Gå til innhold

Sminke seg selv til den store dagen..

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft
Skrevet

For dere som skal sminke dere selv, hvordan velger dere å sminke dere?

Til vanlig bruker jeg ikke mye sminke, litt maskara og løspudder samt rouge.

Men, man ser greit at det er urenheter rundtforbi, og jeg dekker avogtil forsiktig med concealer, men lurer på om det finnes noen gode tips til hvordan en får en plettfri nydelig porselenshud (slik man ser i brude magasinene :ler:

Har aldri likt å bruke fundation, da jeg føler jeg blir fet og blank i huden..

Men finnes det noen gode råd/tips til hva en kan gjøre for å dekke til og ha finest mulig base, uten å se oversminket ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha en god primer, ta hudpleietime en stund før og vedlikehold hjemme med passende rens , krem, peeling og maske. På timen får du råd ang. Produkter.

Kanskje greit og få farget vipper og bryn? Gir fresht ramme til ansiktet. Jeg sverger til Tromborg mineral foundation, passer til skandinavisk hudfarge og ser naturlig ut, jevner huden og gir glød. I samme serie har de face and body shine som du kan bruke på kinnbena for og gi ekstra glød , uten at det blir altfor skimrete.

Gjest roseduft
Skrevet

Ha en god primer, ta hudpleietime en stund før og vedlikehold hjemme med passende rens , krem, peeling og maske. På timen får du råd ang. Produkter.

Kanskje greit og få farget vipper og bryn? Gir fresht ramme til ansiktet. Jeg sverger til Tromborg mineral foundation, passer til skandinavisk hudfarge og ser naturlig ut, jevner huden og gir glød. I samme serie har de face and body shine som du kan bruke på kinnbena for og gi ekstra glød , uten at det blir altfor skimrete.

Takk for tips! Skal få tatt hudpleie time uka i forveien tenkte jeg.. :)

Vipper og bryn har jeg prøvd å farge en gang før, men iogmed at jeg nesten ikke har hår der :ler: så må jeg til med maskara eller løsvipper tenkte jeg, samt å tegne forsiiiktig til øyenbrynene.. En espresso-brun øyenskygge fungerer godt som bryn for meg :)

Hvilken øyenskygge bør en gå for? Jeg ønsker å se våken ut i blikket, samt naturlig. I tillegg til at det er litt shimmer i øyenkroken og under øyenbrynet..

Bør jeg gå for to øyenskygger, eller 3?

Skal sjekke ut Tromborg mineral foundation! Hvor fås den kjøpt?

Skrevet

Vil absolutt anbefale deg å sminke deg med foundation på den store dager. Det skal taes masse bilder og du ønsker å se så fin ut som mulig.

Du må rett og slett ut på jakt, og begynne å øve deg. Om du føler du blir for blank kan det høres ut som at du har litt fet hud og da må du kjøpe foundation for fet hud. Prøv både løs mineralfoundation og flytende.

Husk å bruke vannfast mascara og lær deg å sette punktvipper.

Bruk bryngel for at bryna skal ligge fint.

Gjør kinnene friske med pitte litt rouge/blush.

Spray over med en setting spray. MAC har en som mange skryter av.

Husk touch up sminke i veska og blottepapir!

Anonym poster: f688f96005a42bdb1767b2d42dc4c7b4

Gjest roseduft
Skrevet

Vil absolutt anbefale deg å sminke deg med foundation på den store dager. Det skal taes masse bilder og du ønsker å se så fin ut som mulig.

Du må rett og slett ut på jakt, og begynne å øve deg. Om du føler du blir for blank kan det høres ut som at du har litt fet hud og da må du kjøpe foundation for fet hud. Prøv både løs mineralfoundation og flytende.

Husk å bruke vannfast mascara og lær deg å sette punktvipper.

Bruk bryngel for at bryna skal ligge fint.

Gjør kinnene friske med pitte litt rouge/blush.

Spray over med en setting spray. MAC har en som mange skryter av.

Husk touch up sminke i veska og blottepapir!

