Gå til innhold

Må bade katten, hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min har vært i fjæra og kommet borti noe råttent fiskeslo, hvertfall lukter det ikke verre! Jeg svimte nesten av da jeg slapp henne inn via balkongdøra og den grusomme eimen kom oppi nesen min, fy faen, katten for på huet og ræven ut igjen med en gang.

Nå ligger hun uti sola og maler, men før eller senere må jeg slippe henne inn, men her skal det bades.

Men hvordan, uten å risikere liv og lemmer?

Anonym poster: ffce04fe26d1196063b3a8cd3c7727f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når min katt har grisa seg veldig til, og ikke kommer til det utsatte stedet selv, pleier jeg å fukte en vaskeklut, og vaske henne med den. Hun bryr seg ikke engang, bare ligger der og prrrrer :) Så det kan jeg anbefale. Bare husk å ha en del vann stående tilgjengelig, slik at du får skylt kluten :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer missdior. Det spørs jo selvfølgelig på katten, men det er nok en god ide å bruke klut.

Katta vår hoppa oppi doen (...hurra...) og da måtte hun dusjes. Holdt henne fast rett over gulvet mens samboeren min spylte forsiktig med svak stråle. Etterhvert roet hun seg nok til at vi fikk spylt hele katten, og hun koooooste seg i håndkleet etterpå! Malte og hygget seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har katter som var fulle av møkk eller annet fått seg en runde i dusjen.

Det var riktignok halvvoksne kattunger som var litt enklere å holde fast, men.

Anonym poster: 48c6ee05c0c9255c00e003076813725d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kjøkkenvasken siden den er stor og dyp. Så har jeg oppi vann med katteshampo til knehøyde på katten og vasker med klut. Jeg holder han nede over skuldrene med ei hånd, og av og til over øvre del av brystkassen hvis han prøver å stikke av. Spyler vekk såpen etterpå, som er den delen min katt hater mest. Tørker det værste med et håndkle.

Bare pass på å vinkle katten bort fra deg, ellers kan du risikere en klissvåt katt som bruker det til klartestativ. Og unngå såpe i øynene såklart.

Anonym poster: ef800bd1a3dcace1454def99c3bd6161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min katt har grisa seg veldig til, og ikke kommer til det utsatte stedet selv, pleier jeg å fukte en vaskeklut, og vaske henne med den. Hun bryr seg ikke engang, bare ligger der og prrrrer :) Så det kan jeg anbefale. Bare husk å ha en del vann stående tilgjengelig, slik at du får skylt kluten :)

Her brukes også vaskeklut med lunkent/halvvarmt vann. Kattene elsker det, og protesterer ikke.

Etter noen forsøk med dusjen tidligere, ja, så gjør vi ikke det igjen.... Resultatet var 2 stk. klissvåte, blodige mennesker - og en pus som var supersur i minst 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her brukes også vaskeklut med lunkent/halvvarmt vann. Kattene elsker det, og protesterer ikke.

Etter noen forsøk med dusjen tidligere, ja, så gjør vi ikke det igjen.... Resultatet var 2 stk. klissvåte, blodige mennesker - og en pus som var supersur i minst 3 dager.

Hehe, har prøvd dusjen en gang jeg og....... Skjer aldri igjen ! Det var en vond og utrolig våt affære :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kastes de i dusjen :laugh: Det var noe viltre protester de første gangene, men med et bestemt ''kremt'', så er de rolige mens dusjinga foregår, derimot hater de å bli tørket. ( Samme kremt som bikkja og hesten får :fnise: ).

Anonym poster: 59e2b8625b5f39c46bc14014f32f075c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver gamla mi i dusjen. Hun er ikke fornøyd, men sier ingenting, og prøver bare forsiktig å komme seg bort. Men runden med håndkleet etterpå er bare purrrr :)

Men kan være greit å være to hvis det er snakk om en litt mer klagete katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri badet noen katter som har prøvd å rømt, de har bare mjauet for å vise hvor trist de synes bading er. Å jeg har badet dem i badevasken og i kjøkkenvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...