AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Jobber i en IA bedrift og har sett i reglementet at tillatte egenmeldingsdager er dobbelt av hva som vanlig i andre bedrifter. Gjelder dette meg som ikke har spesielle behov etc også, eller kun de som har spesiell sykdom/handikap? Håper dere forstår hva jeg mener, og kan utdype litt dette med å være IA bedrift, og ikke minst bruken av egenmeldinger der. Takk! Anonym poster: f748bf3762d7f756541de45725a274b8
Gjest Naria Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Skriver fra mobil så får ikke linket skikkelig, men du kan lese om egenmeldinger på nav.no http://www.nav.no/1073749949.cms
Tina87 Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Hos oss så er det 8dager x 3 med egebnmelding. 24 dager - så er ikke flere egentlig - men før ia bedrift så hadde vi 3 dager, men brukte man1 så forsvant alle 3! Nå kan man bruke 1 dag, og ha fortsatt igjen 7! Hos oss er det som før, et skjema man fyller ut og leverer til nærmeste arbeidsleder...
Tina87 Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Hos oss så er det 8dager x 3 med egebnmelding. 24 dager - så er ikke flere egentlig - men før ia bedrift så hadde vi 3 dager, men brukte man1 så forsvant alle 3! Nå kan man bruke 1 dag, og ha fortsatt igjen 7! Hos oss er det som før, et skjema man fyller ut og leverer til nærmeste arbeidsleder...
Rosalie Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Ja, alle ansatte har krav på 24 dager egenmelding, der man kan ta opptil 8 dager sammenhengende. Husk at alle dager i en sykeperiode teller med, altså kan man f.eks. være borte fom mandag tom mandag uten sykemelding. Ellers er det bl.a. strengere krav til tilrettelegging fra arbeidsgivers side i en IA-bedrift, samt tettere oppfølging av lsngtidssykemeldte. Les mer om IA her: http://www.nav.no/Ar...dsliv/Hva er IA Endret 23. februar 2013 av Rosalie 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Takk alle sammen, ja det jeg lurte mest på var om antall dager gjaldt alle som jobber der, eller kun de med spesielle behov etc. Det er egentlig veldig fint i forhold til når man er ordentlig syk, 3 * 4 (vanlig) er ikke nok ved f eks influensa og slikt, og det er godt å slippe å gå til legen for slike "enkle" ting som ikke trenger nærmere undersøkelse og medisin. Takk takk! Anonym poster: f748bf3762d7f756541de45725a274b8
Tina87 Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 Ja... Det synes jeg også... Forkjølelse sitter i lengre enn 3 dager som regel.. Men før ia, så krøyp jeg på jobb etter 3 dager- sku ikke til lege:p Men veldig bra med ia, også bedre oppfølging av sykemeldte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå