Gå til innhold

Johannesurt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å prøve johannesurt, og i den forbindelse lurer jeg på om noen her har erfaringer de kan dele. Alt er av interesse. Hvilket merke er best, hvor kan man kjøpe det billig, hvor lang tid tar det før det virker etc...

Håper på mange svar.

Anonym poster: dacab378f3030a83ca7eb107ff6b05b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel først verdt å merke seg at det er registrert som å påvirke over 150 medikamenter som er i bruk i Norge, inkludert redusert effekt av de fleste p-piller og blodfortynnende medisiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det du spør om, men vær klar over at Johannesurt kan være direkte farlig å ta i kombinasjon med en lang rekke legemidler!

Står du på medisiner må du rådføre deg med lege/apotek før du tar Johannesurt.

http://www.uib.no/is...r5/utp00517.htm

Det er vel først verdt å merke seg at det er registrert som å påvirke over 150 medikamenter som er i bruk i Norge, inkludert redusert effekt av de fleste p-piller og blodfortynnende medisiner.

Takk for linken, jeg tar imot alt folk har av informasjon så alt er som sagt av interesse :)

Jeg går ikke på noe annet, så jeg trenger heldigvis ikke bekymre meg for at det skal ha noen innvirkning på andre medikamenter.

:)

Anonym poster: dacab378f3030a83ca7eb107ff6b05b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som har erfaringer med johannesurt?

Anonym poster: dacab378f3030a83ca7eb107ff6b05b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt johannesurt i flere lengre perioder - opp mot to år. Kjøper det på apoteket, men det er billigere i Sverige og der tror jeg du får det på helsekost. Det lønner seg også å kjøpe en større pakning, for to mnd.

Effekten kom etter 3-4 uker første gang, merket mer energi, forbedret humør, bedre søvn, mindre angst/uro. Gikk på det i to år.

Andre gang jeg begynte merket jeg virkningen etter noen få dager. Det kan være placebo-effekt, er klar over det, men energien kom tilbake og følte også at det hadde god virkning på pms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på det i noen måneder, men jeg kan ikke si at jeg har fått noen effekt i det hele tatt. Jeg tror kanskje placebo spiller en stor rolle her. Nå lider jeg av til dels sterke depresjoner så det er mulig Johannesurt rett og slett ikke er kraftig nok. Ønsker ikke å begynne med antidepressive da de har så stygge bivirkninger. Johannesurt derimot har jeg aldri opplevd bivirkninger av.

Anonym poster: 46d1bf61021954d3d9b81bd0421571c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...