Gå til innhold

Kan psykopater rødme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner en som har alle klassiske psykopat-trekk. Kald, sjarmerende, løgnaktig, utnyttende, you name it.

Noen her sa det hadde noe med skade i frontallappen å gjøre.

Så er det det at samme fyr har det med å rødme når damer sjarmerer han. Utelukker det at han er psykopat?

Anonym poster: 320f2dafdf6553fad24dca066bf22f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Psykopater er ofte usikre på seg selv, og kan derfor rødme.

Anonym poster: cd903c54ca3a0677996665007c7f7703

• Liker 2
Skrevet

Nei. Psykopater er ofte usikre på seg selv, og kan derfor rødme.

Anonym poster: cd903c54ca3a0677996665007c7f7703

Interessant. Han har nemlig sagt at han er usikker på seg selv. Utelukker ikke det psykopati?

Anonym poster: 841212b62c4f4524cdfa0c1a1c55cef2

Skrevet

Interessant. Han har nemlig sagt at han er usikker på seg selv. Utelukker ikke det psykopati?

Du må nesten beskive han litt mer før vi kan vite om han er psykopat.

Er dette en fyr du er interessert i? Hvordan er han som person?

Skrevet

Du må nesten beskive han litt mer før vi kan vite om han er psykopat.

Er dette en fyr du er interessert i? Hvordan er han som person?

Nei, jeg var interessert, men det er for mye som skurrer og så har jeg fått høre et par ting om han.

- Han er kald og tilbaketrukket og har ofte et tomt blikk.

- Har hørt han nevne at han er antisosial.

- Han bryr seg ikke om andre.

- Han viser avsky mot mange.

- Han kan være veldig sjarmerende, både på en mandig måte og på en søt og uskyldig måte, men det er som et påtatt skuespill.

- Han har stort sett bare hatt korte forhold av typen bruk og kast.

- Han fremstiller seg selv som et misforstått offer.

- Det er noe rart med måten han reagerer på andre på.

- Han er hensynsløs i senga.

- Det er sikkert mer også som jeg ikke kommer på nå.

Så har jeg hørt fra sikre kilder:

- Han var notorisk utro mot eksen, løy mye og spilte offer da også.

- Han ble voldelig mot eksen da hun tok han i en slik løgn.

- Han hadde en tendens til å skylde på henne og andre

- Han viste ingen oppriktig anger.

Skrevet

Nei, jeg var interessert, men det er for mye som skurrer og så har jeg fått høre et par ting om han.

- Han er kald og tilbaketrukket og har ofte et tomt blikk.

- Har hørt han nevne at han er antisosial.

- Han bryr seg ikke om andre.

- Han viser avsky mot mange.

- Han kan være veldig sjarmerende, både på en mandig måte og på en søt og uskyldig måte, men det er som et påtatt skuespill.

- Han har stort sett bare hatt korte forhold av typen bruk og kast.

- Han fremstiller seg selv som et misforstått offer.

- Det er noe rart med måten han reagerer på andre på.

- Han er hensynsløs i senga.

- Det er sikkert mer også som jeg ikke kommer på nå.

Så har jeg hørt fra sikre kilder:

- Han var notorisk utro mot eksen, løy mye og spilte offer da også.

- Han ble voldelig mot eksen da hun tok han i en slik løgn.

- Han hadde en tendens til å skylde på henne og andre

- Han viste ingen oppriktig anger.

Ja, mye av dette er psykopatiske trekk. Du kan google det for å lese mer, og du vil sikkert kjenne igjen flere. Eksen min hadde flere psykopatiske trekk. Ofte passer man ikke perfekt i den "boksen" det finnes jo så klart variasjoner av alt. Eksen min var for eksempel aldri utro (som jeg vet om) eller voldelig. Men snyltet mye på andre, hadde en forklaring på alt, dvs fikk alt til å passe sånn han så på verden om du skjønner. Ingenting var hans feil, men resten av verden.

Anonym poster: b5018c3298ed07c87f23d1434b459a4d

Skrevet

psykopat er jo bare en merkelapp, om han ikke har empati eller anger og driver med mye faenskap så er han psykopat nok. ikke noen jeg ville tilbrakt tid med.

Anonym poster: 975052bfce8186550ddc31c88064a6d9

Skrevet

Kjenner en som har alle klassiske psykopat-trekk. Kald, sjarmerende, løgnaktig, utnyttende, you name it.

Noen her sa det hadde noe med skade i frontallappen å gjøre.

Så er det det at samme fyr har det med å rødme når damer sjarmerer han. Utelukker det at han er psykopat?

Anonym poster: 320f2dafdf6553fad24dca066bf22f18

Psykopati blir ofte koblet opp mot emosjonell vanskjøtsel som barn.

Jeg leste en artikkel som hevdet at man kunne registrere mindre aktivitet i amygdala / området rundt hos personer med dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Men det er ikke betegnet som hjerneskade.

Vi kjenner nok alle noen som vi tenker at vil kalle psykopater,

men mange av de er egentlig bare gode gamledagse rasshøl.

• Liker 3
Skrevet

Vi kjenner nok alle noen som vi tenker at vil kalle psykopater,

men mange av de er egentlig bare gode gamledagse rasshøl.

Rett og slett. Så enkelt kan det sies.

