Gå til innhold

Hvor lenge skal man behandle for enhver pris


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en forholdsvis gammel hund i familien.

Den har fått en del sykdommer som er under behandling. Stadig noe nytt som krever dyrlege, medisiner,undersøkelser. Det er på smertegrensen hva disse eierne er istand til å betale.

De vil selvsagt ha den lengst mulig,og hjelper hunden til det ytterste.

Nå før helgen måtte de ta prøver av hunden, og de prøvene kostet 4000 kr.

Det bare fortsetter og fortsetter. De har inntekt som to minstepensjnister.

Dilemmaet deres er at dyrlegen sier at det som plager hunden, an behandles med medisiner, og hunden får det bra. Medisiner som er veldig dyre.

Tror de skulle ønsket at dyrlegen stilte spørsmål om hvor mye en hund skal behandles, fremfor at de føler seg presset for penger de egentlig ikke har.

Hva mener dere?

Eks, så har de siste halve pret brukt opp pengene de har spart opp til å få beiset huset til våren.

Anonym poster: d63972b019fc58ad028ebf178ee2caf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fjellhamster

Død hund lider ikke. For all del, flott at de ønsker å ofre penger for et familiemedlem (som en hund jo blir), men dette mener jeg går like mye utover hunden som det går utover familiens økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FiskenBlub

" Stadig noe nytt som krever dyrlege, medisiner,undersøkelser." Synes det er dyremishandling og tvinge en hund til å leve. Greit nok hvis hunden hadde hatt en sykdom, men når de behandler for en ting og den får noe nytt så vil ikke den stakkars hundekroppen leve. Er egoistisk å ikke se at hunden har det bedre i de evige jaktmarker... Var ikke det du spurte om, men har ingenting å si om hvordan andre bruker deres penger akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Enig med fjellhamster.

Jeg har hatt mange dyr opp gjennom årene, og setter alltid dyra først..dvs setter min egen kjærlighet og egoisme bakerst.

Jeg betaler gjerne mange tusen kroner for at mine dyr skal bli friske, men jeg lar ikke dyret gå gjennom mer enn nødvendig.

Hadde selv et dyr som fikk kreft. Dette dyret måtte gjennom operasjon, lang rehabiliteringsperiode og medisiner resten av livet. I tillegg var sjansen stor for at kreften kom tilbake.

Jeg valgte å bryte behandlingen og avlive dyret når jeg så at allmenntilstanden ikke var normal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...