Gå til innhold

Silikon, hvor mye er naturlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som har bestilt time til silikon. Jeg har tenkt på det siden jeg var 18 og spart opp penger til dette store ønsker. Har gitt det litt tid for å se om brystene mine faktisk vokste noe mer før jeg tok en såpass stor besluttning som jeg nå har gjort. Har hatt samme BH-str siden 7 klasse på barneskolen (75A), noe som er skikkelig deprimerende for selvbildet mitt.. Puppene mine er liksom så små at når jeg ligger så ser det ikke ut som om jeg har pupper en gang, bare to rosiner av ett par nippler..Huff og huff!

Har fått beskjed av legen at jeg må tenke litt på hvor mye jeg vil ha, så skal vi ta det opp på konsultasjonstimen om fire uker.Jeg har lyst på ett naturlig resultat, så lurte jeg bare på om det er noen av dere som har noen erfaringer? Hvor mye er "nok" og hvor mye ser naturlig ut? Legg gjerne ved før og etter bilder også om noen føler for det, er så nysgjerrig, redd og spent på en og samme tid.

:-)

Anonym poster: 9107cd53f00125744af2e20d3d30b11e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det veldig mye å si hva din egen str. er.

Jeg har selv silikon, men er kraftig, har 350 g, det ser veldig naturlig ut.

Men har en venninne som er både lav og veldig spinkel, hun tok 450 g, det ser ikke bra ut. Alle ser at hun har silikon, det ser overhodet ikke naturlig ut.

En annen venninne som er lav og normalt slank har 270 g, det ser veldig naturlig ut. Alri trodd at hun hadde silikon.

Anonym poster: 7dadcc28ea4fcba4b4086f0bdf292f0b

Gjest blomkvisten
Skrevet

Nå har det veldig mye å si hva din egen str. er.

Jeg har selv silikon, men er kraftig, har 350 g, det ser veldig naturlig ut.

Men har en venninne som er både lav og veldig spinkel, hun tok 450 g, det ser ikke bra ut. Alle ser at hun har silikon, det ser overhodet ikke naturlig ut.

En annen venninne som er lav og normalt slank har 270 g, det ser veldig naturlig ut. Alri trodd at hun hadde silikon.

Anonym poster: 7dadcc28ea4fcba4b4086f0bdf292f0b

55 kg og ca 167 cm høy, er vel nok med rundt 270 for meg da vil jeg tro? :-)

Skrevet

Hei!

Jeg er i samme båt - skal til konsultasjon om halvannen måned. Fra hva jeg har hørt og lest meg til, avhenger resultat og størrelse mye av kropsbygning, formen på brystene, mengde fett til å skjule protesene etc. Jeg tror det beste er å se mye på "før og etter"-bilder og danne seg et bilde av hvordan forskjellige størrelser ser ut på forskjellige mennesker og danne seg et realtisk bilde av det hele.

Lykke til! Du må også gjerne oppdatere etter din konsultasjon! Jeg er nysgjerrig:)

Anonym poster: f9e127953ccc3df41986d11eaf024d1e

Skrevet

Jeg er liten og relativt tynn; 164cm og 50 kg.

Var helt flat før jeg tok silikon, og nå har jeg 320 gram i hvert bryst. Puppene er store, men ikke store nok til at det ser utnaturlig ut :) Jeg har forresten også under muskelen og anatomiske proteser.

Det er veldig individuelt hva som passer hver enkelt, så bare si at du ønsker naturlig (stor?) størrelse - legen vet hvor mye det tilsier for deg. De forventer ikke at du skal komme med nøyaktig antall gram, og du får vanligvis prøve ulike innlegg i bhen til du finner en som passer bra :)

Anonym poster: d3573203ecb683541375467b6ab45559

Skrevet

Ingen mengde sillikon operert inn i kroppen er naturlig... :fnise:

Anonym poster: b00ca4a6287d6c4f15f40d9be6fe4045

• Liker 7
Skrevet

Jeg er liten og relativt tynn; 164cm og 50 kg.

Var helt flat før jeg tok silikon, og nå har jeg 320 gram i hvert bryst. Puppene er store, men ikke store nok til at det ser utnaturlig ut :) Jeg har forresten også under muskelen og anatomiske proteser.

