Gå til innhold

Riktig straff for "butikktyveri"

Fremhevede innlegg

Gjest Silvermist
Skrevet

Det riktige hadde vært at butikken hadde anmeldt tyveriet. Da ville politiet blitt koplet inn, og saken ville blitt etterforsket, bl.a. med sjekking av overvåkningsvideoene og evt undersøkelse av sekkene og tyvegodset for fingeravtrykk og DNA-spor som kunne sjekkes opp mot jentene som var i butikken.

Dersom søsteren din viste seg å være skyldig, burde hun bli nødt til å gå gjennom straffesak med påfølgende straff (hun vil uansett neppe få så mange ukene fengsel for slikt her til lands).

Avhugging av hendene slik det ble forslått, blir vel kun aktuelt dersom sharialovgivning blir gjort gjeldende her til lands, hvilket ikke er sannsynlig i overskuelig fremtid.

Ja, jeg synes jeg ser politiet sjekke DNA-spor i forbindelse med et buksetyveri, når omtrent alt av tyverier, innbrudd osv. blir henlagt grunnet ressursmangel. :hoho:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes jeg ser politiet sjekke DNA-spor i forbindelse med et buksetyveri, når omtrent alt av tyverier, innbrudd osv. blir henlagt grunnet ressursmangel. :hoho:

Dersom det er nødvendig med DNA-analyser for å få jenta frikjent, burde politiet absolutt foreta slike. Dersom hun mener seg uskyldig dømt fordi slike prøver ikke var tatt, får hun heller engasjere en privatetterforsker for å få slike prøve. Det er for galt om hun blir satt i fengsel fordi politiet ikke har gjort jobben sin og etterforsket tilstrekkelig grundig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...