Gå til innhold

Barn av narkomane foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man ha foreldre som var narkomane under svangerskapet og ikke ta skade av det?

Blir barn av narkomane foreldre normale som voksne (bortsett fra at de kanskje har større sannsynlighet for å bli narkomane selv)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hva du mener med narkomane tror jeg.

Mine foreldre røyker hasj, mamma gjorde det også under begge graviditetene. Jeg og mitt søsken har vokst opp til å bli relativt normale voksne mennesker. Ingen av oss rører narkotika.

Om det er så ansvarlig derimot... Jeg selv ville aldri tatt sjansen!

Ang mer "heavy" rusmisbruk kan jeg ikke uttale meg om.

Anonym poster: 508c747e4379e3ee1ba476a5790e7622

Skrevet (endret)

Fra lommelegen:

Bruk av narkotika i svangerskapet kan føre til utviklingsforstyrrelse av fosterhjernen, og til abstinens hos barnet etter fødselen. Mange stoffer fører også til økt risiko for svangerskapskomplikasjoner.

Utviklingsforstyrrelse av fosterhjernen kan blant annet føre til konsentrasjonsvansker og atferdsfortyrrelser hos barnet. Skader på hjernecellene kan også føre til mer alvorlige hjerneskader og misdannelser. Antakelig kan de fleste narkotiske stoff og vanedannende midler føre til slike utviklingsforstyrrelser.

Endret av kaffemor
Skrevet

Mine foreldre var narkomane, også under begynnelsen av graviditeten, begge hadde et langt opphold da de fant ut at mamma var gravid, men vet at hun tok sprøyter med amfetamin. Tipper jeg er noenlunde normal, har ihvertfall ikke merket annet :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...