Gå til innhold

Finnes det prevensjon for menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Emnetittelen sier vel det meste her, men har det kommet prevensjon for menn, hvis ikke finnes det noen produkter/urter på markedet som man kan kjøpe på lovlig vis som kan redusere sædkvaliteten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom, sædsrepende kremer (skal ikke brukrs alene).

Anonym poster: 7bdf3e395438ed404624f28044bbe56c

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kondomer er vel ganske kjent?? :klo:

Endret av Flair
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Det er et ganske nymotens og svært effektivt prevensjonsmiddel for menn på markedet nå... Det er ikke alle som har hørt om det, virker det som, men det er lett og få tak i, og man trenger faktisk ikke betale for det en gang... Det heter kondom.

Edit: Jeg brukte for lang tid på svare mitt :cry:

Endret av Yme
  • Liker 5
Skrevet

Er det noen med hodet på rette stedet som vil ta urter for å forringe sædkvaliteten?

• Liker 2
Skrevet

Er det noen med hodet på rette stedet som vil ta urter for å forringe sædkvaliteten?

Jeg skjønner ikke at folk bruker piller som prevensjon i det hele tatt. Det sier seg jo selv at det ikke er bra å dytte i seg noe som kødder med reproduksjonen vi har, når det er det mest sentrale i alle levende vesener... Kondom er tingen!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk bruker piller som prevensjon i det hele tatt. Det sier seg jo selv at det ikke er bra å dytte i seg noe som kødder med reproduksjonen vi har, når det er det mest sentrale i alle levende vesener... Kondom er tingen!

Enig :)

Og så er det i grunn greit med sånn tempemaskin, så kondom blir forbeholdt rundt eggløsning :)

Skrevet (endret)

Ser de svarene komme og det er min feil siden jeg ikke presiserte i innlegget at det her ikke er snakk om vanlig prevensjon ala kondomer, kremer og sterilisering, men mer de som ikke nødvendigvis er synbar for andre.

Endret av Solros
Skrevet

Enig :)

Og så er det i grunn greit med sånn tempemaskin, så kondom blir forbeholdt rundt eggløsning :)

Er de maskinene helt "sikre"? Biologi er jo ofte uforutsigbare greier, og det forundrer meg jo ikke om kroppen plutselig bestemmer seg for å lage et barn, selv om man ikke er midt i den rette delen av syklusen.

• Liker 2
Skrevet

Er kondomer, kremer og sterilisering så synelig for andre da?

Skrevet

Ja, vil vel si det, du kan vel neppe bruke kondom eller krem uten at en partner ser eller kjenner det :). Sterilisering kan jo skjules såfremt det ikke oppstår problemer rundt det, men sjansen kan jo være der.

Skrevet

Er de maskinene helt "sikre"? Biologi er jo ofte uforutsigbare greier, og det forundrer meg jo ikke om kroppen plutselig bestemmer seg for å lage et barn, selv om man ikke er midt i den rette delen av syklusen.

Brukt riktig skal den være rimelig sikker, høyt opp på listen, mye høyere enn kondom, som har en sikkerhet på noen og åtti eller noe sånt. Men ja, biologi er uforutisgbar. Den fungerer best for kvinner med regelmessig syklus (check), men den kan selvfølgelig ikke forutsi om det plutselig dukker opp et ekstra egg en syklus, som jo går an.

Kjenner forøvrig en som brukte både kondom og p-pille, og fortsatt var gravid etter abort. Vil barnet virkelig komme, så kommer det, enten man vil eller ei ;)

Skrevet

Ja, vil vel si det, du kan vel neppe bruke kondom eller krem uten at en partner ser eller kjenner det :). Sterilisering kan jo skjules såfremt det ikke oppstår problemer rundt det, men sjansen kan jo være der.

Ok, sånn synlig. Gjør det noe at partneren ser det da? :vetikke:

Skrevet

Ciktig å huske at kondomer er bra mot sykdom men av det dårligste når det kommer til prevansjon. Statistisk sett ikke mye bedre enn å hoppe av i svingen overraskende nok.... noe å tenke på.

Også er det de av oss som plages med at det dreper sexlysten i stor grad.

• Liker 1
Skrevet

Ser de svarene komme og det er min feil siden jeg ikke presiserte i innlegget at det her ikke er snakk om vanlig prevensjon ala kondomer, kremer og sterilisering, men mer de som ikke nødvendigvis er synbar for andre.

Nei, dessverre!

Mens kvinner har hatt tilgang på p-piller i mer enn 50 år har menn fortsatt ikke dette tilbudet. Dette kombinert med at vi ikke har angremuligheter i etterkant, som angrepille og abort, gir betydelig dårligere mulighet for beskyttelse. Tragisk!

Skrevet

Ok, sånn synlig. Gjør det noe at partneren ser det da? :vetikke:

Er ikke så interessert i gå inn på den diskusjonen ^^

• Liker 1
Skrevet

Ciktig å huske at kondomer er bra mot sykdom men av det dårligste når det kommer til prevansjon. Statistisk sett ikke mye bedre enn å hoppe av i svingen overraskende nok.... noe å tenke på.

Hvordan kan det være et av de dårligste prevensjonsmidlene? Det hender at de sprekker, men det skjer ikke veldig ofte. Jeg har opplevd det 1 gang, men det var med en kondom som var 2 år gammal.

Jeg brukte kondomer som knestrømper en gang, så jeg kan ikke helt se at de skal kunne sprekke så ofte at det gjør dem til et av de dårligste prevensjonsmidlene.

Brukt riktig skal den være rimelig sikker, høyt opp på listen, mye høyere enn kondom, som har en sikkerhet på noen og åtti eller noe sånt. Men ja, biologi er uforutisgbar. Den fungerer best for kvinner med regelmessig syklus (check), men den kan selvfølgelig ikke forutsi om det plutselig dukker opp et ekstra egg en syklus, som jo går an.

Kjenner forøvrig en som brukte både kondom og p-pille, og fortsatt var gravid etter abort. Vil barnet virkelig komme, så kommer det, enten man vil eller ei ;)

Sjangsene for å bli gravid uten prevensjon, er jo helt minimale i seg selv, men enda blir det jo født nye mennesker hele dagen, hver dag. Folk har så mye sex at til og med 1% blir jævli mye :ler:

• Liker 2
Skrevet

Finnes det virkelig kondomer? Da lærte jeg noe nytt i dag også. Skulle ikke forundre meg om de snart finner opp spiral også.

Skrevet

TS: Jeg har søkt litt rundt på nettet nå, og det ser ikke ut som det finnes noe, men det skal vist komme etter hvert. Virker som det er for mange komplikasjoner ved å kødde med mannens sykluser og produksjoner.

Finnes det virkelig kondomer? Da lærte jeg noe nytt i dag også. Skulle ikke forundre meg om de snart finner opp spiral også.

Jeg ønsker meg spiral for menn. Tror det blir praktisk å få den inn og ut :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...