Anonym poster: f688f96005a42bdb1767b2d42dc4c7b4

Takk for supre tips!! :) :)

Kjøpte noe finnishing løspudder fra MAC, samt prep n prime concealer. Fynker utmerket, og er aldri blank i huden lengre :)

Skal gå til innkjøp av vannfast maskara! Det må jeg ikke glemme :)

Skrevet

er det ikke lurt å ta hudpleie litt før siste uka ... ? jeg vet om flere som har blitt røde og såre og fått ekstra utbrudd i forbindelse med en sånn rens og da er det kanskje greit å være tidlig ute .. ?

jeg kan ikke fordra foundation eller mineralpudder eller noe i den sjangern, jeg syns man ser kakete og unaturlig ut uansett, jeg har erfaring fra modellbransjen og har blitt sminket profft mange ganger, men jeg bruker aldri sånt selv, føler meg innpakket og småekkel.

jeg skal sminke meg selv, men frisøren min har lang utdannelse i make up og skal ha det siste overblikket når jeg er ferdig. blir lett rouge, lett øyenskygge pluss mascara på meg tenker jeg, jeg vil se ut som meg selv og ikke som en modell på min dag :)

Skrevet

Husk å velge foundation uten SPF til den store dagen! SPF reflekterer lys fra blitz, slik at du fort blir seende kritthvit ut i ansiktet på bilder, så det er lurt å styre unna.

Kan tipse om settingspray (som også sprayes på før sminke, som primer) fra Urban Decay som heter De slick. Den fungerer veldig godt på meg som har en tendens til å bli veldig blank i t-sonen. All nighter settingspray fra UD kan med fordel også sprayes på helt til slutt, for å være sikker på at sminken blir sittende. Bruker den altså i tillegg til de slick :)

Gjest roseduft
Skrevet

er det ikke lurt å ta hudpleie litt før siste uka ... ? jeg vet om flere som har blitt røde og såre og fått ekstra utbrudd i forbindelse med en sånn rens og da er det kanskje greit å være tidlig ute .. ?

jeg kan ikke fordra foundation eller mineralpudder eller noe i den sjangern, jeg syns man ser kakete og unaturlig ut uansett, jeg har erfaring fra modellbransjen og har blitt sminket profft mange ganger, men jeg bruker aldri sånt selv, føler meg innpakket og småekkel.

jeg skal sminke meg selv, men frisøren min har lang utdannelse i make up og skal ha det siste overblikket når jeg er ferdig. blir lett rouge, lett øyenskygge pluss mascara på meg tenker jeg, jeg vil se ut som meg selv og ikke som en modell på min dag :)

Jo du sier noe der.. :) ett par uker i forveien da kanskje ;) eller om jeg bare har en egen liten beauty kveld her hjemme og steller meg.. Ansiktsmasker og skrubb til kropp osv.

Følelsen av å være ren og stellt. Naturlig og myk i huden..aah, luksusfølelsen man kan skape hjemme på sitt eget bad ja :)

Er enig med deg i følelsen om å føle seg innpakka med fundation, derfor jeg ikke bruker det..

Har prøvd mye forskjellig opp gjennom åra, men alltid fallt tilbake til å bruke concealer til å dekke småting med, og ellers bare ett lyst/transperent pudder. Kjøpte ett fra prep+prime serien til MAC, er VELDIG fornøyd :)

Skal sjekke litt med kosmetikkbutikker, å spørr om å få prøve på litt forkjellig.. Så ser jeg om noe falle mer i smak, men har mine tvil..

Liker å føle meg ren og naturlig i ansiktet, uten for mye "kliss".. Vil også se ut som meg selv, kontra en modell :) ønsker bare naturlig, lett sminke som gir en vakker glød og dekker mine ujevnheter..

Skrevet (endret)

Jeg tror du kommer til å få god dekkevne om du påfører foundation med en svamp:

8F959D2E.jpg

Jeg har ikke prøvd selv, men vurderer å prøve en sånn en. :)

Edit: Så nå at du ikke vil bruke foundation. Hva med bb cream?

