Gå til innhold

Hva kan man motta fra NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er dette en person som legger ut om alt i hytt og pine, og som er hypokonder som hadde skrytt langt og lenge om personen faktisk var syk.

Jeg kjenner situasjonen, det gjør ikke dere. Jeg kjenner personen, det gjør ikke dere.

Det jeg ikke kjenner er NAV og hva slags tanker de har om å gi penger til personer.

Anonym poster: c7caa0a6b916c6337f0716476c78c8c2

Siden du bryr deg så mye jeg regner med at du er selv i jobb og betaler skatt som alle andre folk her i landet?? Ellers så ser jeg ikke vits i å blande seg i andre folk sin livssituasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et helt legitimt spørsmål, for jeg ha også ofte lurt på hvordan enkelte klarer seg i hverdagen.

De aller fleste reagerer når de ser noen få uten tilsynelatende å yte. Selv unger reagerer på dette.

Tenk deg at du har to unger. Den ene har plikter hjemme og får 50 kroner uka, den andre gjør ingenting og får også 50 kroner uka....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner går hjemme. Ingen tiltak.

Alle som mottar Sosialhjelp/Arbeidsavklaringspenger må ha et vedtak og en tiltaksplan.

Ingen jobbsøking. Ingen psykiske problemer som hindrer personen i å arbeide. Personen har ingen barn, men utgift til husleie.

Personen kan motta AAP på grunnlag av psykiske eller somatiske plager/sykdom/lidelse. Personen kan være til utredning / behandling.

Personen har en samboer som mottar "arbeidsledighetspenger" (jobber ikke, men har jobbet, fikk sparken).

På generelt grunnlag: En bruker kan ikke motta AAP på grunn av oppsigelse. Ved oppsigelse er det vanlig å motta dagpenger.

Personen mottar ytelse fra NAV.

Hvilken ytelse kan man motta fra NAV når man er i en slik situasjon? Jeg forstår det ikke.

Dagpenger, overgangsstønad (hvilket jeg ikke tror er tilfellet her), ventelønn, bostøtte, arbeidsavklaringspenger og ung ufør / uføretrygd er blant de vanligste trygdeytelsene utenom barnetrygd.

Har disse personene lest din legejournal eller lest dine konotutskrifter?

Eventuelt:

Har du lest deres?

Her ser jeg det mer sannsynlig at det er ting du ikke vet om disse to,

enn at NAV gir dem urettmessige trygdeytelser.

Anonym poster: c7caa0a6b916c6337f0716476c78c8c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...