Det er veldig individuelt hva som passer hver enkelt, så bare si at du ønsker naturlig (stor?) størrelse - legen vet hvor mye det tilsier for deg. De forventer ikke at du skal komme med nøyaktig antall gram, og du får vanligvis prøve ulike innlegg i bhen til du finner en som passer bra :)

Hvilken BH-størrelse brukte du før og nå? :)

Har også lyst til å ta silikon, men er usikker på under muskelen. Går dette utover trening? Jeg trener og kommer til å trene mye, blant annet brystmuskelen...

Anonym poster: c40872e6c592bd434572af3eeae87268

Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg er 45kg, 158 høy og slank.

Hadde bh str 70 a/b, hovedsaklig B.

Hadde pupper, men ikke fornøyd nok. Irriterte meg over at jeg aldri fant en bh til meg....

Har i dag i cup D, ser naturlige ut og passer kroppen ganske så fint. Hvertfall ikke store nok, til at de ser veldig unaturlige ut. Har 220 i høyre, og 215 i venstre puppen.

Er fornøyd, hørte på legen som opererte meg. Er i dag fornøyd med resultatet :)

Gjest winston
Skrevet

Ingen mengde sillikon operert inn i kroppen er naturlig... :fnise:

Anonym poster: b00ca4a6287d6c4f15f40d9be6fe4045

Haha, nettopp.

Skrevet

Det spørs helt på hvordan kroppen din er ellers. Jeg er 164cm høy, 58kg og har 350cc over muskel (runde, høyprofil). Det ser ikke unaturlig ut på meg, bruker 75E noe som kan høres ekstremt ut, men til min kropp ser det naturlig ut. Jeg har mye former ellers og det er vel derfor. Tror faktisk jeg kunne hatt mer uten at det hadde sett ekstremt ut.

Tror ikke du skal tenke altfor mye på det før konsultasjonen, kirurgen vil hjelpe deg med å vurdere størrelse :) det er lite hjelp i å google etter bilder for å se forskjellige størrelser for det spørs jo også på utgangspunktet

Skrevet

Hvilken BH-størrelse brukte du før og nå? :)

Har også lyst til å ta silikon, men er usikker på under muskelen. Går dette utover trening? Jeg trener og kommer til å trene mye, blant annet brystmuskelen...

Anonym poster: c40872e6c592bd434572af3eeae87268

Før var jeg som sagt helt flat. Brukte A, men var vel mer en AA. Nå er jeg ikke helt sikker faktisk:-P Har ikke målt meg skikkelig, og bruker litt forskjellig..men vanligvis 75D.

Jeg trener veldig mye selv, men rett etter operasjonen tok jeg meg en lengre pause.spesielt fra styrketrening. Tok mange år før jeg turde å trene bryst igjen. Kunne helt sikkert begynt før, men bare tanken på operasjonen gjorde meg dårlig mtp benkpress/armhevinger.

Nå er det ca fire år siden og jeg trener også bryst som normalt ;)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ehm... Ingenting? (ref tittelen i innlegget). Ville i alle fall tatt så lite som mulig, spesielt hvis du er lita og tynn.

Skrevet

Men det at det ikke ser ut som du har pupper når du ligger, slik er det hos alle. Jeg er veldig spinkel og tynn, og har normale/store bryster i forhold til resten av kroppen, selv om jeg bare bruker maks 75B.

Dersom jeg ligger på ryggen, siger brystene ut til siden / mot armene slik at jeg blir heeelt flat på brystkassa og ser helt flatbrystet ut. Slik vil det være for alle med naturlige bryster. Kun silikonproteser vil holde seg og peke rett oppover når man ligger på ryggen.

Hvis jeg var deg og _absolutt_ måtte ha tatt silikon ville jeg gått for de minste størrelsene. (Vet ikke hvor store disse er, men kanskje 180g er blandt de minste størrelsene).

Uansett når du legger inn silikon vil det se nesten unaturlig ut da protesene er så runde og definerte. Velg den minste størrelsen. Du skal jo kunne ha mulighet til å løpe og trene senere i livet uten at dette blir vanskelig fordi du blir for framtung;) Med små silikoninnlegg i tillegg til de 75b du har fra før vil du ha mye større pupper enn mange andre!

Anonym poster: ed5b6b292eb2e88b6cbbfe0a6d3843de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...