Gå til innhold

den nye moten: bombejakken...


rosahelikopter

Anbefalte innlegg

Etter å sett litt på at bombejakker er på moten, begynner jeg å lurte litt på hvorfor? Bombejakker er noe nynazister og skinheads bruker. Leste også i et blad at det gjerne skulle se ut som at jentene hadde lånt kjærestens jakke da den skal være litt stor. Hvordan vil denne moten bli mottatt i dagens multikulturelle samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tar meg veldig nær over at du tilegner M1-jakken til nynazister. tilhører hvite t-skjorter dem også?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at gjenstander forandrer mening etter bruk. det er ikke gjenstanden i seg selv som betyr noe, det er hva enkelte gjør det til. Blir det nå en moteting, så får den en litt mer overfladisk betydning '(og det kan jo være positiv, i det at den negative meningen fjernes) sånn har vi sett over tid. Palestinaskjerfet, Che Guevaras ansikt er noen eksempler på hvordan moteindustrien legger til en mer overfladisk betydning av tingene vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare noe jeg leste i et blad og på nettet. Jeg forbiner liksom bomejakken med skinheads folk, det er liksom det jeg alltid har hørt i nyheter og sett på filmer...Så ville bare hørs andres meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en bombejakke ut?

Anonym poster: 3171d31256b751f2c253ed703b797d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det heter ikke "bombejakke", det er faktisk en helt annen jakke. MA-1 ble brukt/brukes av jagerpiloter, transportflygere og helikopterpiloter fordi den er kort i livet og temmelig varm.

dermed ble den fort veldig populær blant sjåfører av militære kjøretøy også, fordi den er velegnet til å sitte i. senere fant den veien til entusiaster i veterankjøretøy-miljøer, spesielt de som samler på militære kjøretøy.

det er helt sant at hooligans-miljøer fant ut at de likte den på grunn av dens utstråling av autoritet - noe jeg personlig ikke ser helt - samt at den er kort nok til å løpe avgårde i, er som sagt varm når man skal samles i gatene. den er flott i regnvær også. og så er den ikke spesielt dyr.

Youth-MA-1-Jacket-with-Patc.gif

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombejakkene var poppis på 80 tallet og jeg var selv en stolt eier av en i grønt med orange innside. Grøss ....

samme som denne ,bare i grønt.

http://www.matterto.com/2013/01/you-need-to-be-certain-something-if-you-are-planning-to-order-a-bomber-jacket-online/

Jeg tilhørte hverken nynazist eller skinheads miljøet. Normal ungdom mao!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i hvitt med knallblå strikk! :ler:

Anonym poster: e1d13471ca3988335402b6af41563246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den er jo ugly! Jeg kunne aldri tenke meg å bruke en sånn.

Anonym poster: d6fa48b16cdce5de83a2f36581a05371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Prøvde en fra acne som var dødskul, men dessverre er disse jakkene for korte for meg :grine: Virker som om denne moten kommer og går, men på den rette kroppen kan det absolutt se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en fra acne som var dødskul, men dessverre er disse jakkene for korte for meg :grine: Virker som om denne moten kommer og går, men på den rette kroppen kan det absolutt se bra ut.

du får originalen fra Alpha i noe forskjellige lengder ;) *hinte*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en bomberjacket med lammeullskrage. I utgangspunktet var det vel et slags eksperiment, siden jeg var veldig usikker på hvordan jeg ville kle det, men når jeg kombinerer den med mørk sixpence og nøytrale jordfarger, blir det dritkult - litt barskt også. Blir egentlig bare mer og mer forelsket i jakken. Hahaha!

Ganske mye kan se bra ut om det kombineres riktig, imo.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på bildet ,og jeg har ett ord: HARRY!

Anonym poster: 09ce9e7bb843de329dbb7b3abd04a9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på bildet ,og jeg har ett ord: HARRY!

Anonym poster: 09ce9e7bb843de329dbb7b3abd04a9e7

Hvorfor akkurat harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske stor forskjell på en herrebomberjakke i skinn og en feminin bomberjakke i f.eks. silke eller sateng. Det som irriterer meg mest med de søte, jentete bomberjakkene er at de alltid er for korte for meg, og dermed ekstremt lite flatterende...

Ps: Når jeg sier silkebomberjakke så mener jeg ikke de grisestygge man får opp om man bildegoogler "silk bomber jacket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bomber jackets har vært i motebildet med jevne mellomrom helt siden 2dre verdenskrig, de var ikke noe som oppstod på 80-tallet.

I brunt skinn og med autentisk snitt er de knallfine !

Enkel lenke her

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stygt. Det var stygt på 80-90-tallet når de florerte, iallfall de feminine til jenter, og det er like stygt nå. Ufattelig stygt, faktisk. Så en jente med en skimrende sak, altså en såkalt "søt" og jentete en, fugly som faen.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...