Anonym poster: f27f1de9ad3e88d5b007857e1f5fc74d

• Liker 5
Skrevet

Eksen min hadde flere psykopatiske trekk. Ofte passer man ikke perfekt i den "boksen" det finnes jo så klart variasjoner av alt. Eksen min var for eksempel aldri utro (som jeg vet om) eller voldelig. Men snyltet mye på andre, hadde en forklaring på alt, dvs fikk alt til å passe sånn han så på verden om du skjønner. Ingenting var hans feil, men resten av verden.

Anonym poster: b5018c3298ed07c87f23d1434b459a4d

Alle mennesker har et eller flere trekk av samtlige psykiatriske diagnoser. Det er mange mennesker som snylter på andre eller skylder på verden i tide og utide uten at de er psykopater av den grunn.

• Liker 2
Skrevet

Uten å blande meg inn i psykopatidiskusjonen så vil jeg si at for noen er ikke rødming et tegn på usikkerhet eller flauhet, men har hudtype som gjør at man lett blir rød av ting generelt. Jeg blir rød hvis jeg ler, hoster, er varm, er kald, blir stresset eller går fort. Psykopater kan også le, hoste, være varme, være kalde, bli stresset eller gå fort. Rødme blir ikke bare kontrollert psykisk, det er mange som reagerer på ytre omgivelser, og ingen psykopatiske tendenser kan overstyre blodkarenes preferanser.

Anonym poster: 615419033dbf6b1731c8608febf616b2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alle psykopater har antisosial personlighetsforstyrrelse (ser det har fått et nytt navn nå men går ut på mye av det samme), men ikke alle med antisosial personlighetsforstyrrelse er psykopater. Den engelske wiki siden lister opp symptomene og kravene for å få diagnosen etter både det "gamle" og det nye begrepet.

En psykopat kan iallefall ikke føle skam/bli flau over ting - men de er ekstremt flinke til å lære seg å fake følelser (som er grunnen til at de virker så sjarmerende). Også er det som en sier - man kan bli rød i kinnene av mye - blant annet stress/sinne (og det kan jo psykopater også føle).

Å være usikker vil jeg tro utelukker psykopati - for å være usikker må de jo bry seg om hva andre mener/tenker. Mulig det ikke utelukker antisosial personlighetsforstyrrelse, men jeg tviler. Men man kan jo så klart ha lignende trekk selv om man ikke oppfyller alle kravene.

Hvis du vil kan du jo spørre her. Det er et forum for antisosiale og det er aktivt. Der kan du også finne ut mer. Men advarsel - de skriver om ganske heavy ting og som en person med normal empati vil det være mye å reagere på (spesielt gøy der inne etter 22. juli...)

Og som O___o sier - mange er bare rasshøl.

edit: vil bare legge til at det bare er kvalifisert synsing fra min side etter hva jeg har lest - ikke kjeft på meg for feil :P

Endret av melly666
Skrevet

Det jeg mange mennesker finner tiltrekkende med destruktive mennesker er den belønningen man føler når man klarer å omvende ett dårlig menneske til et godt menneske. Altså hvordan man klarer å temme et annet menneske.

Hvorfor denne dragningen mot destruktive mennesker kan en spørre seg selv. - Fordi man nyter å plage andre, eller fordi man liker å tirre og pirre folk littegranne?

Skrevet

Jeg som dere skulle også ønske vi hadde psykopatiske trekk, det må være ganske deilig å aldri få dårlig samvittighet uansett hva slags handling en gjør!?

Hva tror dere?

Skrevet

Jeg som dere skulle også ønske vi hadde psykopatiske trekk, det må være ganske deilig å aldri få dårlig samvittighet uansett hva slags handling en gjør!?

Hva tror dere?

Som dere? Hvor får du det fra? *dobbeltsjekke tråden uten å finne noe*

Dette er skikkelig off topic, men siden tråden virker ganske død så blir jeg med på off topicen.

Selv om det må være deilig å ikke bry seg om andre eller føle skyld, viser tester at psykopater også føler lite glede. De er ofte sinte eller irriterte og kan sjeldent sitte å nyte ting. Det må være fryktelig slitsomt å hele tiden tenke på hvordan man mest mulig kan bruke dette mennesket til sin fordel og hele tiden være "fake" bare for å i fremtiden kunne tjene det inn igjen. Personlig foretrekker jeg mine "high and lows". Jeg vil heller være skikkelig deperimert til tider men ha muligheten til å oppleve kjærlighet, glede og det å få kontakt ("connect with") med mennesker på et dypere plan - enn å ha et kynisk matematisk syn på livet. Jeg finner min mening med livet ved å oppleve glede og kjærlighet - og jeg ville ikke vært uten

• Liker 1
Skrevet

Fjerndiagnosering via et forum som dette vektlegger ikke jeg noen verdi. Synes TS skal nøye seg med å være glad for at det ikke er han og henne, å sette en eventuell merkelapp på han som psykopat blir bare unødvendig.

Håper ts har et avslappet forhold til hva folk her mener i alle fall, og ikke påvirkes av stemningen og meningene her - da det ikke beskriver han på noen vis.

Skrevet

Det er ikke sånn at enten er man fullblown psykopat eller så er man frisk. Det finnes mange stadier imellom. Og dessuten hvis man vet at en person er manipulerende så holde man seg rett og slett langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...