Gå til innhold

IA bedrift - flere egenmeldingsdager?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i en IA bedrift og har sett i reglementet at tillatte egenmeldingsdager er dobbelt av hva som vanlig i andre bedrifter. Gjelder dette meg som ikke har spesielle behov etc også, eller kun de som har spesiell sykdom/handikap?

Håper dere forstår hva jeg mener, og kan utdype litt dette med å være IA bedrift, og ikke minst bruken av egenmeldinger der.

Takk!

Anonym poster: f748bf3762d7f756541de45725a274b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss så er det 8dager x 3 med egebnmelding. 24 dager - så er ikke flere egentlig - men før ia bedrift så hadde vi 3 dager, men brukte man1 så forsvant alle 3! Nå kan man bruke 1 dag, og ha fortsatt igjen 7!:)

Hos oss er det som før, et skjema man fyller ut og leverer til nærmeste arbeidsleder... :)

Skrevet

Hos oss så er det 8dager x 3 med egebnmelding. 24 dager - så er ikke flere egentlig - men før ia bedrift så hadde vi 3 dager, men brukte man1 så forsvant alle 3! Nå kan man bruke 1 dag, og ha fortsatt igjen 7!:)

Hos oss er det som før, et skjema man fyller ut og leverer til nærmeste arbeidsleder... :)

Skrevet (endret)

Ja, alle ansatte har krav på 24 dager egenmelding, der man kan ta opptil 8 dager sammenhengende. Husk at alle dager i en sykeperiode teller med, altså kan man f.eks. være borte fom mandag tom mandag uten sykemelding.

Ellers er det bl.a. strengere krav til tilrettelegging fra arbeidsgivers side i en IA-bedrift, samt tettere oppfølging av lsngtidssykemeldte. Les mer om IA her: http://www.nav.no/Ar...dsliv/Hva er IA

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Skrevet

Takk alle sammen, ja det jeg lurte mest på var om antall dager gjaldt alle som jobber der, eller kun de med spesielle behov etc. Det er egentlig veldig fint i forhold til når man er ordentlig syk, 3 * 4 (vanlig) er ikke nok ved f eks influensa og slikt, og det er godt å slippe å gå til legen for slike "enkle" ting som ikke trenger nærmere undersøkelse og medisin. Takk takk!

Anonym poster: f748bf3762d7f756541de45725a274b8

Skrevet

Ja... Det synes jeg også... Forkjølelse sitter i lengre enn 3 dager som regel.. Men før ia, så krøyp jeg på jobb etter 3 dager- sku ikke til lege:p

Men veldig bra med ia, også bedre oppfølging av sykemeldte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...