Gå til innhold

Heter Breivik til etternavn...HJELP

Fremhevede innlegg

Skrevet

Breivik er belastet, men er til å leve med tror jeg. Er nok verre hvis du kommer til utlandet og sjekker inn på hotell med etternavnet breivik. Ta også noen google søk på navnet breivik, så ser du at det etternavnet er ganske ødelagt dessverre.

Anonym poster: 4675358e5f62628e8495e54d41dbf456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle i jobbsammenheng snakke med en som også het Anders til fornavn. Tenkte at jeg syntes synd på han og at han sikker fikk høre mange "artig"-kommentarer.

Skrevet

Breivik er da et helt normalt navn. Om noen heter Anders Breivik skjønner jeg at det er kjipt, men at man har et av navnene skjønner jeg ikke at skal være belastende. Om noen hadde presentert seg med Breivik som etternavn hadde jeg nok lurt på om du var i slekt med noen jeg kjenner :)

Skrevet

Det er da vel et vanlig navn ?

Skrevet

Jeg kan skjønne at folk som har samme navn/etternavn som terroristen synes det er ekkelt, like etter AB hadde gjort sine handlinger møtte jeg en mann, da han skulle fortelle meg etternavnet sitt visket han det så stille han klarte "breivik" (vi stod i en butikk).. følte med han, var tydelig at han ikke ville si hva han het.

Anonym poster: a2e7bbd516f718d3076ab48962754326

Skrevet

Dette blir for dumt, TS.

Er utrolig mange som heter det, og det er i utgangspunktet et pent etternavn..

Synes det bare er hysteri å la et menneske være grunnen til en ikke vil ha etternavnet.

Et familiemedlem av meg har fått en sønn som de faktisk valgte å kalle Anders.

Hvem i alle verden bryr seg?

Anonym poster: b488956523858e850a9502cb715f4474

• Liker 2
Skrevet

Breivik er ikke noe helt vanlig navn nå etter 22. juli. Det er blitt et belastet navn. Når jeg ser noen heter breivik, så tenker jeg automatisk om de kanskje er i familie med terroristen. Og dette er i Norge. Tenk hvordan man blir mottatt i utlandet.

Anonym poster: 4675358e5f62628e8495e54d41dbf456

• Liker 1
Gjest fjellhamster
Skrevet

Det er da et vanlig etternavn. Synes mer synd i de som faktisk heter Anders til fornavn. Kjenner noen som døpte sønnen Anders nå nylig, med det etternavnet...

Skrevet

Forstår ikke at folk gidder å bry seg..

Skrevet

Tenker ikke noe, navnet er så vanlig... Kjenner mange som heter det, ingen vurderer å bytte så vidt jeg vet :)

Skrevet

heter det samme selv faktisk, og har fått både kommentarer og stygge blikk men jeg velge å bare drite i det og være stolt over navnet mitt uansett. Jeg vil ikke bytte fordi jeg har samme etternavn som familien min, og det er det jeg forbinder navnet med og alltid har gjort. Jeg tenker på Behring Breivik som ABB, og ikke Breivik... og jeg tror familien min hadde blitt skuffet om jeg valgte å bytte etternavn.

Anonym poster: 454bfa10625f3197cc05fb3fada73f87

• Liker 3
Skrevet

Det er 2671 personer som heter Breivik til etternavn i Norge. Så nei, jeg tenker ikke stort om det, annet enn at det er et populært etternavn som 2671 personer har.

Jeg syns ikke du skal bry deg om det, TS.

Skrevet

Folk som sender stygge blikk til personer de vet bærer Breivik navnet, er gale i hodet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville kanskje tenkt at du var i slekt med ABB og prøvd å finne likheter i ansiktene deres.

Anonym poster: 808f0e4253d5b6938839d699e27bba29

Skrevet

Her jeg bor er det både stedsnavn og relativt vanlig etternavn. Tenker ikke noe over det.

Anonym poster: e2420b6daa2fbc1e696092568c341714

Samme her =)

Skrevet

Breivik er da såpass vanlig at jeg ikke tenker over det ihvertfall.

Verre for mora mi. Hun heter Orderud...

Anonym poster: 20b777f1377b4f5d7f055f1c2eabf1ce

Skrevet

Bare søk på feks. Facebook, og du vil se at det er mange som heter det! Det er helt opp til hver enkelte synes jeg om hva de gjør med etternavnet Breivik eller fornavnet Anders.

Anonym poster: ebed7a93f594ba7281fedbc2880dc8da

Skrevet

Men Herregud da! Breivik er et av de mest brukte etternavnene i landet, og kjenner flere som heter det. Tenker ikke stort over det. Og så absolutt ikke om noen heter Anders heller. Det er et fint navn, blant annet het bestefaren min det. Så det blir for dumt å skulle blir belastet pga. det navnet bare fordi en eller annen gærning tilfeldigvis hadde det navnet. Og hadde ikke reagert i det hele tatt hvis noen hadde brukt det navnet på sønnen sin. Kombinasjonene av flere av navnene vel blitt lagt merke til men.....

Skrevet

Jeg heter også breivik, og det plager ikke meg. Er glad jenta født mai 11 ikke er gutt da, anders sto på lista vår nemlig...

Anonym poster: 3d9b279a57e5f7d9e80ed869f6d4e6bb

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt den greia med at man ikke kan bruke et navn fordi at ėn person med det navnet har gjort noe forferdelig.

Jeg synes at de som mobber en fordi man har et navn som Anders eller Breivik eller et eller annet lignende navn, må være kronidioter hele gjengen. Alvorlig talt. >.<

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...