Gjest Anonym Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 For et års tid siden var kjæresten min på reise, jeg var med venninner og var ute en kveld. Møtte en fyr som var veldig sjarmerende og vi snakket sammen så og si hele kvelden! Vi kysset og jeg ble med han hjem hvor vi hadde sex. Det er ingen andre enn en venninne som vet om dette! Jeg var veldig full noe som ikke er noen unskjyldning! Men tenkte ikke der og da at dette var galt! Og trodde heller aldri at jeg skulle gjøre noe slikt noengang! Jeg våknet dagen etter med full panikk, gren i flere dager for det jeg hadde gjort mot en person som jeg elsker så inderlig mye! Jeg tenker skjelden på det jeg har gjort den dag i dag men tanken kommer opp av og til! Samboeren min har ikke en eneste anelse og vet at han ALDRI kommer til og finne ut av det! Men, bør jeg fortelle han det? Eller skal jeg gå videre å ha det fantastiske vi har sammen? Hjelp!
Gud Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Hva godt kommer ut av at du forteller det? Hva vondt kommer ut av at du forteller det? Summer opp, og se at du bør holde det for deg selv. 2
Wonders Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Ja. Ærlighet varer lengst. Gjordt er gjordt. Nå er det opp til din kjære hva han synes om det. 7
Larandrea Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Ja. Ærlighet varer lengst. Gjordt er gjordt. Nå er det opp til din kjære hva han synes om det. Signerer denne.
Gjest badeand1 Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Jeg fatter ikke at du har samvittighet til å holde kjeft. 2
Gjest Awzm me Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Du burde ikke si det. Det kommer antakeligvis til å ødelegge hele forholdet deres. Du burde heller sagt det dagen etter det skjedde, men om han vet at du har gått så lenge uten å ha så veldig mye samvittighet over det, så ødelegger det nok langt mye mer 4
Gjest Anonym Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vet at om jeg forteller det er det over! Jeg vet at mannen jeg vil være sammen med kommer til å gå fra meg! TS
Savaa Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Enig, så lang tid etter kommer det bare til å være vondt og til ingen nytte. Leste faktisk dette rådet fra en sexolog eller hva enn de er, i hvertfall de menneskene som spesialiserer seg på forhold osv. Han mente at utroskap skal fortelles om, MEN; at gamle utroskap burde ikke fortelles om. Grunnen var at om det fortelles om utroskap med en gang kan dette være med på å forklare hvorfor den utro parten har oppført seg rart i det siste osv, og i tillegg kan man se på om det er noen faktorer som har spilt inn på hvorfor partneren har vært utro (lite oppmerksomhet, kjæresten har vært borte osv). Mens å fortelle om et gammelt utroskap ikke medfører disse fordelene, det er vanskelig å huske hvordan forholdet var på akkurat den tiden, og dere har det forhåpentligvis normalt og fint uten at den utro parten tenker på utroskapen osv. 1
Larandrea Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Jeg vet at om jeg forteller det er det over! Jeg vet at mannen jeg vil være sammen med kommer til å gå fra meg! TS Det er bedre å ikke ha noe forhold enn å ha et forhold som er basert på løgn. 6
Fluffe Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Fortell det! Syntes ikke du skal holde en slik ting hemmelig 1
Gjest Anonym Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Det er bedre å ikke ha noe forhold enn å ha et forhold som er basert på løgn. går ikke ann å se at eg forhold er BASERT på løgn pga én feil, dette har skjedd én gang, heg har ikke vert utro over en periode! Klart det er feil! Men forholdet er ikke basert på løgn av den grunn!
