Gå til innhold

De som drikker og soler seg i solarium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme AB som lagde tråden "datteren min nekter å ta solarium" i går...? (Ser tråden er borte...)

Hvordan kan du vite det?

Anonym poster: f663752ba48adbbeefaa1cb8eb72ff49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nysgjerrigp

vil som sagt anbefale deg aftersun ts, bare for å forsikre meg at du har fått det med deg. Det funker mot rynker! Smør på etter soling;-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

vil som sagt anbefale deg aftersun ts, bare for å forsikre meg at du har fått det med deg. Det funker mot rynker! Smør på etter soling;-)))))

Det ligger vel i ordet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel i ordet ;)

Hva da?

Anonym poster: 9d0095f2035480ba2a7927f955997448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guttene synes du ser skikkelig fin ut med gyllen brunfarge nå.. Men det er kortvarig lykke, rynkene og linjene kommer med alderen hos alle, med mye soleksponering framskynder du aldringsprossesen med masse pigmentflekker på kjøpet ; )

Min samboer og alle guttevennene mine gjør narr av kvinnfolk med mye rynker, synes dem ser helt jævlig ut..

Vi jenter som godtar vår nordiske lyse hud kommer til å se bra ut når vi kommer 30/40årene, mens du blir gjort narr av og kommer til å angre deg noe syyyyykt at du utsatte deg for mye solarium når du var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv selvbruning kjære TS. Det er billigere, i tillegg til at du ikke risikerer hudkreft etc. Rynker er jo bare en liten "ubetydelig" del av det grusome overdreven solariumforbruk kan medføre. Hva med pigmentflekker, føflekker, andre huskader og som nevnt kreft! Du er ung og dum, slutter du med solaruim nå vil du være glad for det når du blir eldre. Når du blir eldre vil du også mest sansynlig innse at brunfargen din er ikke det som gjør deg hot og populær, men det er en annen diskusjon..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil som sagt anbefale deg aftersun ts, bare for å forsikre meg at du har fått det med deg. Det funker mot rynker! Smør på etter soling;-)))))

...

Seriøs forskning ønskes som kilde, jeg tror du lurer deg selv nemlig.

Anonym poster: ab09572e1ce99ca71edd85a207dfe99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rynker du bør bekymre deg mest for, det er hudkreft. Du har vel 10 doblet sjansene dine for å få det. Slutt å ta solarium og vær blek om vinteren, det er alle andre. Bruk selvbruning og solpudder i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guttene synes du ser skikkelig fin ut med gyllen brunfarge nå.. Men det er kortvarig lykke, rynkene og linjene kommer med alderen hos alle, med mye soleksponering framskynder du aldringsprossesen med masse pigmentflekker på kjøpet ; )

Min samboer og alle guttevennene mine gjør narr av kvinnfolk med mye rynker, synes dem ser helt jævlig ut..

Vi jenter som godtar vår nordiske lyse hud kommer til å se bra ut når vi kommer 30/40årene, mens du blir gjort narr av og kommer til å angre deg noe syyyyykt at du utsatte deg for mye solarium når du var yngre.

Når man er i 30-40 årene så er man som regel interressert i mannfolk i samme alder, og mannfolk som gjør narr av folk sitt utseende da er man nok ikke interressert i uansett (forsåvidt ikke når man er i 20årene heller) Det er kun trashy folk som gjør narr av andre sitt utseende!

Anonym poster: 9d0095f2035480ba2a7927f955997448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Min samboer og alle guttevennene mine gjør narr av kvinnfolk med mye rynker, synes dem ser helt jævlig ut..

Stakkars alle gamle damer som blir gjort narr av på grunn av rynkene sine. Det er rett og slett ondskapsfullt. Hvis dere unge lever lenge nok, får sikkert dere også rynker.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får rynker selvom man ikke tar sol. Tørre hudtyper får fortere rynker enn fete,så det at man bare får rynker av solarium er tull. Ja da fremskyver aldringsprossesen får masse nye føflekker, pigmentflekker. Jeg skjønner ikke hvorfor folk idag tar solarium når det finnes mange bra selvbrunere som ikke stinker. Dessuten er gradvis selvbrunere mye finere og naturlig enn oransje/brun solarium hud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da virkelig ingen her som påstår at solarium er den eneste synderen bak rynker.

At tørr hud får mer rynker er forøvrig en myte. Huden kan se mer rynkete ut bare.

Anonym poster: ab09572e1ce99ca71edd85a207dfe99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er da virkelig ingen her som påstår at solarium er den eneste synderen bak rynker.

At tørr hud får mer rynker er forøvrig en myte. Huden kan se mer rynkete ut bare.

Anonym poster: ab09572e1ce99ca71edd85a207dfe99e

Dette må du vise meg dokumentasjon på før jeg tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ingen her som påstår at solarium er den eneste synderen bak rynker.

At tørr hud får mer rynker er forøvrig en myte. Huden kan se mer rynkete ut bare.

Anonym poster: ab09572e1ce99ca71edd85a207dfe99e

jo utifra denne tråden er det mange som tror de forblir rynkefrie om de ikke tar sol. Jo tørr hud får fortere markerte rynker kjenner flere unge jenter som har tørr hud og rynker allerede. Det er ingen myte,men fakta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det har mye med gener og hudpleie å gjøre. Jeg har tatt mye sol oppigjennom, sluttet de siste årene. Har også røyket i mange år og har nesten ikke rynker, har også drukket 1-4 ganger i mnd i 20 år. Blir ofte tatt for å være 10-15 år yngre. Når jeg tar sol nå ser jeg hvordan pigmentflekkene kommer tilbake, linjene blir tydeligere, at porene blir større og at huden generelt ser "grovere" ut. Det er faktisk pigmentflekkene, grovheten og fargeforskjellelene i huden vår som får oss til å se eldre ut, mer enn rynker. Har mye finere hud når jeg er blek. Jenter i 18-20 årene skjønner det etterhvert. Men da er det nok for sent for de som er genetisk utsatt for å få rynker.

Endret av Liquorice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LineaAlba

Solarium fører til at huden eldres raskere. Å si noe annet er rett og slett feil. Strålingen fører til DNA-skader, som over tid kan føre til kreft i verste fall, men som også gjør at kollagenproduksjonen i underhuden minker. Det er kollagenet som gjør huden fast, og som en naturlig del av aldringsprosessen får vi alle dårligere kollagenproduksjon med årene. Men soling fremskynder altså denne prosessen.

Bruk solkrem gjennom hele sommerhalvåret og ty til selvbruning hvis du vil være brun. Det finnes mange produkter i dag som gir en mer naturlig farge, som i tillegg inneholder stoffer som fjerner lukta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Merkelig, jeg begynte å drikke da jeg var i mors mage. Fostervann vel og merke. Nå har jeg gått over til melk, vann og brus :)

Hvis dere ikke begynte å drikke før dere var fjortiser, er jeg ikke overrasket om dere blir rynkete ganske tidlig.

Endret av Badebuksa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...