fort diare av maten jeg spiser. så går rett igjenom. Syns det er merkelig selv, og har ingen peiling på hva det kan være. Begynte med vondt fra navelen og opp, trykker litt på høyre side av navelen så gjør det så vondt at jeg kan hyle. Legen har sendt meg på ct, ultralyd og mr. Men der har dem kun tatt mr av lever, har 2 store karnøster der. Men syns nå det er rart dem ikke har tatt mr av hele magen. Ikke blitt snak om gastroskopi. For legen vet ikke hva det kan være selv. Følelse av at hun ikke tror på meg. Det er kanskje rart men vet ikke, blir liksom ikke helt klok når legen ikke vet hva det kan være. Hva skal jeg gjøre? Er det hode mitt det er noe galt med? Begynner og lure snart?

• Liker 1
Skrevet

Mye trett og sliten. Vet ikke om det har noe samenheng alt dette men syns det begynner og bli veldig mye nå.

• 6 år senere...
Skrevet

Gallestein?

Anonymkode: ae0a3...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...