Gå til innhold

Vondt punkt på bryst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaget for 2 dager siden et ømt/vondt/ubehagelig punkt på brystet (rett over brystvorte) når eg tar der. Hva kan det være? Jeg har ikke trent eller noe på en uke.. Tenkte å se det an til mandag. Men kan jo bare være en muskel jeg har strukket eller noe!?

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS HER. ville bare legge til at det er ikke vondt ellers, verken ser eller kjennes ut som noe kul eller lignende.. Akkuratt som om det er noe i "muskelen"(?!?)

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal slappe av.Fra hva du beskriver,er det ikke noen muskel du har ømhet i.

Slikt skjer fra tid til annen,uten at det er farlig. Men følg med på det og om det ikke gir seg,får du en lege til å sjekke deg.

Slik er brystet bygget opp ut :

http://o.oolco.com/artikkel/breast-magnetic-resonance-imaging-mr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal slappe av.Fra hva du beskriver,er det ikke noen muskel du har ømhet i.

Slikt skjer fra tid til annen,uten at det er farlig. Men følg med på det og om det ikke gir seg,får du en lege til å sjekke deg.

Slik er brystet bygget opp ut :

http://o.oolco.com/a...ance-imaging-mr

Takk for svar :) Hva kan det være da? Blir skikkelig hypokonder av dette.. :( Våkner hver morgen og kjenner etter om det enda er der.. krysser fingrene for at det er borte imorgen, 3 dagen da.. hjelper kanskje å ikke ta der heller :P

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten betennelse i en kjertel eller i brystvev kanskje? Søk det opp på google å se om noen symptomer stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten betennelse i en kjertel eller i brystvev kanskje? Søk det opp på google å se om noen symptomer stemmer ;)

Kommer bare opp at det er vanlig når man er gravid/har fått barn :P hehe.. er ikke gravid og har ikke barn.. er 21 år gammel

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan få betennelse uten å være gravid også.

Byller,cyster osv forekommer.Det er ubehagelig men mange kvinner får slike uten at det er noen spesiell grunn som ligger bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan få betennelse uten å være gravid også.

Byller,cyster osv forekommer.Det er ubehagelig men mange kvinner får slike uten at det er noen spesiell grunn som ligger bak

Takk for svar :) utrolig rart! Jeg får gå på helsestasjon for ungdom på mandag hvis det ikke er over til da, og snakke med en lege. men er nok noe betennelse ja. Er det noe som må behandles med medisiner? Har prøvd å massere litt når jeg står i dysjen..

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du nøyaktig vil få som behandling ,vet jeg ikke.Men først må du til en lege :)

Takk for svar :) men er det noe alvorlig? "Du måå til legen for å sjekke dette"- tror du?

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du har en kul som ikke har vært der før og den ikke forsvinner på en ukes tid, Og du ikke har mens eller premens,da ville jeg fått den sjekket.

Det sies jo at alle kule skal sjekkes av lege,derfor jeg sier det her.Ikke for at det er farlig eller for å skremme.

Men kun en lege kan fortelle deg hva slags kul dette er .Det er jo viktig at en sjekker brystene en gang i måneden.Om man da oppdager en kul,så skal den sjekkes.

Jeg har hatt mange kuler,hvor noen var vonde. Når det var rett før mens og under mens,ventet jeg til det var over.Da forsvant en del ,mens andre har blitt sjekket av lege ,ved ultralyd og mamografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du har en kul som ikke har vært der før og den ikke forsvinner på en ukes tid, Og du ikke har mens eller premens,da ville jeg fått den sjekket.

Det sies jo at alle kule skal sjekkes av lege,derfor jeg sier det her.Ikke for at det er farlig eller for å skremme.

Men kun en lege kan fortelle deg hva slags kul dette er .Det er jo viktig at en sjekker brystene en gang i måneden.Om man da oppdager en kul,så skal den sjekkes.

Jeg har hatt mange kuler,hvor noen var vonde. Når det var rett før mens og under mens,ventet jeg til det var over.Da forsvant en del ,mens andre har blitt sjekket av lege ,ved ultralyd og mamografi.

Takk for svar, men det er ingen kul der :) skrev det oppe i innlegget. Er bare et ømt/vondt "punkt" når eg trykker/er borti..

Anonym poster: 23195a9ae623f58550cfe8a2b52ee7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...