Endret av Avi
Skrevet

Personlig sverger jeg til primer og i.d.mineral foundation! Den ser aldeles ikke kakete og innpakket ut på meg. Tar litt transparent pudder(shiseido)på toppen, litt mørk rouge/solpudder åå undersiden av kinnbeina og type peach rouge på eplekinnene. Litt mascara og voila! Plettfritt og fresht resultat som holder :-)

Skrevet

jeg kommer nok kun til å bruke maskara og øyenskygge i to gullnyanser (veldig fine toner og nøytrale) i tillegg til vanlig hudkrem.

jeg har aldri brukt pudder, fondation eller rouge, så jeg kommer nok ikke til å bruke det denne dagen heller! jeg vil føle meg som meg selv :)

Skrevet

For dere som skal sminke dere selv eller få andre til å gjøre det for all del gjør hjemmeleksen om hvilken type sminke man skal ha når det er snakk om bilder etc. Solfaktor i fundation eller hudkrem vil feks gjøre deg likblek eller noe slikt.

Det er heller ikke gitt at frisøren er flink på sminke.

http://dittegetbryllup.bloggr.no/?p=1325

Dette er jo en blogg som tar det ganske så konkret for seg;

http://fucoc.blogg.no/1337529809_hvordan_f_brudesminke.html

Jeg har takk og lov en som skal ta seg av min sminke hele dagen. Hadde helt sikkert fikset det bra selv også, men akkurat den dagen vil jeg gjøre minst mulig av slike ting selv fordi jeg sikkert har nervene på utsiden av kroppen.

• Liker 1
Gjest roseduft
Skrevet

Jeg tror du kommer til å få god dekkevne om du påfører foundation med en svamp:

8F959D2E.jpg

Jeg har ikke prøvd selv, men vurderer å prøve en sånn en. :)

Edit: Så nå at du ikke vil bruke foundation. Hva med bb cream?

Ja jeg har faktisk prøvd en slik en for en stund tilbake, funker bra :) men ja, ønsker å styre unna fundation. Føler hele ansiktet blir tettet igjen, og urenhetene ikke minst eksploderer utav det blå!

Har ikke prøvd bb-cream nei.. Vært inne på tanken, å prøvde ut ett par forskjellige for noen mnd siden, men klarte ikke bestemme meg for å kjøpe noen av dem :ler:

Har en god fuktighetskrem, og tror det å gå for ett mineralpudder og concealer vil gjøre jobben..grunnlaget.. Så får touch-up være med transperant pudder og lipgloss:)

Gjest roseduft
Skrevet

Personlig sverger jeg til primer og i.d.mineral foundation! Den ser aldeles ikke kakete og innpakket ut på meg. Tar litt transparent pudder(shiseido)på toppen, litt mørk rouge/solpudder åå undersiden av kinnbeina og type peach rouge på eplekinnene. Litt mascara og voila! Plettfritt og fresht resultat som holder :-)

Ja jeg var på blivakker.no nettopp og var nære ved å bestille, men må innom en makeup butikk å finne riktig farge evnt og prøve på for å se om jeg liker det :)

Hvilken farge bruker du?

Måten du beskriver din sminking på høres perfekt ut i mine øre ;)

Gjest roseduft
Skrevet

For dere som skal sminke dere selv eller få andre til å gjøre det for all del gjør hjemmeleksen om hvilken type sminke man skal ha når det er snakk om bilder etc. Solfaktor i fundation eller hudkrem vil feks gjøre deg likblek eller noe slikt.

Det er heller ikke gitt at frisøren er flink på sminke.

http://dittegetbryllup.bloggr.no/?p=1325

Dette er jo en blogg som tar det ganske så konkret for seg;

http://fucoc.blogg.no/1337529809_hvordan_f_brudesminke.html

Jeg har takk og lov en som skal ta seg av min sminke hele dagen. Hadde helt sikkert fikset det bra selv også, men akkurat den dagen vil jeg gjøre minst mulig av slike ting selv fordi jeg sikkert har nervene på utsiden av kroppen.

