Gå til innhold

Blir gal av bjeffinga!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt en spisshund i 5 uker, nå er den 15 uker.

Fra starten var det viktigste å lære den å ikke bjeffe, være hjemme alene, ikke bite på ledninger og å gå til døren når han må på do.

Han har lært seg alt det der, og myyyye mer, men bjeffinga blir bare verre! Og han bjeffer utrolig høyt.

Han bjeffer hver gang jeg går ut fra stua, reiser meg fra sofaen, går inn i rom han ikke får være i, når han ser katta vår, når han leker, når jeg står bak dusjforhenget og når han kjeder seg og jeg ikke leker med han. Han bjeffer aldri på ringeklokke, andre hunder og mennesker, eller når han hører ukjente lyder f.eks.

Han bjeffer særlig for å få oppmerksomhet, og når det skjer noe han ikke liker, som at jeg reiser meg når alle sitter på stua, eller han er megaivrig. Ved de to førstnevnte flekker han tenner og knurrer i tillegg.

Jeg har i utgangspunktet ikke gitt han oppmerksomhet når han bjeffer, jeg har konsekvent snudd meg vekk og gjort ting kjedelig for valpen, og rost han opp i skyene når han først tier stille. Når han ikke er like hyper trener vi på at situasjonene han begynner å bjeffe i skal være positive, men det er vanskelig når han også bjeffer fordi han er glad... Så ingenting fungerer! Jeg blir gal.

Og nå er jeg drit lei, og jeg er redd for at naboene skal bli sure. De har allerede klaget..

Noen som har noen tips?

Anonym poster: a8cb32586c7dd8fd806746b48e50a799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et tips: Valpekurs. Da for du instruksjoner av folk som kan det de drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips: Valpekurs. Da for du instruksjoner av folk som kan det de drive med.

Takk for svar, vi har fått plass på kurs om tre uker, vi ringte for flere måneder siden. Det er deres tips vi bruker for øyeblikket, og de kunne ikke bruke mer tid på oss før vi faktisk møtte opp. Derfor jeg lurer på om noen vet noen andre metoder:)

Anonym poster: a8cb32586c7dd8fd806746b48e50a799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bjeffer, ikke like ekstrem som din, men det kommer litt her og der når han blir gira o.l. Såfremt han er innenfor rekkevidde tar jeg tak i han og holder rundt undersiden hodet på en måte og sier hysj, og det fungerer på min. Er han utenfor rekkevidde holder det med et strengt nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...