Gå til innhold

nær besvimelse :/

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er ofte veldig nær å besvime bla. på skolen... er det noe spesielt man må gjøre om man holder på å besvime? (jeg bruker bare å stå helt stille)

jeg er ofte veldig redd for hva som kommer til å skje om jeg besvimer :/

Anonym poster: 447dc2823d4ae6ddf1da725e007d8335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du nok? Blir du lett nervøs?

Når du merker at du begynner å besvime kan du legge deg ned eller sette deg ned med hodet mellom beina. :)

Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall som mange unge jenter kan få. Når du kjenner at det svimler og du føler at du vil besvime legg deg ned helt flatt, men du bør få en lege til og sjekke at alt er iorden siden dette tydeligvis skjer ofte med deg.

Anonym poster: c3a208136a1aa97b72c6c2f1c0d44df8

Skrevet (endret)

Spiser du nok? Blir du lett nervøs?

Når du merker at du begynner å besvime kan du legge deg ned eller sette deg ned med hodet mellom beina. :)

nei.. jeg spiser svært lite :/ (ett måltid om dagen)

har veldig dårlig matlyst + jeg har ikke sultfølelse lenger...

over: okei, takk :)

Endret av dontjudgeme
Skrevet (endret)

Dehydrert er det første som slår meg inn, kan også være lavt blodsukker. Prøv å endre kostholdet ditt om det ikke hjelper besøk legen.

Endret av Charmander
Skrevet

over: okei, takk ;)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Du burde oppsøke lege og finne ut om det kan være noe som du kan gjøre noe med.

Frem til legetimen så skriver du ned alt som skjer med kroppen din, om du sliter med angst, hvordan du spiser, når på dagen det pleier å skje, hvordan menstruasjonen din er, om du har andre fysiske plager osv. Da blir det lettere for legen og få et helhetsbilde.

Jeg opplever ofte at "gulvet gynger" pga fibromyalgien min. Det som hjelper for meg er å lene seg mot noe/holde tak i noe, puste sakte inn gjennom nesen og ut av munnen. Blir det ekstra ille så setter jeg meg ned og bøyer hodet ned mot beina.

Kjempeviktig å spise regelmessig og ikke minst spise riktig mat

Skrevet

Du burde oppsøke lege og finne ut om det kan være noe som du kan gjøre noe med.

Frem til legetimen så skriver du ned alt som skjer med kroppen din, om du sliter med angst, hvordan du spiser, når på dagen det pleier å skje, hvordan menstruasjonen din er, om du har andre fysiske plager osv. Da blir det lettere for legen og få et helhetsbilde.

Jeg opplever ofte at "gulvet gynger" pga fibromyalgien min. Det som hjelper for meg er å lene seg mot noe/holde tak i noe, puste sakte inn gjennom nesen og ut av munnen. Blir det ekstra ille så setter jeg meg ned og bøyer hodet ned mot beina.

Kjempeviktig å spise regelmessig og ikke minst spise riktig mat

okei, takk :)

Skrevet

Kjære deg, du spiser jo altfor lite ikke rart du er dårlig. Du bør søke legehjelp snarest for å få hjelp til og spise og kartlegge hvorfor du ikke har sultfølelse. Jeg er sikker på får du den rette hjelpen vil du føle deg bedre på sikt. Når blodsukker og blodtrykk synker så vil man bli slapp og svimmel. Kroppen din trenger næring.

Skrevet

Kjære deg, du spiser jo altfor lite ikke rart du er dårlig. Du bør søke legehjelp snarest for å få hjelp til og spise og kartlegge hvorfor du ikke har sultfølelse. Jeg er sikker på får du den rette hjelpen vil du føle deg bedre på sikt. Når blodsukker og blodtrykk synker så vil man bli slapp og svimmel. Kroppen din trenger næring.

Okei, takk :)

skal se hva jeg gjør..

Skrevet

Jeg hadde mange blodtrykksfall i tenårene og i begynnelsen av 20 årene, og fant ut at det faktisk skjedde lettere hvis jeg ikke hadde hverken spist etter drukket noe den dagen før jeg fikk blodtrykksfallet. Legen kunne ikke gjøre noe for meg bortsett fra at han sa at jeg burde spise frokost og drikke nok vann, men var jeg deg så hadde jeg dratt til legen, det kan jo være noe annet som feiler deg. Etterhvert gikk det over til at jeg får lavt blodsukker isteden.

Anonym poster: 1b38a122f6d9d1d354663012c4cbd3fc

Skrevet

Jeg hadde mange blodtrykksfall i tenårene og i begynnelsen av 20 årene, og fant ut at det faktisk skjedde lettere hvis jeg ikke hadde hverken spist etter drukket noe den dagen før jeg fikk blodtrykksfallet. Legen kunne ikke gjøre noe for meg bortsett fra at han sa at jeg burde spise frokost og drikke nok vann, men var jeg deg så hadde jeg dratt til legen, det kan jo være noe annet som feiler deg. Etterhvert gikk det over til at jeg får lavt blodsukker isteden.

Anonym poster: 1b38a122f6d9d1d354663012c4cbd3fc

okei, takk :)

Skrevet

Hvorfor har du bilde av Hilde Christina som avatar?

Anonym poster: 7d16df658eea406d036ed1c90a5c2174

Skrevet

Nesten helt sikkert fordi du spiser for lite. Men snakk med lege for sikkerhets skyld.

Hva er grunnen til at du spiser så lite? Er det bare på grunn av at du ikke er sulten? Eller ligger det kanskje noe annet bak?

Eneste løsning er å endre kostholdet ditt. Råder deg til å snakke med lege om dette og be om hjelp til et sunt kosthold. Jeg slet selv med å få i meg nok mat før, men jeg bare fant fram noen sunne matvarer jeg likte som ville gi meg så mange kalorier man trenger om dagen. (ca. 2000) og delte dem opp i et måltid for hver tredje time. :)

På Næringsinnhold.no kan du putte inn hva du spiser på en dag og se hvor mange proteiner, karbohydrater og fett det gir deg + kalorier. Veldig kjekt.

Håper du finner en måte du kan spise mer på siden det er veldig mange negative følger av å mangle næring. Slapphet, humørsvingninger, hårtap, dårlige tenner og hud, hodepine, svimmelhet (slik som du har nå) og mye annet negativt. Hvis man går lenge uten nok næring kan man også få blant annet benskjørhet og økt risiko for hjerteproblemer.

Håper at du blir kvitt svimmelheten. Og masse lykke til ihvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...