Flotte linker du la ut!! :) fikk mange supre tips nå! Tusen takk :D

Må være herlig å ha en sminkør rundt seg hele dagen ja, kommer nokk selv til å ha nærvene på utsiden :ler:

Skrevet

Bb-cream i stedet for foundation er nok ikke en god ide på bryllupsdagen, masse bilder + solfaktor = stor sjanse for kritthvitt ansikt på bildene...

Anonym poster: 14eed3714eca4f0124b865ba2f44446f

Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du sminke deg selv på den store dagen når du ikke er så erfaren med sminke? Er det ikke bedre å få gjort det profesjonelt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker lite sminke til daglig og ordnet alt selv på bryllupsdagen. Det var faktisk delvis fordi jeg ville fått nervene mer utenpå om jeg skulle latt noen andre søle rundt i ansiktet mitt. Jeg er veldig ubekvem med mye sminke og måtte blitt prøvesminket mange ganger før jeg hadde kunnet stole på at en profesjonell klarte å begrense seg nok for min smak. Jeg har blitt sminket av profesjonelle før, uten å rå over resultatet selv, og hver gang har jeg følt at jeg går med en ekkel maske.

Jeg forberedte i god tid, med å finne en foundation huden min likte og som ikke var smekkfull av reflekterende partikler (det ble noen bomkjøp), finne en leppestift/lipliner jeg likte, få øyenbrynene nappet og farget av en profesjonell og stelle huden veldig, veldig godt i forveien. Øyensminke kan jeg, men jeg trente på foundation, primer og leppestift på forhånd. Det ble veldig bra! Jeg ser bare glatthudet og klarøyd ut på bildene og ble ikke plaget av maskefølelse. Hudpleieregimet og øvingen betalte seg.

Skrevet

Kan jeg spørre hva du gjorde for å stelle best mulig med huden i forveien, og hvor lenge i forveien du holdt på? Jeg prøver å passe på å smøre huden godt. Prøver også å peele med jevne mellomrom. Hva mer bør jeg gjøre?

Og hvordan fant du ut om det var reflekterende partikler i de foundationene du prøvde? Tok du rett og slett testbilder av deg selv, med blitz?

Anonym poster: afc1c9b08fd1ccce606f60024b9bc22a

Skrevet

"Light reflecting", "fysisk filter" og "sunblock" er terminologi som betyr "kritthvit i trynet på bilder" :P

Mica, titaniumdioksid og sinkoksid er ingredienser man bør skygge unna. Jeg husker ikke lenger hvilken foundation jeg landet på, men bomkjøpene mine gikk stort sett på at huden min ble knusktørr, ikke på at det var for mye "radiance". Det var ikke vanskelig å finne noen som ikke skrøt av hvor reflekterende de var, i hvert fall. Jeg tok ikke testbilder, men det er jo bare å gjøre det om man er usikker.

Jeg er vanligvis litt (egentlig veldig) laidback med ansiktspleien, men noen måneder før bryllupet begynte jeg å skrubbe et par ganger i uka, bruke dyprensmaske en gang i blant og fuktighetsmaske jevnlig. Normalt synes jeg masker er sååå kjedelig, så dette var voldsomme greier for meg... Men det regimet passet huden min. Jeg har fuktfattig men ganske klar hud med litt ujevn farge, så det viktigste for meg var å fukte ordentlig over tid slik at jeg kunne bruke foundation uten å bli tørr. Jeg passet også på å skrubbe leppene og hendene jevnlig og gi begge deler fukt, ville ha pene hender til ringbilder :P

Jeg begynte å bruke litt øyekrem også i den perioden, en som skulle virke oppstrammende. Jeg får lett poser under øynene. Det virket litt, og jeg var ganske posefri på den store dagen, men det var nok mest fordi jeg hadde sovet veldig godt...

Det er gull verdt med en dyktig hudpleier som kan gi råd, men det er lurt å begynne med sånt i god tid og ikke begynne å rote med nye produkter tett på bryllupet.

Oppsummert - jeg fant ut hva problemområdene var, etter lang selvbeskuing i speil, og iverksatte tiltak :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...