Gud Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Det er bedre å ikke ha noe forhold enn å ha et forhold som er basert på løgn. Kanskje for deg, men ikke for alle. Hvis en jeg elsket hadde vært utro (og dette ikke var en trussel mot forholdet vårt), ville jeg heller vært lykkelig uvitende enn ulykkelig vitende. TS: Hvis dere har det bra sammen - ikke ødelegg det. Endret 23. februar 2013 av Gud 3
Larandrea Skrevet 23. februar 2013 #13 Skrevet 23. februar 2013 går ikke ann å se at eg forhold er BASERT på løgn pga én feil, dette har skjedd én gang, heg har ikke vert utro over en periode! Klart det er feil! Men forholdet er ikke basert på løgn av den grunn! Hun har jo latt være å fortelle det i et år, og det er ikke antall ganger man har vært utro som burde være avgjørende for om man skal være ærlig mot kjæresten eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #14 Skrevet 23. februar 2013 Du burde ikke si det. Det kommer antakeligvis til å ødelegge hele forholdet deres. Hele forholdet er jo verdt ingenting sånn som det er nå. Jeg kunne aldri fortsette et forhold som om ingenting var skjedd. Si det nå, så kan dere velge hva som skal skje fremover. Det kan forresten hende at typen får høre noe av andre en gang i fremtiden, TS bør absolutt være den som forteller... Anonym poster: c686d96ea8401750969d48e2ef1314e1 2
waco Skrevet 23. februar 2013 #15 Skrevet 23. februar 2013 For et års tid siden var kjæresten min på reise, jeg var med venninner og var ute en kveld. Møtte en fyr som var veldig sjarmerende og vi snakket sammen så og si hele kvelden! Vi kysset og jeg ble med han hjem hvor vi hadde sex. Det er ingen andre enn en venninne som vet om dette! Jeg var veldig full noe som ikke er noen unskjyldning! Men tenkte ikke der og da at dette var galt! Og trodde heller aldri at jeg skulle gjøre noe slikt noengang! Jeg våknet dagen etter med full panikk, gren i flere dager for det jeg hadde gjort mot en person som jeg elsker så inderlig mye! Jeg tenker skjelden på det jeg har gjort den dag i dag men tanken kommer opp av og til! Samboeren min har ikke en eneste anelse og vet at han ALDRI kommer til og finne ut av det! Men, bør jeg fortelle han det? Eller skal jeg gå videre å ha det fantastiske vi har sammen? Hjelp! eeeh, burde du ikke fortelle hvorfor du var utro til deg selv? Er det fordi at samboeren din "aldri" kommer til å oppdage dette her? Hva om han fyren du pulte på og samboeren din møtes en gang/jobber/treffes eller noe sånt? Hva er motivet for utroskapen da, - at typen din var bortreist eller at du hadde fri? Hvorfor drakk du alkohol når du gjør handlinger du sier du ellers ikke ville ha gjort, - skyldes det ønsket om å tørre å gjøre handlinger du innerst inne ønsker? Når man er full, - gjør man de handlingene man vil, - eller de handlingene man ikke vil? Hvorfor ønsker du å skjule sannheten, nekte å fortelle deg selv begrunnelsen eller ikke fortelle din kjæreste, - er det fordi du er et godt menneske, - eller et dårlig menneske?
Larandrea Skrevet 23. februar 2013 #16 Skrevet 23. februar 2013 Kanskje for deg, men ikke for alle. Hvis en jeg elsket hadde vært utro (og dette ikke var en trussel mot forholdet vårt), ville jeg heller vært lykkelig uvitende enn ulykkelig vitende. TS: Hvis dere har det bra sammen - ikke ødelegg det. Hvis TS og kjæresten på et eller annet tidspunkt har diskutert dette temaet tidligere og det da har kommet frem at han ville foretrukket å ikke vite, er det noe annet. Men så lenge dette ikke er blitt tatt opp tidligere, synes jeg det eneste rette er å fortelle det. 1
Gud Skrevet 23. februar 2013 #17 Skrevet 23. februar 2013 Hvis TS og kjæresten på et eller annet tidspunkt har diskutert dette temaet tidligere og det da har kommet frem at han ville foretrukket å ikke vite, er det noe annet. Men så lenge dette ikke er blitt tatt opp tidligere, synes jeg det eneste rette er å fortelle det. Da er vi uenige 2
Brabla Skrevet 23. februar 2013 #18 Skrevet 23. februar 2013 Hvis det ikke er noen mulighet for at han får vite det av noen andre, så ville jeg ikke fortalt det. Ikke så lenge etterpå. 1
Gjest Anonym Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 Kanskje for deg, men ikke for alle. Hvis en jeg elsket hadde vært utro (og dette ikke var en trussel mot forholdet vårt), ville jeg heller vært lykkelig uvitende enn ulykkelig vitende. TS: Hvis dere har det bra sammen - ikke ødelegg det. takk for svar! De som er uenige syns sikkert jeg er en forferdelig kjæreste, men dette gidde meg mer enn mange andre svar her! TS
waco Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Da er vi uenige Så du skulle ønske at du ikke visste!? Bedrageri er å foretrekke? Manipulasjon? Om du hadde hatt mistanke til utroskap da, skulle du ønske at kjæresten din fortsatte å nekte eller at hun innrømmet utroskapen? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå